εικαστικά μαθήματα
«Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων είναι ζήτημα ουσιαστικό, και βαθιά κοινωνικό, διότι αναφέρεται στον νέο άνθρωπο που θέλουμε να διαμορφώσουμε», τονίζει η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

«Τα σχεδιασμένα, διαδοχικά κυβερνητικά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο, είναι πλήγματα σε όλα τα διδασκόμενα σε αυτό μαθήματα, μεταξύ των οποίων τα Εικαστικά», αναφέρει η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων αναφορικά με την  «έξωση» των εικαστικών μαθημάτων από τη δημόσια εκπαίδευση.

Παράλληλα, καλεί στο ετήσιο πανελλαδικό συνέδριο στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, που θα πραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 11 Σεπτεμβρίου.  

Συνεχίζει τονίζοντας πως το εν λόγω ζήτημα «δεν λύνεται με τάξεις που συγκροτούνται υπό προϋποθέσεις, ή με μεταναστεύσεις μαθητών και δασκάλων σε Λύκεια-οχυρά της διδασκαλίας της Τέχνης».

Απευθυνόμενοι στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία επισημαίνει πως «θέλουμε να επαναλάβουμε ότι στη μάχη που θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα για την προάσπιση της Τέχνης και του Πολιτισμού, δηλαδή του Ανθρώπου, κανένας μας δεν περισσεύει».

Αναλυτικά:

Συμπυκνώνοντας σε έναν στίχο τις ολέθριες πιέσεις που δέχεται σήμερα η δημόσια και δωρεάν Παιδεία στη χώρα μας, το φετινό πανελλαδικό Συνέδριο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, δρομολογημένο για τον Σεπτέμβριο 2021, έχει τον τίτλο «Η ΤΕΧΝΗ στα ΕΡΕΙΠΙΑ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ».

Προφανώς, τα σχεδιασμένα, διαδοχικά κυβερνητικά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο, είναι πλήγματα σε όλα τα διδασκόμενα σε αυτό μαθήματα, μεταξύ των οποίων τα Εικαστικά. Η πανδημία του κορονοϊού έδωσε στην κυβέρνηση τη «χρυσή ευκαιρία» (όπως οι βουλευτές της χαρακτηριστικά σημειώνουν) να νομοθετήσει και να επιχειρήσει να εφαρμόσει οβιδιακές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, από τη μορφή και τον τρόπο μέχρι το περιεχόμενο της διδασκαλίας στη δημόσια εκπαίδευση, και από τον πληθυσμό των μαθητών που προς ώρας διατηρούν δικαίωμά τους στη μόρφωση, μέχρι τα ωρολόγια προγράμματα και τα μαθήματα που εξασφαλίζουν ύπαρξη σε αυτό.

Η διδασκαλία της Τέχνης στο Λύκειο έδωσε τους προηγούμενους μήνες, και εξακολουθεί να δίνει, αγώνα επιβίωσης, με την Ένωση να καταθέτει με κάθε τρόπο τη συμβολή της στην προσπάθεια να προστατευτεί ένα κατακτημένο -καταρχάς για τους μαθητές και τη νέα γενιά- δικαίωμα. Η αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ είναι ένας επόμενος σημαντικός σταθμός του συλλογικού μας αγώνα, αλλά σίγουρα δεν είναι το τέλος της διαδρομής. 
Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων δεν είναι πρόβλημα τυπικό. Και σίγουρα δεν λύνεται με τάξεις που συγκροτούνται υπό προϋποθέσεις, ή με μεταναστεύσεις μαθητών και δασκάλων σε Λύκεια-οχυρά της διδασκαλίας της Τέχνης.
Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων είναι ζήτημα ουσιαστικό, και βαθιά κοινωνικό, διότι αναφέρεται στον νέο άνθρωπο που θέλουμε να διαμορφώσουμε. Τουλάχιστον από άποψη σημειολογίας, δεν αποτελεί σύμπτωση ότι το υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που εξοβελίζει με τις υπουργικές αποφάσεις του την Τέχνη από το Λύκειο, ταυτόχρονα «κάνει χώρο» στην εισαγωγή και διδασκαλία του cheerleading για πρώτη φορά στο δημόσιο σχολείο. Πράγματι, από την πλευρά μιας βαθύτερης αντίληψης για την αισθητική και την καλλιέργεια, αυτά τα δύο είναι παντελώς ασύμβατα, και δεν χωράνε στον ίδιο σχεδιασμό.

Στα κυριολεκτικά αποκαΐδια των κυβερνητικών σχεδιασμών και πράξεων (ή εγκληματικής απραξίας), με την Κόλαση του Δάντη να ζωντανεύει όσο ποτέ 700 χρόνια μετά τη συγγραφή της, στα διαμορφούμενα ερείπια της Δημόσιας Παιδείας σε ό,τι αφορά την πραγματική δυνατότητα του δασκάλου και καθηγητή να εξοπλίσει πνευματικά και ψυχικά, και να διαμορφώσει σε ελεύθερο πολίτη τον νέο μαθητή, σε μια συγκυρία στην οποία μάλιστα εορτάζουμε τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, ως Ένωση απαντάμε με έναν μόνο τρόπο: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ.

Συμπληρώνοντας το έτος που διανύουμε την τέταρτη δεκαετία της ζωής της, σε πείσμα των πολλών αρνητικών γενικών εξελίξεων και συγκυριών, η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων συνεχίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε το 1981, υπηρετώντας τη διδασκαλία της Τέχνης στο Δημόσιο Σχολείο.

Απευθυνόμενοι καταρχάς στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, θέλουμε να επαναλάβουμε ότι στη μάχη που θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα για την προάσπιση της Τέχνης και του Πολιτισμού, δηλαδή του Ανθρώπου, κανένας μας δεν περισσεύει.

Κύριο άρθρο στην Εικαστική Παιδεία Νο 37 έτος 2021


ETHΣIO ΠANEΛΛAΔIKO ΣΥΝΕΔΡΙΟ 8 - 11 Σεπτεμβρίου 2021 ANΩTAΤΗ ΣXOΛH KAΛΩN ΤΕΧΝΩΝ  (Αίθριος χώρος ΑΣΚΤ)

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

ΤΕΤΑΡΤΗ  8  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 

17:00     Προσέλευση συμμετεχόντων – Εγγραφές
18:00      Άνοιγμα εργασιών 

18:30   • ΝΙΚΗ ΡΟΥΜΠΑΝΗ: Ζωγράφος, Εκπαιδευτικός  
              «Διδάσκοντας τέχνη σε δύσκολους καιρούς»
                                                            
19:00  • ΛΥΝΤΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: Εικαστική -Εκπ/κός, Ιστορικός Τέχνης, εκπαιδεύτρια ενσυνειδητότητας
             «Τέχνη και Ενσυνειδητότητα»

19:30  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Ζωγράφος-Εκπαιδευτικός 
             «Η επίτευξη της Σύνδεσης με το παιδί μέσα μας και με το παιδί στην τάξη»                
  
20:00   • ΧΑΡΗΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Εικαστικός – Εκπαιδευτικός 
              «Αγγειοπλαστική με απλές μεθόδους, εύκολα εφαρμόσιμες 
              στο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες» 

20:30   • ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΜΠΡΕΤΣΑ: Γλύπτρια - Εκπαιδευτικός
«Η γλυπτική στην άμμο ως  εικαστικό εκπαιδευτικό μέσο»

ΠΕΜΠΤΗ  9  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 

17:00  - 19:00  Εργαστήρια
             
19:00  • ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ζωγράφος- Εκπαιδευτικός 
           «Οι καθηγητές εικαστικών δημιουργούν με τους μαθητές στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

19:30    Συζήτηση

            20:00     Ετήσια Γενική Συνέλευση Ένωσης

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  10  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 
       
17:00  - 19:00  Εργαστήρια

19:00   • ΜΑΓΔΑ ΦΙΛΗ: Ζωγράφος -Εκπαιδευτικός
            «Αστρονομία και βιολογία στα αρχαία ελληνικά αγγεία»

19:30  • ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΑΝΤΖΟΥ: Γλύπτρια -Εκπαιδευτικός 
              «Τέχνη και Εκπαίδευση- δημιουργικές δράσεις από την περίοδο του εγκλεισμού»
                 
20:00  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΜΠΑΤΗ: Ζωγράφος -Εκπαιδευτικός 
«Υποχρεωτική ολοκλήρωση προγράμματος erasmus+ εξ αποστάσεως και σε κατάσταση καραντίνας. Και τώρα τι κάνουμε;»
                         
20:30  • ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΗ-ΤΖΕΛΙΝΑ ΠΑΛΛΑ–ΤΖΟΥΛΙΑ ΕΦΕΤΖΗ: Εικαστικοί – Εκπαιδευτικοί
              «Ακτιβισμός στην Τέχνη»

21:00     Συζήτηση – Κλείσιμο εργασιών Συνεδρίου
            
ΣΑΒΒΑΤΟ  11  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  

10-00 -  14:00  Διανομή τευχών Εικαστικής Παιδείας  (από την αποθήκη της Ένωσης) 

(Παπαναστασίου 49 Αθήνα, κοντά στον ηλ. Σταθμό Αγ. Νικολάου)
θα πραγματοποιηθεί η δωρεάν διανομή σειράς τευχών Εικαστικής Παιδείας
στα μέλη της Ένωσης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες