Κεφαλίδου: Ερώτηση για τις αποζημιώσεις σχεδιαστών–αξιολογητών Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
«Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);», ρωτά η Χαρά Κεφαλίδου

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τo θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008 – 2009 και 2009 – 2010.

Μεταξύ άλλων, ερωτάται: «Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);».

Αναλυτικά η ερώτηση:

Θέμα: «Απλήρωτοι οι εκπαιδευτικοί της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010»

Για πολλοστή φορά επανέρχομαι με σχετική Ερώτηση στο θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ), κατά τα σχολικά έτη 2008- 2009 και 2009 - 2010. Το ζήτημα αφορά σε 1.700 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ενώ προσέφεραν τις υπηρεσίες τους κανονικά, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 113321/Γ7/04.09.2008, δεν αποζημιώθηκαν ποτέ.

Τα σχολικά έτη 2008 - 2009 και 2009 - 2010 απασχολήθηκαν, στον θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα σχολεία, καθηγητές ως σχεδιαστές - αξιολογητές. Την ίδια περίοδο άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσής τους και για να πληρωθούν απαιτείτο να δημιουργηθεί ένας νέος κωδικός από τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, ο οποίος  όμως δεν δημιουργήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στους εν λόγω εκπαιδευτικούς.

Τον Δεκέμβριο του 2016, σε σχετική Ερώτησή μου, ο Υπουργός Οικονομικών είχε απαντήσει ότι η αρμοδιότητα δεν ανήκει στο δικό του Υπουργείο, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας στην απάντησή του, τον Ιανουάριο του 2017, ανέφερε: «Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δαπάνες που προκαλούνται από κανονιστικές διοικητικές πράξεις αναγνωρίζονται μόνον εφόσον εκδίδονται με τη σύμπραξη και του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδοντας σχετική ΚΥΑ, άρθρο 22 παράγραφος 3 του ν. 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού». Το Υπουργείο Παιδείας μάλιστα κάνει λόγο και για παραγραφή των μισθολογικών απαιτήσεων των καθηγητών μετά την παρέλευση διετίας, (σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 90 παράγραφος 3 και 91 του νόμου 2362/1995 (ΦΕΚ247, τ.Α).

Με σειρά αποφάσεων τα δικαστήρια δικαιώνουν τους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ζητώντας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα που, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, εδώ και μια δεκαετία δεν τους έχουν καταβληθεί. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις με αριθμό 23390/2017, 1234/2018 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθήνας και τις με αριθμό 222 και 223/2016 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Μυτιλήνης, οι οποίες δικαιώνουν τους προσφεύγοντες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται  η αρμόδια Υπουργός Παιδείας:

1.  Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);

2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να λάβει την απόφαση να διορθώσει την κατάφωρη αυτή αδικία και να προβεί στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στο σύνολο των ανωτέρω εκπαιδευτικών (και όχι μόνο σε όσους έχουν προσφύγει δικαστικά), αίροντας έτσι την 10ετή οικονομική εκκρεμότητα σε βάρος τους;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φάρμακα
Σοκ σε φαρμακείο της Αθήνας: Πουλούσε ληγμένα σκευάσματα μερικά εκ των οποίων ήταν για βρέφη
Έλεγχος της ΕΑΔ σε φαρμακείο μετά από καταγγελία για πώληση ληγμένου φαρμακευτικού σκευάσματος για βρέφη
Σοκ σε φαρμακείο της Αθήνας: Πουλούσε ληγμένα σκευάσματα μερικά εκ των οποίων ήταν για βρέφη
EKPA
Η ελληνική γλώσσα στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
Δύο δραστηριότητες του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
Η ελληνική γλώσσα στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
ipourgeio_paideias
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025
Πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025