mitsotakis nomosxedio
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Τι κάνει λοιπόν ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση; Απλά …διαπιστώνει το πρόβλημα. Και το μετατρέπει σε πρόβλημα των άλλων. Και σε ιδεολόγημα. Και προσπαθεί μέσω αυτού να νομιμοποιήσει την πολιτική επιλογή δημιουργίας ενός φτηνού και ει δυνατόν πειθήνιου εργατικού δυναμικού, που θα δουλεύει πολύ, θα πληρώνεται ελάχιστα και δεν θα διαμαρτύρεται καθόλου. Δίπλα σε αυτό, θα στοχοποιήσει και τους εκπαιδευτικούς

Στην παρουσίαση του νομοσχεδίου για την – μεταξύ άλλων διατάξεων – ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η κ. Κεραμέως επιστράτευσε τα «μεγάλα μέσα», τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. Ίσως το επικοινωνιακό επιτελείο της κυβέρνησης έκρινε πως η συνδρομή του πρώτου τη τάξει πολιτικού αντρός να καθιστούσε πειστικότερο το αφήγημα για τους κακούς εκπαιδευτικούς που χρειάζονται βελτίωση. Ίσως και ο πρωθυπουργός να ήθελε να θυμίζει στο συντηρητικό του ακροατήριο ότι είναι πρωτοστάτης και υπέρμαχος του «αγαθά κόποις κτώνται» (την ίδια ημέρα που υποσχέθηκε δωροκάρτα 150 ευρώ σε όποιον νέο 18-25 ετών κάνει το αντικόβιντ εμβόλιο – πάρτε το σαν χιούμορ).

Στην εν λόγω φιέστα, που ευτυχώς πλαισιώθηκε από τις διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων, ο πρωθυπουργός είπε ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι κατ’ ανάγκη στο Πανεπιστήμιο». Κάποιοι χαρακτήρισαν τη δήλωσή του κυνική. Άλλοι είπαν ότι έτσι είναι, τι να κάνουμε, το Πανεπιστήμιο δεν είναι για όλους. Τι από τα δύο ισχύει;

Στην πραγματικότητα ισχύουν και τα δύο, ανάλογα με το ποιοι το λένε, τι εκπροσωπούν και τι ευαγγελίζονται. Π.χ. η μεγάλη εργοδοσία πιστεύει το δεύτερο, γιατί αυτό τη συμφέρει. Αλίμονο αν γεμίσουμε με στρατιές μορφωμένων προσοντούχων πολιτών που θα απαιτούν απολαβές αντίστοιχες των προσόντων τους. Η Εξουσία (η οποία πρακτικά περίπου ταυτίζεται με τη μεγάλη εργοδοσία) επίσης δεν ενθουσιάζεται στην ιδέα μιας κοινωνίας με υψηλό πνευματικό επίπεδο. Για αυτούς ναι, δεν μπορούν όλοι, και κυρίως δεν πρέπει, να πάνε στο Πανεπιστήμιο.

Φυσικά ο κ. Μητσοτάκης δεν θα μας πει ότι μιλάει ως εκπρόσωπος (ή μέλος) της εργοδοσίας και της εξουσίας, αλλά ως πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων κλπ κλπ. Ως πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων λέει λοιπόν ανερυθρίαστα ότι δεν πρέπει να πάνε όλοι στο Πανεπιστήμιο. Γιατί; «Γιατί θα σπουδάσουν κάτι που τους αρέσει αλλά δεν θα βρουν δουλειά», είναι η απάντηση. Και το ερώτημα είναι: Η Πολιτεία τι κάνει ώστε οι πολίτες να μπορούν να κάνουν τη δουλειά που τους αρέσει; Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει για όλους (πράγμα που σηκώνει μεγάλη συζήτηση), πώς να δεχτούμε ότι δεν γίνεται παρά για ελάχιστους;

«Δεν μπορούν όλοι να πάνε στο Πανεπιστήμιο». Ακούσαμε μια πιθανή σοβαρή ερμηνεία από τον κ. Πρωθυπουργό και όσους ανακυκλώνουν τον ίδιο αφορισμό; Όχι. Γιατί μια σοβαρή ερμηνεία π.χ. θα έθετε τον δάχτυλον επί τον τύπον των ήλων του εκπαιδευτικού συστήματος, των σοβαρών ανεπάρκειών του, των αιτιών που δεν το καθιστούν ελκυστικό για την πλειοψηφία των μαθητών. Και φυσικά μια σοβαρή ερμηνεία δεν θα μπορούσε να παραβλέψει τις ταξικές ανισότητες που εν πολλοίς ευθύνονται για το ότι «δεν μπορούν όλοι να πάνε στο Πανεπιστήμιο».

Τι κάνει λοιπόν ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση; Απλά …διαπιστώνει το πρόβλημα. Και το μετατρέπει σε πρόβλημα των άλλων. Και σε ιδεολόγημα. Και προσπαθεί μέσω αυτού να νομιμοποιήσει την πολιτική επιλογή δημιουργίας ενός φτηνού και ει δυνατόν πειθήνιου εργατικού δυναμικού, που θα δουλεύει πολύ, θα πληρώνεται ελάχιστα και δεν θα διαμαρτύρεται καθόλου. Δίπλα σε αυτό, θα στοχοποιήσει και τους εκπαιδευτικούς, ενώ δεν θα δώσει δεκάρα τσακιστή για την αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών ή για επαρκείς διορισμούς. Παλιά συνταγή, δοκιμασμένη.

Εγώ πάντως θα έλεγα, με λίγη καλοκαιρινή θυμηδία, ότι δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι κατ’ ανάγκη να γίνουν πρωθυπουργοί.

*Χρήστος Σουρουλής

Φιλόλογος Πειραματικού ΓΕΛ Ρεθύμνου

Πρώην αιρετός ΠΥΣΔΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεμμ
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη
«Δεν ξεχνάμε, θα φτάσουμε ως το τέρμα! Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!»: Εκδήλωση-συζήτηση την Πέμπτη 3 Απριλίου, στις 16:00 στην κεντρική είσοδο της...
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη
ΔΙΕΚ
ΟΙΕΛΕ: «Σκληρή η εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια»
ΟΙΕΛΕ για έρευνα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ: Μεγάλη η αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών για φροντιστήρια, όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, τραγικές οι...
ΟΙΕΛΕ: «Σκληρή η εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια»
σχολικές τσάντες σάκες δημοτικό σχολείο πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας για την εγγραφή των μαθητών στην Α’ Δημοτικού προκαλεί αντιδράσεις λόγω αδικιών και αποκλεισμών,...
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού