Συγχωνεύσεις στα σχολεία: Ξεσηκωμός γονιών και μαθητών στη Χαλκιδική
Έντονες παραμένουν αντιδράσεις στη Χαλκιδική ενάντια της απόφασης του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του νομού

Τα τελευταία 24ωρα στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης να υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.

Το πρωί της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει η τοπική ιστοσελίδα halkidikifocus, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Νέων Ρόδων πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το συγκεκριμένο διδακτήριο, αντιδρώντας στην "απρόσμενη, αδικαιολόγητη κίνηση του Υπουργείου να υποβαθμίσει εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς και της Πανδημίας το σχολείο".

Η πρόεδρος της Κοινότητας των Νέων Ρόδων, Σοφία Ισαακίδου, σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρει: "Σήμερα (σ.σ. χθες) ενημερώθηκα για την απαράδεκτη υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου μας.

Η υπουργός παιδείας και η κυβέρνηση αποφάσισαν Οκτώβρη μήνα και ενώ η σχολική χρονιά έχει για τα καλά ξεκινήσει, τη βάρβαρη υποβάθμιση των σχολικών μονάδων.

Μια χρόνια που η πανδημία καλά κρατεί, με την περσινή σχολική χρονιά χαμένη ουσιαστικά λόγω των εξ αποστάσεων μαθημάτων, το υπουργείο προσπαθεί να υποβαθμίσει τη μάθηση, να υποβαθμίσει τη ζωή της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση των οικογενειών.

Καλούμε το υπουργείο να ακούσει την κραυγή αγωνίας της τοπικής κοινωνίας και να αλλάξει την απαράδεκτη αυτήν απόφαση.

Δεν μπορεί με τα ίδια κριτήρια που κρίνονται τα σχολεία μεγάλων πόλεων να κρίνονται αντίστοιχα των χωριών μας.

Λέμε όχι στην υποβάθμιση των σχολείων μας.

1.jpg

Κάθε τάξη να έχει τον δάσκαλο της".

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής "Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ" σε ανακοίνωσή του επισημαίνει:

"Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
 
Το Υπουργείο Παιδείας, με ένα αρχείο Excel την Παρασκευή το μεσημέρι, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα προσπαθώντας με αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ( 6.000 ) που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων.

Μία ακόμη απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική, άκρως επικίνδυνη υγειονομικά, βεβιασμένη κίνηση, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μεγαλύτερη διασπορά του Covid_19 εντός των εκπαιδευτικών δομών, σε δυσχερέστερες συνθήκες μάθησης και διδασκαλίας, σε αναπροσαρμογή προγραμμάτων, τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, αναθέσεων κι όλα αυτά ένα μήνα αφού έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος.

Η ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να καλύψει τα δικά της «κενά», βαφτίζει ως «εξορθολογισμό» τις παραπάνω ενέργειές της. Η εμμονή της με τους αριθμούς άγγιξε ακόμη και τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, συμπυκνώνοντας και τσουβαλιάζοντας όλες τις περιπτώσεις.

Είναι πρωτοφανής η αδιαφορία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα λόγω της τηλεκπαίδευσης και των ανισοτήτων που έχουν δημιουργηθεί με δεδομένο ότι δεν είχαν όλοι την ίδια δυνατότητα συμμετοχής. Αντί να προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που την έχουν ανάγκη, διαταράσσει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, κλείνοντας τμήματα, μετακινώντας εκπαιδευτικούς, αλλάζοντας εκπαιδευτικό περιβάλλον μαθητών.

Εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να ενημερώσει γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί αν υπήρχε αιτία, αυτό δεν έγινε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά γίνεται σαράντα πέντε ημέρες μετά. Την ανικανότητα σχεδιασμού και την αναλγησία κάποιων δεν μπορεί να την πληρώνουν οι μαθητές και τα σχολεία.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ομόφωνα καταδικάζει τις αυταρχικές πολιτικές που συρρικνώνουν κι αποδυναμώνουν το Δημόσιο Σχολείο, που βάζουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο την υγεία όλων μας, που αναστατώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας, ένα μήνα αφότου έχουν ξεκινήσει τα σχολεία κι ενώ ήδη έχουν ιδιαίτερα αυξημένη κι ανούσια γραφειοκρατία.

Καλούμε όλους/όλες τους συναδέλφους/φισσες, τους γονείς και κηδεμόνες, τους βουλευτές και την τοπική αυτοδιοίκηση, σε ένα κοινό αγώνα για να μην εφαρμοστεί αυτή η απαράδεκτη απόφαση.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, να ανακαλέσει την απόφαση συγχωνεύσεων και να αναλάβει, επιτέλους, τις ευθύνες του προσλαμβάνοντας τον απαιτούμενο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΙΘΜΟΙ!"

Στον Στανό

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αγνόησε επιδεικτικά ακόμη και το χωριό με τις περισσότερες πολύτεκνες οικογένειες -σε τοπικό αλλά και πανελλαδικό επίπεδο- τον Στανό του Δήμου Αριστοτέλη. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου επισημαίνονται τα ακόλουθα:

"Εχθές το βράδυ (σ.σ. προχθές) μας έγινε γνωστό ότι προβλέπεται από την κυβέρνηση να συγχωνευτούν, στα μέσα της σχολικής χρονιάς και με πανδημία κορωνοϊού, τμήματα σχολείων σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και του Δημοτικού σχολείου Στανού.

Μόνο ως απαράδεκτη και υποτιμητική από εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και υγειονομικής άποψης μπορεί να αντιμετωπιστεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, και η Τοπική Κοινότητα Στανού Χαλκιδικής αποφάσισε την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, να μην στείλουμε τα παιδιά μας για μάθημα και καλούνται όλοι οι γονείς αλλά και οι κάτοικοι του χωριού μας να βρίσκονται στις 8 το πρωί στο Σχολείο, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που απασχολεί την κοινωνία μας, με όλα τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται.

Παράλληλα, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την τόσο αιφνίδια αλλά και άδικη απόφασή του".

Ανάλογη απόφαση έλαβαν και οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο νησί της Αμμουλιανής.

Απ. Πάνας: "Τραγική απόφαση"

"Το Υπ. Παιδείας χωρίς καμία δικαιολογία ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα με τη σχολική χρονιά να βρίσκεται σε εξέλιξη. Στη Χαλκιδική υπάρχουν δικαιολογημένα πολλές διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και πολίτες για τη μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις.

Η υποβάθμιση των Σχολικών Μονάδων σε όλους τους Δήμους της Χαλκιδικής δημιουργεί πολλά προβλήματα στη σχολική πραγματικότητα, καθώς από τις συγχωνεύσεις των τμημάτων θα αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας.

Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη και οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στον τόπο μας κατά τους χειμερινούς μήνες, αποτελούν ένα ακόμη επιβαρυντικό παράγοντα για διασπορά του κορωνοϊού εντός εκπαιδευτικών δομών.

Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που το Υπουργείο είχε την ευκαιρία να μειώσει τους μαθητές μέσα στις τάξεις και να στελεχώσει τα σχολεία της επαρχίας με επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό.

Για τους λόγους αυτούς, πρόκειται να κινηθώ άμεσα κοινοβουλευτικά μαζί με τους συναδέλφους της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, διεκδικώντας τα απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων της Χαλκιδικής και την προστασία των μαθητών μας", αναφέρει σε δήλωσή του ο Γραμματέας της Βουλής και Βουλευτής Χαλκιδικής με το ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας.

Ο Δημοτικός Σύμβουλος του συνδυασμού "Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο" του Δήμου Πολυγύρου, Ιωάννης Σφυρής, σχολίασε:

"Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την Παρασκευή μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις.....μάλιστα με άμεση εφαρμογή από την εβδομάδα που ξεκίνησε.
Την ενέργεια αυτή την ονόμασε "εξορθολογισμό" (γελάει ο κόσμος).

Η Κεραμέως με κυβερνητική εντολή επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα περίπου 6.000 κενά των σχολείων όχι όπως όφειλε με προσλήψεις των αντίστοιχων αναπληρωτών αλλά αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών σε μια τάξη και ας έχει και πανδημία όπως λένε... δεν πειράζει να υπάρχει αίθουσα 28 και βάλε μαθητών... οι ίδιοι έλεγαν ότι απαιτείται αραίωση τμημάτων λόγω πανδημίας... αλλά τώρα λένε αλλά.

Όλα αυτά ήταν καλά κρυμμένα στο πρόσφατο νόμο 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»....και τώρα ήρθε η ώρα να τα εφαρμόσουν.

♦️ Ειλικρινά με το να διώχνουν προσωπικό από τα Ειδικά Σχολεία για παράδειγμα, τι πετυχαίνουν;

♦️Βελτιώνουν το εκπαιδευτικό έργο;

♦️Δεν δημιουργούν μορφωτικούς αποκλεισμούς με τέτοιες τακτικές;

Όσο για τους αιρετούς άρχοντες, ειδικά των υποστηριχτών των κυβερνητικών θέσεων μέχρι και σήμερα, οι αντιδράσεις με προσωπικές αναρτήσεις δε αλλάζει τίποτα στην απόφαση του Υπουργείου... απλώς παίρνουν κάνα μπράβο και κάνα like ακόμα... δυστυχώς είναι πολύ αργά για δάκρυα!

Στο Δήμο Πολυγύρου επηρεάζονται με αυτή την απόφαση το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου και το Δημοτικό Σχολείο Βραστάμων το οποίο από πενταθέσιο θα συμπτυχθεί σε τετραθέσιο".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς