Τις αθέατες πλευρές του μοντέλου της αξιολόγησης που θέσπισε το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει αναλυτικά η Αγωνιστική Παρέμβαση Α' ΕΛΜΕ Αθήνας.
Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι άξονες και οι δείκτες της αξιολόγησης οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις θα αναιρέσουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, θα ανατρέψουν τις εργασιακές σχέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και θα μετατρέψουν το σχολείο σε ιδιωτική επιχείρηση.
Αναλυτικά:
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
|
- Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών
| Περιβάλλον εφαρμογής : Ένα εκπαιδευτικό σύστημα με εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα [όπως το ελληνικό] είναι το πλέον ακατάλληλο για εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. Το Υπουργείο ενισχύει αυτό το χαρακτήρα με επιπλέον εξετάσεις [Τράπεζα θεμάτων σε Α΄, Β΄ Λυκείου, εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο διαγνωστικού χαρακτήρα σε Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου – ελληνική PISA ]. Απαίτηση: Το Υπουργείο ζητά από τη σχολική μονάδα να αξιολογήσει τον εαυτό της ως προς τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές τη στιγμή που αυξάνει τους ανασταλτικούς παράγοντες για αυτές ακριβώς τις πρακτικές. Σε ποιο ακριβώς χρονικό σημείο του αγώνα ταχύτητας προετοιμασίας για τις εξετάσεις μαθητών και εκπαιδευτικών θα έχουμε αυτές τις πρακτικές; Αποτέλεσμα : Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου / Υπαίτιοι θα θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί / Στοχοποίηση σχολείου / Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση | - Ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/ μαθητριών | Ταυτότητα δείκτη : Από μόνη της η αναφορά στα «soft skills» και η παρουσία τους ως ανεξάρτητος δείκτης ποιότητας χωρίς σύνδεση με τη γνώση και την ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού, σημαίνει :
Ταυτότητα δείκτη : Ποιος ο λόγος να υπάρχουν οι ψηφιακές δεξιότητες ως ανεξάρτητος δείκτης τη στιγμή που διδάσκεται αυτόνομα το μάθημα της Πληροφορικής ως ολοκληρωμένο γνωστικό αντικείμενο; Μα, επειδή ακριβώς πρόκειται για δεξιότητες κι όχι για ολοκληρωμένη γνώση. Στόχος : Σταδιακά η γνώση [το μάθημα της Πληροφορικής] αντικαθίσταται από κατακερματισμένη γνώση [δεξιότητες]. Κρίνεται πιο σημαντικό δηλαδή το παιδί να εξοικειωθεί για παράδειγμα μόνο στην επεξεργασία κειμένου με χρήση Η/Υ και να μη διδαχθεί στην ολότητά του το γνωστικό αντικείμενο. Αποτέλεσμα:
Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση | - Εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης | Περιβάλλον εφαρμογής: Σημαντικό πρόβλημα για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης μάθησης είναι ο μεγάλος αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η ελλιπής έως ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, το αναχρονιστικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Όλα τα παραπάνω είναι ευθύνη του Υπουργείου και του ΙΕΠ κι όχι του σχολείου. Απαίτηση: Ενώ από τη μία αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη [Ν 4692/22ΦΕΚ Α11-12.6.2], συνεχίζουν με συγχωνεύσεις τμημάτων για να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς και από την άλλη εισάγουν ως δείκτη αξιολόγησης τις στρατηγικές διαφοροποιημένης παιδαγωγικής για τις οποίες ένας ανασταλτικός παράγοντας είναι ακριβώς ο μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη. Δείτε σχετικές καταγγελίες https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/360134_ypoyrgeio-paideias-me-arheio-excel-anakoinonei-ti-syghoneysi-ekatontadon-tmimaton Αποτέλεσμα : Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου / Υπαίτιοι θα θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί / Στοχοποίηση σχολείου / Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση | - Υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες |
Περιβάλλον εφαρμογής : Με κανένα τρόπο δεν είναι δυνατό να προχωρήσει αυτή η διαδικασία εάν δεν υπάρχουν υποστηρικτικές δομές. Δηλαδή, πρόσληψη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού [ΕΕΠ-ΕΒΠ], στελέχωση των ΚΕΣΥ [αρμοδιότητά τους η υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες], πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού για παράλληλη στήριξη και για τάξεις υποδοχής. Η στελέχωση και λειτουργία των παραπάνω είναι ευθύνη του Υπουργείου κι όχι του σχολείου. Απαίτηση: Ενώ όλες οι υποστηρικτικές δομές είναι υποστελεχωμένες [το ραντεβού στα ΚΕΣΥ χρειάζεται μήνες – μπορεί να κανονιστεί και στο τέλος της σχολικής χρονιάς - παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας μένουν χωρίς βοηθητικό προσωπικό με αποτέλεσμα να μην έχουν πρόσβαση στο σχολείο] εισάγουν το συγκεκριμένο δείκτη για να αξιολογηθεί το σχολείο.Η αφοσίωση δε του Υπουργείου σε αυτό το στόχο είναι τόσο μεγάλη που δεν κάλεσε καν στον διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) Δείτε το σχετικό υπόμνημα και τις προτάσεις της ομοσπονδίας https://www.especial.gr/poseepea-upomnima-gia-nomosxedio-entoni-diamarturia-gia-th-mi-sumperilipsi-ths-omospondias-sthn-akroasi-forewnΑποτέλεσμα : Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου / Υπαίτιοι θα θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί / Στοχοποίηση σχολείου/ Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση | - Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας | Περιβάλλον εφαρμογής : Η ερευνητική κοινότητα σε πανεπιστημιακό –ακαδημαϊκό επίπεδο συζητά, αναζητά, διερευνά τα διάφορα διδακτικά μοντέλα που έχουν προταθεί για τη σχεδίαση του εκπαιδευτικού υλικού και της διδακτικής διαδικασίας. Δηλαδή δεν είναι το εκπαιδευτικό υλικό απλώς ένα φύλλο εργασίας που κάποιος εκπαιδευτικός θα χρησιμοποιήσει κατά τη διδασκαλία. Είναι μία σύνθετη διεπιστημονική προσέγγιση που γίνεται από αντίστοιχους παιδαγωγικούς φορείς ενώ διαπιστώνεται η ανάγκη για επιπλέον μελέτη των αρχών ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού όπως αποδεικνύει η σχετική βιβλιογραφία. Άρα:
Αποτέλεσμα : Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται με υποτυπώδη μέσα και ελλιπή υποδομή/ Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου / Υπαίτιοι θα θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί / Στοχοποίηση σχολείου / Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο – Πολιτεία δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση |
- Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα -Προετοιμασία για συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις | Περιβάλλον εφαρμογής : Οι εκπαιδευτικοί έχουν πλούσια εμπειρία από προγράμματα και δραστηριότητες [ πολιτιστικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές κ. λ] Με προσωπική δουλειά προσφέροντας τον ελεύθερο χρόνο τους και με δικούς τους πόρους [ δε προβλέπεται οικονομική βοήθεια π.χ. για τα σκηνικά μιας θεατρικής παράστασης ] μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δημιουργούν μόνοι τους χωρίς καμία βοήθεια από το Υπουργείο. Αποτέλεσμα : Η προσπάθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας για δημιουργία δεν είναι δυνατό να τίθεται ως δείκτης αξιολόγησης γιατί πρόκειται για προσφορά που απαιτεί δουλειά εκτός ωραρίου χωρίς υποστήριξη. Δηλαδή θα αξιολογηθεί αρνητικά ένα σχολείο επειδή στην τρέχουσα σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί δεν ανέλαβαν μία δραστηριότητα που δεν είναι καν υποχρέωσή τους; |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Σχολική διαρροή φοίτηση | Παρακολούθηση και μείωση της άτακτης / σποραδικής φοίτησης και σχολικής διαρροής | Ταυτότητα δείκτη : Η σχολική διαρροή είναι πολυπαραγοντικό πρόβλημα. Φτώχεια, μετανάστευση, η θέση του φύλου σε διάφορα πολιτισμικά περιβάλλοντα, το ασταθές οικογενειακό περιβάλλον, μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολίες πρόσβασης λόγω κινητικών ή άλλων δυσκολιών, είναι κάποια από τα αίτια που είναι αποτελέσματα πολιτικών επιλογών. Δε θα μπορούσε επομένως το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μόνο από το σχολείο. Περιβάλλον εφαρμογής: Χρειάζεται για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα η ενίσχυση συμβουλευτικών δομών, κοινωνικών υπηρεσιών και δομών. Αυτά είναι ευθύνη της Πολιτείας. Για να δούμε τι έχει προσφέρει στους μαθητές ώστε να τους βοηθήσει για να μην εγκαταλείψουν το σχολείο:
Απαίτηση: Αφήνει λοιπόν αβοήθητη την εκπαιδευτική κοινότητα ενώ με τις ελλείψεις που δεν αντιμετωπίζει δημιουργεί ιδανικό περιβάλλον για σχολική διαρροή και μετά θέτει το συγκεκριμένο δείκτη για να αξιολογηθεί το σχολείο. Αποτέλεσμα : Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου / Υπαίτιοι θα θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί / Στοχοποίηση σχολείου / Τελικά εντείνεται ο αποκλεισμός και η κοινωνική ανισότητα. Στην τελική αποτίμηση στο Υπουργείο – Πολιτεία δεν αποδίδεται καμία ευθύνη. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Σχολική διαρροή φοίτηση |
Μέριμνα για μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας | Ταυτότητα δείκτη : Μέσα σε ένα πλαίσιο εργασιακής ανασφάλειας, ανεργίας, οικονομικής κρίσης [τα οποία δεν είναι φυσικό φαινόμενο αλλά αποτελέσματα πολιτικών επιλογών] φράσεις όπως «σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση» ακούγονται ελκυστικές. Τι σημαίνει αυτό όταν πρόκειται για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Περιβάλλον εφαρμογής: Η εμμονή για «μάθηση με βάση την εργασία», οι οδηγίες για μαθητεία σε χαμηλότερα ηλικιακά όρια, η σύνδεση με την «απασχολησιμότητα», η εμπλοκή των εταιρειών σε προγράμματα διαφόρων «δεξιοτήτων», η σκόπιμη υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης που αφήνει χώρο σε χορηγίες, άρα και στις απαιτήσεις της αγοράς, σημαίνει ότι μέρος της εκπαίδευσης θα σχεδιάζεται από και για τις επιχειρήσεις, όπως επιθυμεί ο ΟΟΣΑ Αποτέλεσμα : Τα μεγάλα λόγια για «τα παιδαγωγικά κριτήρια» ή για «την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης» μένουν κενά περιεχομένου. Το σχολείο θα λειτουργεί ως κέντρο κατάρτισης κι εξειδίκευσης, ως μάνατζερ, ως γραφείο ευρέσεως εργασίας για ανήλικους μαθητές. Με άλλοθι το πραγματικό πρόβλημα της σχολικής διαρροής [ για το οποίο τίποτε δεν κάνει η Πολιτεία] ο μαθητικός πληθυσμός που είναι επίφοβος για εγκατάλειψη του σχολείου, αντί να βοηθηθεί με κίνητρα για ολόπλευρη μόρφωση, θα ωθείται στην πρόωρη μαθητεία, με τη μέριμνα του σχολείου. Παράδειγμα εφαρμογής:
Έτσι: 1.Οι μαθητές του τομέα «Τεχνικός Οχημάτων» θα απασχοληθούν- μαθητεύσουν στην εταιρεία παράγοντας εργασία, η εταιρεία σε πέντε χρόνια θα φύγει, η κατάρτιση που έχουν αποκτήσει δεν έχει ζήτηση στην περιοχή οπότε θα απασχοληθούν σε άλλες εργασίες ως ανειδίκευτοι. 2. Οι μαθητές που ήθελαν να φοιτήσουν στον Τομέα «Πληροφορική» ίσως στραφούν σε ιδιωτική δομή 3.Θα χαθούν ώρες για τους καθηγητές Πληροφορικής, θα δημιουργηθούν θέσεις για τον Τομέα Οχημάτων, που ίσως αναλάβει η ίδια η εταιρεία μέσω προγραμμάτων δεξιοτήτων. Στόχος: Το σχολείο να λογοδοτεί / Να ωθείται σε ανεύρεση χρηματοδότησης / Να εξαναγκάζεται σε συνεργασία επιχειρηματικών Ομίλων à Αυτή είναι η περίφημη αυτονομία σχολικής μονάδας / η σύνδεση με την επιχειρηματικότητα που θα διαμορφώνει στο εξής τα εκπαιδευτικά προγράμματα. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Σχέσεις μεταξύ μαθητών/ τριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών/ τριών και εκπαιδευτικών Σχέσεις σχολείου - οικογένειας |
| Ταυτότητα δείκτη : Το Υπουργείο ίσως δε γνωρίζει, ή ίσως κάνει ότι δε γνωρίζει, πως το βασικό συλλογικό όργανο λειτουργίας του σχολείου, ο Σύλλογος Διδασκόντων, οργανώνει εδώ και δεκαετίες το έργο του και το καταγράφει με τον πιο επίσημο τρόπο στο « Πρακτικό Πράξεων του Συλλόγου» με βάση την επιστημονική του κατάρτιση και την παιδαγωγική του επάρκεια στη βάση της συνεργασίας με γονείς και μαθητές :
Αποτέλεσμα:
|
Διοικητική λειτουργία
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας | Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού | Ταυτότητα δείκτη : Το Δημόσιο σχολείο δεν είναι επιχείρηση στην οποία ο διευθυντής καθορίζει τις προσλήψεις του προσωπικού. Η πρόσληψη, τοποθέτηση, αμοιβή του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι υποχρέωση της Πολιτείας. Τα χιλιάδες κενά είναι αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας κι ας μην ξεχνάμε ότι οι ελλείψεις αυτές είναι και η γενεσιουργός αιτία προβλημάτων της εκπαίδευσης. Εφαρμογή: Η παρουσία αυτού του δείκτη αξιολόγησης μόνο δεύτερες σκέψεις γεννά για την αλλαγή των συνταγματικά κατοχυρωμένων εργασιακών δικαιωμάτων, σκέψεις για τη μονιμότητα και για επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Η αρχή έγινε με τους συναδέλφους αναπληρωτές τρίμηνης σύμβασης που δείχνει τις προθέσεις για εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων [μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, τρίμηνης σύμβασης] www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/2020-09-22_126181_Ε1_Πρόσκληση_3μηνων_συμβάσεων_Covid19_ΩΡΓΔ46ΜΤΛΗ-Λ2Σ.pdf Προφανώς το Υπουργείο έχει ως παράδειγμα τον τρόπο πρόσληψης στα ΔΙΕΚ [Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης] και στις ΔΣΕΚ [ Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικές Κατάρτισης ] που υπόκεινται σε επιλογή από τη διεύθυνση με βάση προσοντολόγιο που συνεχώς αλλάζει. https://www.e-dimosio.gr/dimosio/100955/ta-kritiria-proslipsis-gia-tous-ekpedeftes-se-dimosia-iek-ke-sek/ Αποτέλεσμα: Αυτή είναι η λεγόμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας [ΟΟΣΑ] που θα λειτουργήσει για την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας | Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων –υποδομών | Ταυτότητα δείκτη :
Περιβάλλον εφαρμογής :
Αποτέλεσμα: Όσο η Πολιτεία δεν επενδύει στην εκπαίδευση ούτε για τη συντήρηση σχολικών κτιρίων, όσο οι Δήμοι αδυνατούν να συντηρήσουν τα σχολικά κτίρια χωρίς γενναία κρατική χρηματοδότηση, μεθοδεύεται η μετακύλιση ευθυνών στο σχολείο που παρατημένο στην τύχη του θα πιέζεται να βρει χρηματοδότηση, επειδή ακριβώς η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της. Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα τι εννοούν με τον όρο « αυτονομία σχολικής μονάδας» à Το σχολείο να λογοδοτεί / Να ωθείται σε ανεύρεση χρηματοδότησης για στεγαστικά προβλήματα / Να εξαναγκάζεται σε συνεργασία επιχειρηματικών Ομίλων. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας | Κατανομή και διαχείριση πόρων | Ταυτότητα δείκτη :
Περιβάλλον εφαρμογής: Αφού υπάρχει θεσμοθετημένος έλεγχος γιατί τίθεται ως ξεχωριστός δείκτης; Προφανώς σχετίζεται με την έμμεση προτροπή στα σχολεία να αναζητήσουν ιδιωτική χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους [π. χ. για αναλώσιμα] αφού η Πολιτεία δεν έχει σκοπό να αυξήσει τη χρηματοδότηση και προσπαθεί να αποκοπεί σταδιακά από την ευθύνη της. Παράδειγμα εφαρμογής: Επιχείρηση, για παράδειγμα αναψυκτικών, γίνεται « ανάδοχος» σχολείου: ως αντάλλαγμα για τη δωρεά της σε φωτοτυπικό χαρτί και μελάνι, της παραχωρείται χώρος στο σχολείο για ψυγείο διαφημιστικό για τα προϊόντα της. Αποτέλεσμα : Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα τι εννοούν με τον όρο « αυτονομία σχολικής μονάδας» : Η κρατική δαπάνη σταδιακά θα μειώνεται ωσότου να μετατραπεί σε δαπάνη αποκλειστικά των Δήμων / Οι Δήμοι είναι αδύνατο να υπηρετήσουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων χωρίς κρατική επιχορήγηση / Τα σχολεία γίνονται επιχειρήσεις, αναζητούν χορηγούς για να εξασφαλίσουν την ύπαρξή τους. / Τα «φτωχά» σχολεία, όσα δηλαδή δεν έγιναν αποτελεσματικοί μάνατζερ, θα μειονεκτούν – κατηγοριοποίηση σχολείων / Το σχολείο αξιολογείται για την ανεπάρκεια του Υπουργείου – Πολιτείας / Το αγαθό της Παιδείας από δημόσιο μετατρέπεται σε ιδιωτικό. |
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Σχολείο και κοινότητα |
| Ταυτότητα δείκτη : Πίσω από αυτές τις βαρύγδουπες εκφράσεις κρύβονται ώρες απλήρωτης εργασίας των εκπαιδευτικών, η ανάληψη νέων καθηκόντων χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και η άτυπη προϋπόθεση για τη χρηματοδότησή τους. Αποτέλεσμα:
|
Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Άξονες | Δείκτες | Κριτική στους δείκτες |
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις | Συμμετοχή σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς Συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης Σχεδιασμός δράσεων ανάπτυξης του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία | Ταυτότητα δείκτη :
Περιβάλλον εφαρμογής:
Αποτέλεσμα: Έμμεσα και με προσχήματα καταστρατηγείται το ωράριο εργασίας. Όμως ο ελεύθερος χρόνος των εργαζομένων είναι κατοχυρωμένο εργασιακό δικαίωμα. |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη