Το παράδοξο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η οποία με την προχειρότητα που θεσπίστηκε δεν επιτρέπει σε μαθητή με περισσότερα μόρια να κάνει μηχανογραφικό, ενώ το επιτρέπει σε άλλον μαθητή με αρκετά λιγότερα (!) εντόπισε εκπαιδευτικός.
Ο μαθηματικός - φροντιστής κ.Γιάννης Ζαμπέλης, με ανάρτησή του δίνει ένα ακραίο μεν παράδειγμα, αλλά απολύτως ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίον η ΕΒΕ μπορεί να οδηγήσει σε σχιζοφρενικές καταστάσεις, τις οποίες σε οριακές περιπτώσεις είναι πιθανό να δούμε την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και αναμένεται η ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα, στην καρτέλα που ακολουθεί, βλέπουμε το παράδειγμα ενός υποψηφίου του 2ου Ε.Π, ο οποίος με βάση τις βαθμολογίες που συγκέντρωσε, δεν μπορεί να υποβάλει καν Μηχανογραφικό Δελτίο για ελάχιστη απόκλιση, καθώς η ΕΒΕ του πεδίου είναι 9,57, ενώ εκείνος συγκέντρωσε Μ.Ο 9,50. Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση που υποψήφιος δεν συγκεντρώνει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του τελευταίου τμήματος του κάθε πεδίου, ότι δεν μπορεί να καταθέσει Μηχανογραφικό για Πανεπιστήμια αλλά μόνον το Παράλληλο Μηχανογραφικό των Δημόσιων ΙΕΚ. Προϋπόθεση δήλωσης των τμημάτων είναι οι υποψήφιοι να έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του Ειδικού Μαθήματος ή των Ειδικών Μαθημάτων ή Αθλημάτων του τμήματος που επιθυμούν.
Προσέξτε όμως την επόμενη καρτέλα
Εδώ, υποψήφιος στο ίδιο πεδίο, πιάνει επίσης οριακά την ΕΒΕ με Μ.Ο 9,60 και μπορεί να καταθέσει Μηχανογραφικό.
Που είναι το παράδοξο;
Μα ότι ο δεύτερος μαθητής, ο οποίος θα υποβάλει Μηχανογραφικό, συγκεντρώνει ΛΙΓΟΤΕΡΑ μόρια από τον πρώτο, ο οποίος δεν μπορεί να υποβάλει, ενώ στην πράξη εάν επιτρεπόταν και στους δύο, ο πρώτος με τα περισσότερα μόρια θα εισαγόταν πιο εύκολα σε κάποια σχολή από τον δεύτερο!
Συγκεκριμένα στο παράδειγμα, ο πρώτος μαθητής παρότι έχει ελαφρά μικρότερο Μ.Ο (αρκετά μικρότερο όμως για να τον αποκλείσει από το Μηχανογραφικό) συγκεντρώνει 10.130 μόρια, ενώ ο δεύτερος με μεγαλύτερο Μ.Ο συγκεντρώνει μόλις 8,484.
Οι συντελεστές βαρύτητας και η ασυγχώρητη προχειρότητα
Αυτό το φαινομενικά παράδοξο, συμβαίνει επειδή η ΕΒΕ υπολογίζεται από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ομως η κ,.Κεραμέως, επανέφερε εφέτος και τους συντελεστές βαρύτητας στα Μαθήματα.
Ετσι, ο αλγόριθμος με τους συντελεστές βαρύτητας στα Μαθηματικά και τη Φυσική στο συγκεκριμένο παράδειγμα, δίνει περισσότερα μόρια στον υποψήφιο με τη χαμηλότερη ΕΒΕ, επειδή έχει γράψει καλύτερα από τον συνυποψήφιό του με τη μεγαλύτερη ΕΒΕ, σε αυτά τα δύο μαθήματα.
Και όμως, αυτός ο υποψήφιος ΔΕΝ θα συμπληρώσει Μηχανογραφικό, με βάση τις προβλέψεις του νέου νόμου.
Πρόκειται για μια ακόμα από τις μεγάλες επιτυχίες της κ.Κεραμέως
Και άλλο παράδειγμα αδικίας της ΕΒΕ
Όπως παρατηρεί εξάλλου ο Κώστας Χαρκοπλιάς, Χημικός Φροντιστής, το προηγούμενο παράδειγμα δεν εξαντλεί τις αδικίες, υπάρχουν και άλλα:
"Αν κάποιος μαθητής έχει +1.036 μόρια πάνω (από τη βάση του 2020) και + 1.555 μόρια πάνω (από τη βάση του 2019) για τη σχολή Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) λόγω ΕΒΕ ΔΕΝ μπορεί να τη δηλώσει!!
Παράδειγμα:
ΕΚΘΕΣΗ: 13.4
ΦΥΣΙΚΗ: 14.7
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 14.4
ΧΗΜΕΙΑ: 14.8
Μόρια: 14.361
Μ.Ο (για ΕΒΕ): 14.33
Εκτίμηση ΕΒΕ (public.stadiodromia.gr): 14.35
Μήπως εκεί στο ΥΠΑΙΘ προλαβαίνουν να το ξαναδούν λίγο το θέμα;"
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη