Συγχωνεύσεις Τμημάτων: Οκτώ λόγοι για τους οποίους είναι απαράδεκτες
Σχολεία: Η απόφαση για συγχωνεύσεις "αποδεικνύει όχι μόνο την έλλειψη προγραμματισμού του ΥΠΑΙΘ για την πρόσληψη του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως την άγνοια ή/και την αδιαφορία του για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της απόφασης αυτής μετά από πέντε εβδομάδες μαθημάτων (αλλαγές διδασκόντων, νέες κατανομές / αναθέσεις μαθημάτων κτλ)"

Οκτώ λόγους για τους οποίους οι συγχωνεύσεις Τμημάτων στα σχολεία είναι γενικά απαράδεκτες, απαριθμεί σε ψήφισμα διαμαρτυρίας του για τη συγχώνευση τεσσάρων τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε τρία, ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου.

Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας την απογοήτευση και αγανάκτησή τους, η πλειονότητα του Συλλόγου υπηρετεί τη Μέση Εκπαίδευση σχεδόν τρεις δεκαετίες και ΟΥΔΕΠΟΤΕ βρέθηκε ενώπιον μιας τέτοιας απόφασης.

Όλο το ψήφισμα διαμαρτυρίας

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου εκφράζει την απογοήτευση και την αγανάκτησή του στην πρωτοφανή ενέργεια της συγχώνευσης των τεσσάρων τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε τρία και τους λόγους που επικαλείται η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για την ενέργεια αυτή. Η πλειονότητα του Συλλόγου υπηρετεί τη Μέση Εκπαίδευση σχεδόν τρεις δεκαετίες και ΟΥΔΕΠΟΤΕ βρέθηκε ενώπιον μιας τέτοιας απόφασης, η οποία:

1. Εντάσσεται σε μια στενά οικονομική λογική αντιμετώπισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται και από τις πιέσεις που ασκεί η διοίκηση για πλήρη κάλυψη του ωραρίου κάθε εκπαιδευτικού, ακόμη και αν υπολείπεται μιας (1) ώρας. Άραγε, δε γνωρίζετε ότι αυτό συμβαίνει επειδή το άθροισμα των αναθέσεων ενός εκπαιδευτικού δεν είναι πάντοτε εφικτό να ταυτίζεται με το ωράριό του, αλλά συχνά είτε υπολείπεται είτε υπερκαλύπτεται κατά μία ώρα ;

2. Αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα, επειδή επιχειρήθηκε να επιβληθεί χωρίς να γίνει αντιληπτή. Ανακοινώθηκε στο προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των διευθυντών χωρίς καμιά ουσιώδη τεκμηρίωση, σαν να επρόκειτο για μια τυπική γραφειοκρατική διαδικασία. Οι σοβαρές αποφάσεις απαιτούν προετοιμασία για να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ προβληματισμού, αν όχι και συναίνεσης.

3. Προβλήθηκε με παραπλανητικό τρόπο. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, σε συνέντευξή του (ΤΡΡ, 15/10/2021) απέρριψε την χρήση της λέξης «συγχώνευση τμημάτων και δημιουργία νέων με 28 μαθητές», σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη οδηγία δόθηκε σε σχολεία που έχουν τμήματα που απαρτίζονται από επτά και δέκα μαθητές. Στην πραγματικότητα συγχωνεύτηκαν τμήματα από 19 έως 24 μαθητών. Την επιλογή αυτή χαρακτήρισε σε επόμενη συνέντευξή του «βελτιωτική διαρθρωτική κίνηση» και «επιμελημένο εξορθολογισμό».

4. Παρόλο που η επιβολή της επιχειρήθηκε σε περίοδο έξαρσης της πανδημίας, δεν δόθηκαν από τους ειδικούς οι στοιχειώδεις υγειονομικές διαβεβαιώσεις ότι δεν απειλεί την υγεία των μαθητών/-τριών και των εκπαιδευτικών. Είναι ζήτημα ενσυναίσθησης, βασικού προσόντος κάθε ηγεσίας.

5. Δημιουργεί προηγούμενο για να αποτελέσει το τμήμα των 27 μαθητών κανόνα και όχι εξαίρεση, όπως συνέβαινε στην πράξη ως σήμερα. Αυτό το νόημα έχει εξάλλου η έννοια του «ανώτατου επιτρεπτού ορίου».

6. Αντιφάσκει με τις πρωτοβουλίες ποιοτικής αναβάθμισης της Εκπαίδευσης (αξιολόγηση).

7. Μειώνει τον αριθμό των εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο και αυξάνει τις διδακτικές και διοικητικές υποχρεώσεις καθενός, με δεδομένο ότι η γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων αποτελεί εξαίρεση, ενώ ο φόρτος του διοικητικού έργου αυξάνεται σταθερά κάθε έτος.

8. Αποδεικνύει όχι μόνο την έλλειψη προγραμματισμού του ΥΠΑΙΘ για την πρόσληψη του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως την άγνοια ή/και την αδιαφορία του για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της απόφασης αυτής μετά από πέντε εβδομάδες μαθημάτων (αλλαγές διδασκόντων, νέες κατανομές / αναθέσεις μαθημάτων κτλ).

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογός μας αντιτίθεται στη συγχώνευση των τμημάτων της Β΄ Λυκείου και καλεί τη διοίκηση να την αναθεωρήσει με γνώμονα το πραγματικό όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου

Αλεξοπούλου Αλεξία, Ανδρουλιδάκη Αικατερίνη, Βούλγαρης Ρεβώφ Αλέξανδρος, Γκότσης Ιωάννης, Καλαπόδης Ανδρέας, Καλλιάφας Γεράσιμος, Καραθάνου Μαρία, Καρκάτσα Αλεξάνδρα, Κάτσενος Ιωάννης, Κοκοτή Αδαμαντία, Κοτρώτσου Μαρία, Κουμεντάκος Σταμάτιος, Κρανάς Σπυρίδων, Κωνσταντόπουλος Αντώνιος, Μαρούδας Δημήτριος, Μήλα Βασιλική, Μπελεσιώτη Σοφία, Νικολακόπουλος Όθωνας, Παναγοπούλου Μαρία, Παπαλεξίου Γεώργιος, Πατσούρα Ολυμπία, Πετροπούλου Ασημίνα,Πιερρή Ευγενία, Στεφανίδης Νικόλαος, Στυλιδιώτης Ηλίας, Χάντζου Ελένη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxolikoi nosileutes
Σχολικοί Νοσηλευτές: Πρόσκληση για την κάλυψη θέσεων σε σχολεία της Αττικής
Δείτε αναλυτικά την πρόσκληση για κάλυψη θέσεων ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών σε σχολεία της Αττικής
Σχολικοί Νοσηλευτές: Πρόσκληση για την κάλυψη θέσεων σε σχολεία της Αττικής