Μόνιμοι διορισμοί: Νίκη δική μας και όχι της Νίκης
Υπό συνθήκες …λογικής ο αυτονόητος λόγος των διορισμών θα ήταν η κάλυψη των χιλιάδων λειτουργικών κενών (γίνεται λόγος για 50000) που υπάρχουν στην Εκπαίδευση

Η εξαγγελία της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως ότι αυτό το καλοκαίρι θα πραγματοποιηθούν και οι δύο φάσεις διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, συν 1.200 επιπλέον, είναι μια πολύ ευχάριστη είδηση για πολλούς συναδέλφους μας αναπληρωτές και για την εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της.

Το αίτημα να γίνουν φέτος και οι 10.500 διορισμοί στη Γενική Παιδεία είχε τεθεί επανειλημμένως από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και τις ενώσεις των αναπληρωτών, χωρίς θετική ανταπόκριση. Οι λόγοι για τους οποίους το υπουργείο προχώρησε σε αυτόν τον «αιφνιδιασμό» είναι αντικείμενο πολλών εικασιών, από το ότι «Είναι ένα καλό υπουργείο» μέχρι ότι «Πάμε σε εκλογές». Για μια μερίδα εκπαιδευτικών επίσης υπάρχει ζωηρή η επιφύλαξη «Αφήστε πρώτα να γίνουν οι διορισμοί και μετά το κουβεντιάζουμε».

Υπό συνθήκες …λογικής ο αυτονόητος λόγος των διορισμών θα ήταν η κάλυψη των χιλιάδων λειτουργικών κενών (γίνεται λόγος για 50000) που υπάρχουν στην Εκπαίδευση. Από αυτή την άποψη, ακόμα και οι 11700 διορισμοί είναι λίγοι. Μάλιστα, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης εμφανίζονται απόψεις που αντιλαμβάνονται την κριτική για τα χιλιάδες ακόμα ακάλυπτα κενά ως «γκρίνια» και «μιζέρια». Προσωπικά πιστεύω πως η διαπίστωση μιας πραγματικότητας συνιστά απαραίτητο όρο για να την προσεγγίσουμε σωστά και, ακόμα καλύτερα, να διεκδικήσουμε τη βελτίωσή της. Η διεκδίκηση δεν είναι γκρίνια και συνήθως ο γκρινιάρης δεν διεκδικεί.

Μιλώντας για διεκδίκηση, θυμάμαι ότι ζήσαμε πολλές Παρασκευές που αναπληρωτές και μόνιμοι (κυρίως αναπληρωτές, ας το παραδεχτούμε αυτό) βγήκαμε στους δρόμους να απαιτήσουμε το τέλος της ομηρίας της αδιοριστίας, καθώς και την απόσυρση του προσοντολογίου Γαβρόγλου, ενός νόμου που φυσικά και η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν είχε λόγο να μην διατηρήσει. Οι αγώνες ήταν μαζικοί, επίμονοι και οργανωμένοι από τη βάση, σε μεγάλο βαθμό. Όντως, δεν αποκλείεται οι 11700 διορισμοί να συνδέονται με σκέψεις για πρόωρες εκλογές, όμως οι προτεραιότητες ενόψει εκλογών επιβάλλονται και από τον κόσμο και άλλωστε η παρούσα κυβέρνηση νομοθετεί πρωτίστως ταξικά και δευτερευόντως «δημαγωγικά» (το δημαγωγικό το αναλαμβάνουν τα ΜΜΕ).

Κάποιοι ισχυρίζονται πως η κυβέρνηση θέλει να «μπολιάσει» (για να χρησιμοποιήσουμε μια λέξη του συρμού) την Εκπαίδευση με έναν πληθυσμό που θα αισθάνονται ευγνώμονες απέναντί της, ώστε να περάσει ευκολότερα την αξιολόγηση και τα άλλα μέτρα. Αν οι κυβερνώντες έχουν κάτι τέτοιο στο μυαλό τους, οφείλουν να θυμηθούν πως οι …ευγνώμονες είναι αναπληρωτές που έχουν ζήσει την πολιτική των υπουργών (της παρούσης συμπεριλαμβανομένης) και των κυβερνήσεων στο πετσί τους και δεν έχουν κανένα λόγο να καταστούν οσφυοκάμπτες για κάτι που δικαιούνται και που είναι απαραίτητο.

Άλλωστε είναι εκείνοι – και το σύνολο του εκπαιδευτικού κινήματος – που διεκδίκησαν και πέτυχαν τους διορισμούς. Είναι μια νίκη δική τους, δική μας. Όχι της κ. Κεραμέως. Και είναι μία από τις πολλές που χρειάζονται για να σταματήσουμε την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης και να έχουμε Παιδεία καθολική, δωρεάν, δημόσια, με ολόπλευρη μόρφωση. Πέρα από το τι σημαίνει ατομικά για τον καθένα η δρομολόγηση των διορισμών, συλλογικά είναι μια ευκαιρία να θυμηθούμε πως οι μόνοι χαμένοι αγώνες είναι αυτοί που δεν γίνονται.

ΥΓ 1. Για το θέμα της κατανομής μεταξύ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας δηλώνω ότι δεν είμαι ειδικός. Εκτιμώ όμως ότι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ θα έπρεπε να το είχαν συζητήσει σε ανύποπτο χρόνο και να έχουν μια κοινή στάση επί του θέματος. Το «Να πάρουμε τόσο εμείς, Όχι, να πάρουμε τόσο εμείς» που διαβάζουμε στα ΜΚΔ δεν είναι και η καλύτερη εικόνα.

ΥΓ 2. Ας μην ξεχάσουμε πως στη «γενική ευφορία» για τους διορισμούς δεν μπορούν να πάρουν μέρος οι συνάδελφοί μας των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών, και κυρίως οι Κοινωνιολόγοι.

*Χρήστος Σουρουλής

Φιλόλογος Πειραματικού ΓΕΛ Ρεθύμνου

Πρώην αιρετός ΠΥΣΔΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα