Την ανησυχία της για την κατάσταση στα ειδικά σχολεία στα Γιάννενα εκφράζει η Ένωση Γονέων μαθητών Δ. Ιωαννιτών.
Με δεδομένο ότι ο μαθητικός πληθυσμός στα 4 από τα 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία έχει αυξηθεί κατακόρυφα, οι γονείς τονίζουν ότι αντί τα σχολεία αυτά να ενισχυθούν παραμένουν υποστελεχωμένα.
«Απουσιάζουν βασικές ειδικότητες που καθιστούν τη λειτουργία τους προβληματική έως επικίνδυνη» όπως εξηγούν, αναφέροντας ενδεικτικά παραδείγματα:
- Το 4ο Ειδικό Δημοτικό σχολείο δεν έχει σχολικό νοσηλευτή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαχειριστεί τους μαθητές που παίρνουν φαρμακευτική αγωγή ή έχουν σοβαρά νοσήματα.
- Το 2ο Ειδικό Δημ.Σχολείο δεν έχει Σχολική Φροντιστήρια στο πρόγραμμα του Ολοημέρου και έτσι δεν μπορούν να υποστηριχτούν οι μαθητές στην αυτοεξυπηρέτησή τους.
- Λείπουν από τα Ειδικά Σχολεία οι ειδικότητες του Φυσικοθεραπευτή, του Εργοθεραπευτή, του Ψυχολόγου, του Λογοθεραπευτή, που είναι άκρως απαραίτητες σε ένα Ειδικό Σχολείο.
- Τραγική η κατάσταση στα σχολεία του ΣΑΠ (Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο) που στεγάζονται στο κτήριο της ΕΛΕΠΑΠ στην Νεοκαισάρεια. Ο διπλασιασμός του μαθητικού πληθυσμού εφέτος, σε συνδυασμό με το χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων, έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών.
«Κι ενώ όλοι ανέμεναν να καλυφτούν αυτά τα κενά με τη δεύτερη φάση των διορισμών με μαζικές προσλήψεις, το Υπουργείο Παιδείας προσέλαβε πριν λίγες μέρες, μόλις 2.500 εκπαιδευτικούς –και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης- σε όλη την Ελλάδα, όταν τα κενά είναι τουλάχιστον δεκαπλάσια αυτού του αριθμού» τονίζουν οι γονείς.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Ως Ένωση Γονέων μαθητών Δ.Ιωαννιτών εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την κατάσταση στα Ειδικά Σχολεία της πόλης μας. Συγκεκριμένα:
Ο μαθητικός πληθυσμός στα 4 από τα 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία έχει αυξηθεί κατακόρυφα με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό των Ειδικών Σχολείων του ΣΑΠ (Δημοτικό-Νηπιαγωγείο) στο οποίο ο πληθυσμός των παιδιών διπλασιάστηκε.
Στις σημερινές συνθήκες, με τις ψυχοσυναισθηματικές και μαθησιακές επιπτώσεις της πανδημίας ορατές με «γυμνό μάτι», αντί να ενισχυθούν τα Ειδικά Σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό, έναν μήνα μετά το άνοιγμά τους, παραμένουν υποστελεχωμένα. Απουσιάζουν βασικές ειδικότητες που καθιστούν τη λειτουργία τους προβληματική έως επικίνδυνη. πχ Το 4ο Ειδικό Δημοτικό σχολείο δεν έχει σχολικό νοσηλευτή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαχειριστεί τους μαθητές που παίρνουν φαρμακευτική αγωγή ή έχουν σοβαρά νοσήματα. Το 2ο Ειδικό Δημ.Σχολείο δεν έχει Σχολική Φροντιστήρια στο πρόγραμμα του Ολοημέρου και έτσι δεν μπορούν να υποστηριχτούν οι μαθητές στην αυτοεξυπηρέτησή τους. Λείπουν από τα Ειδικά Σχολεία οι ειδικότητες του Φυσικοθεραπευτή, του Εργοθεραπευτή, του Ψυχολόγου, του Λογοθεραπευτή, που είναι άκρως απαραίτητες σε ένα Ειδικό Σχολείο.
Κι ενώ όλοι ανέμεναν να καλυφτούν αυτά τα κενά με τη δεύτερη φάση των διορισμών με μαζικές προσλήψεις, το Υπουργείο Παιδείας προσέλαβε πριν λίγες μέρες, μόλις 2.500 εκπαιδευτικούς –και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης- σε όλη την Ελλάδα, όταν τα κενά είναι τουλάχιστον δεκαπλάσια αυτού του αριθμού.
Ωστόσο εκεί που η κατάσταση είναι τραγική, είναι στα σχολεία του ΣΑΠ (Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο) που στεγάζονται στο κτήριο της ΕΛΕΠΑΠ στην Νεοκαισάρεια. Ο διπλασιασμός του μαθητικού πληθυσμού τους εφέτος, σε συνδυασμό με το χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων, έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, που θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών, που στην πλειοψηφία τους έχουν πολλαπλές αναπηρίες.
Την Δευτέρα 4/10 το θέμα λειτουργίας του ΣΑΠ τέθηκε προς συζήτηση στην Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δ.Ιωαννιτών , η εισήγηση του αντιδημάρχου ήταν, να μην παρθεί άμεσα κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση της κατάστασης, αναμένοντας τη μεταστέγασή τους στον νέο –υπό ανέγερση- χώρο στο παλιό Χατζηκώστα.
Δημοσιοποιούμε την τοποθέτηση που κάναμε από τη μεριά της Ένωσης Γονέων στην ΔΕΠ και την θέτουμε στην κρίση κάθε γονέα, κάθε συμπολίτη μας.
«Ως Ένωση Γονέων έχουμε να καταθέσουμε τα εξής:
Α) Η Δημοτική Αρχή και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, είτε δεν καταλαβαίνουν το μέγεθος του προβλήματος αυτή τη στιγμή με τα σχολεία του ΣΑΠ, είτε επιχειρούν να «κουκουλώσουν» ένα οξύτατο πρόβλημα, το οποίο παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις.
Όπως διαπιστώνεται από τα έγγραφα του σχολείου και της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων του ΣΑΠ (Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό) διπλασιάστηκε φέτος. Εκεί λοιπόν που δεν χωρούσε ο μισός (σημερινός) πληθυσμός, τώρα καλείται να χωρέσει ο διπλάσιος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμη και …ο Χότζας του γνωστού ανέκδοτου θα σήκωνε τα χέρια.
Β) Το 2017 με απόφαση της τότε Δημοτικής Αρχής και κάτω από τις απειλές για έξωση (του κατά τ’ άλλα «φιλανθρωπικού οργανισμού» της ΕΛΕΠΑΠ) επιστράφηκαν στην ΕΛΕΠΑΠ τέσσερις αίθουσες που χρησιμοποιούσε το ΣΑΠ. Αίθουσες που ήταν παραχωρημένες στο σχολείο και ήταν ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του. Οι αίθουσες αυτές, ουδέποτε αξιοποιήθηκαν από την ΕΛΕΠΑΠ για τις ανάγκες της - όπως επικαλούνταν - και την ίδια ώρα που τα παιδιά ΑμΕΑ του ΣΑΠ ήταν κυριολεκτικά το ένα πάνω στο άλλο, οι αίθουσες αυτές παρέμεναν κενές ή στην καλύτερη περίπτωση είχαν γίνει …«έκθεση μπουμπουνιέρας» !!!
Γ. Το «σήριαλ» της μεταστέγασης των Ειδικών Σχολείων του ΣΑΠ (και του 1ου Νηπιαγωγείου στη συνέχεια) στο παλιό Χατζηκώστα είναι γνωστό σε όλη την πόλη. Βλέπουμε την ανέγερση ενός σχολείου που διεκδικεί (ως προς τον τρόπο και χρόνο αποπεράτωσης) τη «δόξα» του …γεφυριού της Άρτας. Πραγματικά, αδυνατούμε (περνώντας έξω από και το εργοτάξιο) να κατανοήσουμε την αισιοδοξία του Αντιδημάρχου ότι οι απαιτούμενες εργασίες «θα τελειώσουν σύντομα». Ακόμη και αν αύριο τελείωναν οι οικοδομικές εργασίες, θα χρειαζόταν τουλάχιστον ένας μήνας για να καταστεί ο χώρος λειτουργικός (μετακόμιση, τοποθέτηση παιδαγωγικών υλικών, θεραπευτικών συσκευών κλπ).
Δ. Όταν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα χρειαστούν 2-3 μήνες (στην καλύτερη περίπτωση) για να γίνουν όλα τα απαιτούμενα και να μετακομίσει το σχολείο, δεν θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να λειτουργήσει το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο ΣΑΠ με παιδαγωγικούς όρους, με υγιεινή και ασφάλεια, τους επόμενους μήνες; Πώς μπορούν να κάνουν καθημερινά τη δουλειά τους, το εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του ΣΑΠ, μέσα σε 60τμ, στα οποία συνυπάρχουν ταυτόχρονα 30 άτομα; (την ίδια ώρα μάλιστα που οι μπουμπουνιέρες της ΕΛΕΠΑΠ θα απολαμβάνουν …όλες τις ανέσεις) Είναι υπεύθυνη η θέση που προτείνεται από τον Αντιδήμαρχο «να παραμείνει ως έχει η στέγαση του ΣΑΠ»;
Αν συμβεί το οποιοδήποτε ατύχημα (πράγμα πολύ πιθανό), ποιος θα έχει την ευθύνη;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Καταψηφίζουμε την εισήγηση και απαιτούμε εκ μέρους και όλων των γονέων και των εκπαιδευτικών του ΣΑΠ, η Δημοτική αρχή να απαιτήσει από το Δ.Σ. της ΕΛΕΠΑΠ την διάθεση - για όσο χρόνο χρειαστεί για την αποπεράτωση των εργασιών και τη μεταστέγαση των σχολείων - των τεσσάρων αιθουσών που είχαν επιστραφεί το 2017, για την στοιχειώδη κάλυψη των αναγκών των συγκεκριμένων σχολείων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη