Υπουργείο Παιδείας: Τελικές οδηγίες για τις περιπτώσεις κρουσμάτων και στενών επαφών
Τι κάνει ο διευθυντής του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί όταν παρουσιαστούν κρούσματα; Τι γίνεται με τις στενές επαφές; Τι οφείλουν να κάνουν οι εμβολιασμένοι και τι οι ανεμβολίαστοι;

Λίγες ώρες πριν από το πρώτο κουδούνι στα σχολεία και ενώ οι ειδικοί επιμένουν ότι θα έχουμε μεγάλη αύξηση κρουσμάτων το υπουργείο Παιδείας σημειώνει τις ενέργειες των εκπαιδευτικών σε περίπτωση κρούσματος.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:

  • απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
  • επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:

Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

  • 2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων
  • εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).

Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

  • 2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.
  • Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του. 

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Αντιδράσεις 

Ωστόσο το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών φορέων (τόσο από τη μεριά των εκπαιδευτικών όσο και από τη μεριά των γονέων) υποστηρίζει ότι τα μέτρα του ΥΠΑΙΘ είναι ανεπαρκή και ότι η κύρια του έγνοια είναι να μεταθέσει τις ευθύνες στης εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως σε εκπαιδευτικούς και γονείς

Για παράδειγμα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη», με ανακοίνωσή του, καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έστω και λίγο πριν την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων, να φροντίσει για την ασφαλή τους λειτουργία

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καταγγέλλει πως η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να πάρει ουσιαστικά μέτρα ώστε τα σχολεία να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια (και όχι να βρεθούν πολύ σύντομα κλειστά). Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα του ανοίγματος και της λειτουργίας των σχολικών μονάδων με απόλυτη έλλειψη αισθήματος ευθύνης, ψευδείς διαβεβαιώσεις για λήψη ανύπαρκτων μέτρων και με απειλές εναντίον των εκπαιδευτικών ενώ το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε εξέλιξη.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως είναι τραγική η επιμονή της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., στην επανάληψη της εφαρμογής της πολιτικής που κράτησε κλειστά τα σχολεία στο μεγαλύτερο μέρος της περσινής χρονιάς.

Συγκεκριμένα:

  • Καμιά μέριμνα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ακόμη και όπου αυτό είναι δυνατό - με εντολές προς τη διοικητική ιεραρχία απαιτεί να μη γίνεται δεκτό κανένα σχετικό αίτημα. (Υπενθυμίζουμε αντίθετα πως ήδη από το 2020 έχει αυξήσει τον αριθμό των μαθητών στο Νηπιαγωγείο και στην Α’ τάξη από 22 σε 25.)
  • Περιόρισε τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών και στην γενική αγωγή και στην παράλληλη στήριξη και συνεχίζει να εφαρμόζει το απαράδεκτο μέτρο των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας επιχειρώντας να καθιερώσει την επισφάλεια και την ελαστικοποιημένη μορφή εργασίας στην εκπαίδευση.
  • Δεν έκανε καμία πρόβλεψη για αραίωση στα ολοήμερα τμήματα όπου συγχρωτίζονται μαθητές όλων των ηλικιών και τάξεων του σχολείου και τρώνε στην ίδια αίθουσα που κάνουν μάθημα.
  • Δεν υλοποιεί κανένα μέτρο για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μαθητών (Θυμίζουμε ότι πέρυσι ίσχυσε το 100% στην πληρότητα των οχημάτων για τη μεταφορά μαθητών).
  • Όχι μόνο δεν προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό καθαριότητας - τη στιγμή που η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί βασικό παράγοντα υγειονομικής πρόληψης – αλλά αντίθετα προχωρά σε 2ωρες συμβάσεις και απολύσεις προσωπικού καθαριότητας. Μείωσε τις ώρες καθαριότητας περισσότερη από κάθε άλλη χρονιά έχοντας πλέον δήμους με προσωπικό καθαριότητας μόνο μειωμένου ωραρίου που θα καθαρίζουν για 2, 3 ή  4 ώρες μετά τη λήξη των μαθημάτων και όχι κατά τη διάρκεια αυτών χωρίς να γίνονται οι απαιτούμενες απολυμάνσεις, οπότε οι συνθήκες σίγουρα είναι χειρότερες από πέρυσι.
  • Αρνείται να ικανοποιήσει το, εδώ και μήνες διατυπωμένο, αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές μέσα στα σχολεία με την ευθύνη του ΕΟΔΥ, επιμένοντας στα self-test για τους μαθητές και, με χρέωση των ίδιων, εργαστηριακά τεστ για τους εκπαιδευτικούς. Στοχοποιεί τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στην καθαριότητα.
  • Δεν θέλει να κατανοήσει την ανάγκη για ενίσχυση του εθνικού συστήματος υγείας και την εμπέδωση αισθήματος εμπιστοσύνης στους πολίτες (σχετική οδηγία του Π.Ο.Υ., 14-6-2021) αλλά προχωρά σε αναστολές υγειονομικών και εκβιασμούς που οδηγούν στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

«Δεν είναι δυνατό και την επόμενη σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα δίχως καμία ουσιαστική στήριξη από την Κυβέρνηση»σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές (αραίωση μαθητών για τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων). Ουσιαστική μέριμνα για την εύρεση χώρων που θα λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες.
  • Διενέργεια μαζικών, επαναλαμβανόμενων, δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, ώστε να υπάρχει ουσιαστικός υγειονομικός έλεγχος και παράλληλα υγειονομική επιτήρηση των σχολικών μονάδων.
  • Μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές.
  • Άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που έχουν την ανάλογη γνωμάτευση.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19. Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
  • Επιπλέον δρομολόγια για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις μαθητών με έως 50% πληρότητα των μέσων μεταφοράς από και προς το σχολείο.
  • Άμεση λήψη  συγκεκριμένων εκπαιδευτικών - παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών». Αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών μετά από διεξοδική συζήτηση και συνδιαμόρφωση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημικής κρίσης, που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και καταλύουν το δημοκρατικό και παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας - έστω και λίγο πριν την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων - να φροντίσει για την ασφαλή τους λειτουργία με την αραίωση του αριθμού των μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας, την πρόσληψη όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού και την πραγματοποίηση δωρεάν τεστ σε όλους όσους συμβάλλουν στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων – μαθητές, εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)