Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ έχουν εξαπολύσει εκστρατεία τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών προκειμένου να κάμψουν τις αντιστάσεις και τον αγώνα τους ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων και κατάργηση του νόμου 4823/21 καθώς και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων (π.χ. ν. 4547/18 του Γαβρόγλου)
Οι τρομοκράτες Κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ και οι ακόλουθοί τους, όπως ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης και ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου καθώς και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες επισείουν παράνομες εγκυκλίους και αντιδημοκρατικές διατάξεις. Έχουν νομοθετήσει κυρώσεις για όποιον αρνείται την αξιολόγηση στις παρ.4, 5, 6 και 8 του άρθρου 56 του πρόσφατου ν.4823/2021. Το κερασάκι είναι η ολομέτωπη επίθεση στα σωματεία και την απεργία και η συνολική σκλήρυνση του ελέγχου και του φακελώματος της συνδικαλιστικής δράσης.
Παλιά τους τέχνη κόσκινο, αρκεί να θυμηθούμε ότι το ΥΠΑΙΘ επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές. Ενδεικτικά: απεργία αποχή από κάμερες στην τάξη, απεργία αποχή από απουσίες και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις καταλήψεις, μη διεξαγωγή διαγωνισμάτων, μη κατάθεση βαθμολογίας και φυσικά απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπονται στον ν.4692/20. Και φυσικά όλες αυτές οι προσπάθειες έπεσαν στο κενό. Εδώ οι εκπαιδευτικοί απήργησαν σε καιρό επιστράτευσης το 2013 δίνοντας ένα γέρο μάθημα και στην τότε κυβέρνηση.
Αυτό που έχουν καταφέρει οι σημερινοί τρομοκράτες Κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ είναι να φουντώσει το κύμα της αντίστασης με την απεργία – αποχή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όχι μόνο γιατί οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη μορφή απεργίας έχει υλοποιηθεί αρκετές φορές τόσο από την ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ όσο και την ΑΔΕΔΥ, όπου καμία περικοπή δεν έχει γίνει παρόλο που εξακολουθούν να κάνουν οι εργαζόμενοι/ες στο υπόλοιπο δημόσιο. Η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος» και η εγκύκλιος 115853/ΓΔ5/16-09-21 σε «περίπτωση μη συμμόρφωσης».
Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Να θυμηθούμε ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017, με την τροπολογία Γεροβασίλη, που απέκλεισε από τις κρίσεις στελεχών, όσους συμμετείχαν στην απεργία – αποχή βρήκε τον μπελά της από τη μαζική συμμετοχή και αντίσταση των εργαζομένων στο Δημόσιο.
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τίποτα να χάσουν παρά το γκρίζο τοπίο του σχολείου της επιτήρησης και της υποταγής.
Το θέμα, βέβαια δεν είναι τα δικαστήρια και οι νόμοι τους. Το θέμα είναι η υπεράσπιση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου. Αυτό άλλωστε δείχνει και κύμα της αντίστασης που έχει φουσκώσει από άκρη σε άκρη σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν παρά να χάσουν παρά το γκρίζο τοπίο του σχολείου της επιτήρησης και της υποταγής. Γιατί η «αξιολόγηση» και η γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο.
Με το άρθρο 93 του ν. 4823/21 ορίζεται με σαφήνεια ότι η κυβέρνηση επιδιώκει τη σταδιακή αποδέσμευση του κράτους, ως βασικού χρηματοδότη, από τη δημόσια εκπαίδευση. Η παρότρυνση και η προώθηση πρακτικών με σκοπό την προσέλκυση ιδιωτικών επιχορηγήσεων και χορηγιών, μετουσιώνει το όραμα της κυβέρνησης για την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης κόντρα στο δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι το στρατηγικό εργαλείο αφενός για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και αφετέρου για την ένταση του καθεστώτος χειραγώγησης και ομηρίας των εκπαιδευτικών και δραστικής ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Είναι φανερό ότι η αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση θα συνδέει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με τις κοινωνικά προσδιορισμένες επιδόσεις των μαθητών τους, με στοιχεία μάλιστα που θα έχουν αναγωγή σε επίπεδο χώρας, διαδικασία που επιχειρείται να δρομολογηθεί μέσω της «Ελληνικής PISA» για να περάσει στη συνέχεια στα διεθνή project αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων (PISA)
Οι διαφορετικές επιδόσεις των σχολείων στη βάση μετρήσιμων δεικτών, θα συμβάλουν τάχιστα στην κατηγοριοποίησή τους, τη διαφοροποιημένη χρηματοδότησή τους, αλλά και στο κλείσιμο πολλών εξ αυτών. Η σχεδιαζόμενη «άρση των γεωγραφικών ορίων» και η «ελεύθερη επιλογή σχολείου», δημόσιου και ιδιωτικού, που εισάγεται ως «οδηγία» στα επίσημα κείμενα, θέλει να σπρώξει τα δημόσια σχολεία σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό προς «άγραν πελατών», από την οποία θα συναρτούν τη χρηματοδότηση και τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Ενιαίος Παρατεταμένος Αγώνας
Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, που κήρυξαν την περασμένη χρονιά τα εκπαιδευτικά σωματεία και συσπείρωσαν σχεδόν το σύνολο του κλάδου, πρέπει να πάρει ακόμα πιο μαζικά και αποφασιστικά χαρακτηριστικά. Τα χαρακτηριστικά του ενιαίου και παρατεταμένου αγώνα. Γιατί το βαρύ πυροβολικό σε αυτή τη μάχη δεν είναι και δεν μπορεί να είναι τα δικαστήρια. Προφανώς το κυριότερο όπλο είναι η μαζικότητα της συμμετοχής στην απεργία – αποχή, αυτό είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο. Η μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών κατάφερε να φρενάρει την αυτοαξιολόγηση την Άνοιξη και έκανε την υπουργό Παιδείας να σιωπήσει.
Η μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών στο τέλος της Άνοιξης του 2020 στο θέμα της ζωντανής αναμετάδοσης ακύρωσε την Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Αυτά η πλειονότητα των εκπαιδευτικών δεν τα ξεχνάει. Και κυρίως όλοι αισθάνονται πόσο τοξικό και σκληρά ταξικό θα γίνει το σχολείο, εάν κερδίσει ο φόβος και η χειραγώγηση. Γιατί με τρομοκρατία και απειλές δεν γίνεται παιδεία, γιατί το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν είναι έξω και αντίθετο από τις ανάγκες όσων αναπνέουν την κιμωλία στην τάξη, γιατί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν αποδείξει ότι στις κρίσιμες στιγμές μπορούν να νικήσουν τους δαίμονες.
Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών κρατά «Θερμοπύλες» υπερασπιζόμενη αξίες και ιδανικά. Απέναντι στον τρόμο και την αθλιότητα της κυβερνητικής πολιτικής και του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης ορθώνουν έναν ατίθασο πύργο αντίστασης. επιδιώκοντας να σπάσουν το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας μετατρέποντας τον διχασμό σε αλληλεγγύη, τη διάσπαση σε ενότητα, την απομόνωση σε συλλογικότητα. Με τη συλλογική τους αντίσταση, στέλνουν μήνυμα ότι ο εκπαιδευτικός έχει χρέος να επιτελεί -με ελεύθερη σκέψη και αίσθημα κοινωνικής ευθύνης- το έργο του δασκάλου και όχι το έργο του σκυμμένου, υποταγμένου υπάλληλου ιδεολογίας.
Υπερασπίζονται την παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού, αποδοκιμάζοντας την πολιτική της κυβέρνησης που θέλει να διαμορφώσει υποταγμένους και χειραγωγημένους εκπαιδευτικούς, αποστειρωμένους από τα κοινωνικά δρώμενα και την μάχη ενάντια στις κοινωνικές ανισότητες που δημιουργούν μορφωτικές ανισότητες.
Υπερασπίζονται και αγωνίζονται για ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν που να χωρά όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις - απορρίπτοντας Τράπεζες θεμάτων, ΕΒΕ, εξετάσεις τύπου PISA - και όλους τους εκπαιδευτικούς, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη