Φοιτητές Ιατρικής Ιωαννίνων: Όχι στις εξετάσεις απόκτησης τίτλου ειδικότητας
«Ένα τέτοιο σύστημα θέλει διασπασμένο ιατρικό δυναμικό, με μια πλειοψηφία φθηνών εργαζόμενων με περιορισμένα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα, και μια ελίτ καταρτισμένων γιατρών , που θα παίζουν επιτελικό ρόλο στην έρευνα και στη διοίκηση του συστήματος Υγείας»

Την αντίθεσή του με την ρύθμιση για τις εξετάσεις απόκτησης τίτλου ειδικότητας εκφράζει ο Σύλλογος Φοιτητών Ιατρικής Ιωαννίνων, διαμηνύοντας ότι δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστεί το μέτρο.

Οι φοιτητές εναντιώνονται με στο σύστημα, απαριθμώντας τα προβληματικά του σημεία: από τα μόλις δύο εξεταστικά κέντρα σε ολόκληρη τη χώρα μέχρι την αναγραφή του βαθμού στον τίτλο της ειδικότητας που «θα σημαδεύει» τον γιατρό ισόβια και ο οποίος θα αποτελεί συχνά και κριτήριο πρόσληψης ή μη. 

Ο ΦΣ Ιατρικής Ιωαννίνων, στέκεται ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ενάμιση χρόνο τώρα, χιλιάδες ειδικευόμενοι γιατροί αλλά και φοιτητές Ιατρικής βρίσκονται εκτός νοσοκομείων εξαιτίας των λάθος κυβερνητικών χειρισμών και οι οποίοι καλούνται, τώρα, να δώσουν πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για να λάβουν τίτλο ειδικότητας. 

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΦΣ Ιατρικής Ιωαννίνων

Όπως μας έχει συνηθίσει, η κυβέρνηση ετοιμάζεται, μέσα στο κατακαλόκαιρο προσπαθώντας να αποφύγει αντιδράσεις, να εφαρμόσει νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από το 2019, που αφορά την απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας. Συγκεκριμένα με τη ρύθμιση:

  • Καθιερώνεται σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων για την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας.

  • τα εξεταστικά κέντρα θα είναι πλέον μόνο στους νόμους Αττικής και Θεσσαλονίκης.

  • οι εξετάσεις θα διεξάγονται τέσσερις φορές το χρόνο.

  • στον τίτλο της ειδικότητας θα αναγράφεται βαθμός: καλώς /λίαν καλώς /άριστα. Ο βαθμός στον τίτλο της ειδικότητας θα σημαδεύει το γιατρό και θα τον ακολουθεί ισόβια σε όλη την επαγγελματική του σταδιοδρομία, θα αποτελεί κριτήριο πρόσληψης. Σε καμία σχεδόν χώρα του κόσμου δεν υπάρχει βαθμός στον τίτλο ιατρικής ειδικότητας γιατί αυτονόητα οι εξετάσεις ειδικότητας είναι κρατική δοκιμασία επάρκειας.

Αναρωτιέται κανείς ποιον νομίζει ότι κοροϊδεύει η κυβέρνηση με το δήθεν ενδιαφέρον της για την εκπαίδευση των νέων γιατρών. Εδώ και ένα χρόνο με ευθύνη της το δημόσιο σύστημα υγείας έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο κοβιντάδικο και οι υγειονομικοί έχουν ζήσει τις συνέπειες. Αλήθεια, «καλώς» θα πάρουν:

  • Οι ειδικευόμενοι χειρουργικής, αφού για μήνες χιλιάδες χειρουργεία ήταν σε αναστολή;

  • Οι χιλιάδες ειδικευόμενοι που έχαναν μέρες από την εκπαίδευση τους για να κάνουν τα τεστ Covid στα επείγοντα, ενώ ασκούνται σε ειδικότητες όπως η γυναικολογία ή η παιδιατρική;

  • Όλοι αυτοί που και χωρίς Covid έκαναν 10 εφημερίες το μήνα, έκαναν τους γραμματείς, ασχολούνταν με την εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής, με ότι σημαίνει αυτό για τον χρόνο που μπορούν να διαθέσουν στο διάβασμα για να κατακτήσουν το αντικείμενο τους;

  • Οι φοιτητές ιατρικής που είναι τρία εξάμηνα εκτός εργαστηρίων όπως ανατομίας, φυσιολογίας κτλ;

  • Οι 5ετείς φοιτητές που άρον άρον, χωρίς κρατική μέριμνα, και μετά την οργανωμένη και τεκμηριωμένη πάλη τους, μέσα από τους Συλλόγους τους, κλήθηκαν να καλύψουν κενά μηνών γιατί η κυβέρνηση άφησε εκτεθειμένο το σύστημα υγείας και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει την παρουσία τους στα νοσοκομεία και την προστασία τους σε όλη τη διάρκεια του 2ου και 3ου κύματος;

  • Οι 4ετείς φοιτητές που έχουν δει το Νοσοκομείο μόνο στον ύπνο τους;

Η κυβέρνηση ενώ ετοιμάζει νέα χτυπήματα στην δημόσια υγεία, ετοιμάζεται για κλείσιμο νοσοκομείων και συγχωνεύσεις, ιδιωτικοποιήσεις μέσω ΣΔΙΤ, δεν μπορεί παρά να προσαρμόζει παραπέρα την ιατρική εκπαίδευση στις ανάγκες ενός συστήματος στο οποίο η υγεία είναι εμπόρευμα και όχι κοινωνικό δικαίωμα. Ένα τέτοιο σύστημα θέλει διασπασμένο ιατρικό δυναμικό, με μια πλειοψηφία φθηνών εργαζόμενων με περιορισμένα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα, και μια ελίτ καταρτισμένων γιατρών , που θα παίζουν επιτελικό ρόλο στην έρευνα και στη διοίκηση του συστήματος Υγείας. Μια ελίτ που θα προσαρμόζει και την επιστήμη στις κάθε φορά απαιτήσεις και προτεραιότητες της εκάστοτε κυβέρνησης και θα μας λέει ότι 25 μαθητές σε μια τάξη είναι καλύτερα από 15 ή να πάμε με τα πόδια για να μην μπούμε στα ΜΜΜ, όπου με ευθύνη του κράτους γίνονται κάθε μέρα «κορονοπάρτι».

Οι φοιτητές Ιατρικής ήμασταν και παραμένουμε στο πλάι των υγειονομικών όλο το προηγούμενο διάστημα. Ήμασταν εκεί ενάντια στις προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να φέρει αντιδραστικές αλλαγές στην ειδικότητα, στον αγώνα των υγειονομικών ενάντια στην εκρηκτική κατάσταση που δημιούργησε η πολιτική της εμπορευματοποίησης της υγείας εν μέσω Πανδημίας. Γυρίσαμε την πλάτη σε παπαγαλάκια της κυβέρνησης μέσα και έξω από τις σχολές που από τα χειροκροτήματα πέρασαν στην απαξίωση των γιατρών που τολμούν να αγωνιστούν. Στηρίξαμε τον αγώνα των συμβασιούχων του ΠΓΝΙ που απολύονται, τον αγώνα ενάντια στην εκδικητική απόλυση της Γαστρεντερολόγου στο «Χατζηκώστα» κτλ Προτάξαμε από την πρώτη στιγμή δίπλα στα αιτήματα για άνοιγμα των σχολών και συνέχιση της εκπαίδευση μας, τα αιτήματα της ΟΕΝΓΕ και άλλων σωματείων και φορέων για άμεση κρατική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας

Όπως όλη τη χρονιά δώσαμε μάχες:

  • Ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως Χρυσοχοΐδη που στόχο έχει την ένταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στα Πανεπιστήμια, την ένταση των ταξικών φραγμών, την ένταση της καταστολής.

  • Ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο, εντείνει την εκμετάλλευση, βάζει νέα εμπόδια στη συνδικαλιστική δράση, στην οργάνωση του αγώνα των εργαζομένων!

Έτσι και τώρα δεν θα δεχτούμε να πάμε βήμα πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες μας. Έχουμε πείρα από τις κινητοποιήσεις των συμφοιτητών μας στο 5ο έτος, για το πως ο αγώνας μας μπορεί να έχει αποτέλεσμα!

Η αλλαγή αυτή έρχεται σε συνέχεια όλων των νομοσχεδίων που έχει τσακιστεί να φέρνει η Κυβέρνηση της ΝΔ, πατώντας στις κατευθύνσεις ΕΕ – μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Είναι κομμάτι της αντιλαϊκής πολιτικής, που στόχο έχει την διαφύλαξη των κερδών των λίγων ενάντια στις δικές μας ανάγκες για μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η περίοδος, καθώς παίρνονται μέτρα σε μία σειρά κλάδους για να φορτωθεί για ακόμα μία φορά στις πλάτες του ο λαός την κρίση!

Στο πλάι της ΟΕΝΓΕ, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την εκπαίδευση του αναγκαίου ιατρικού δυναμικού σε αριθμό και ειδικότητες που θα στελεχώσει το ενιαίο, δημόσιο, καθολικό και δωρεάν σύστημα Υγείας, που θα αντιμετωπίζει την Υγεία ως κοινωνικό αγαθό, που ισότιμα πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι εργαζόμενοι και με βασικό προσανατολισμό στην πρόληψη!

Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ! ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΩΡΑ!

  • Ουσιαστική συστηματική εκπαίδευση κατά την ειδικότητα, ενιαία πανελλαδικά. Η ειδίκευση των γιατρών να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Καμία συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

  • Όχι στο βαθμό στον τίτλο ειδικότητας. Όχι στη μείωση του αριθμού των εξεταστικών κέντρων, τις εξετάσεις Πανελλαδικού χαρακτήρα . Κάλυψη των εξόδων για συμμετοχή στις εξετάσεις για ειδικότητα και σε περίπτωση αποτυχίας την πρώτη φορά. Κατάργηση της τιμωρητικής διάταξης που προβλέπει αποζημίωση μόνο την πρώτη φορά. Κατάργηση των σχετικών αντιδραστικών διατάξεων του νόμου 4600/2019 του ΣΥΡΙΖΑ.

  • Αποκλειστικά κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση για δωρεάν εκπαίδευση ,επιμόρφωση όλων των γιατρών, για παροχή συγγραμμάτων και συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια. Αποσύνδεση της εκπαίδευσης των ιατρών από τις επιχορηγήσεις των φαρμακευτικών εταιρειών.

  • Απεμπλοκή των νοσοκομείων και των ειδικευομένων από τον εμβολιασμό και ουσιαστική ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

  • Μόνιμες προσλήψεις σε όλο το αναγκαίο προσωπικό (ιατρικό, μελών ΔΕΠ, νοσηλευτικό, διοικητικό) ώστε να απαλλαγούν οι ειδικευόμενοι από αλλότρια καθήκοντα για να μπορούν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»