Συγχωνεύσεις Τμημάτων: Οκτώ λόγοι για τους οποίους είναι απαράδεκτες
Σχολεία: Η απόφαση για συγχωνεύσεις "αποδεικνύει όχι μόνο την έλλειψη προγραμματισμού του ΥΠΑΙΘ για την πρόσληψη του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως την άγνοια ή/και την αδιαφορία του για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της απόφασης αυτής μετά από πέντε εβδομάδες μαθημάτων (αλλαγές διδασκόντων, νέες κατανομές / αναθέσεις μαθημάτων κτλ)"

Οκτώ λόγους για τους οποίους οι συγχωνεύσεις Τμημάτων στα σχολεία είναι γενικά απαράδεκτες, απαριθμεί σε ψήφισμα διαμαρτυρίας του για τη συγχώνευση τεσσάρων τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε τρία, ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου.

Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας την απογοήτευση και αγανάκτησή τους, η πλειονότητα του Συλλόγου υπηρετεί τη Μέση Εκπαίδευση σχεδόν τρεις δεκαετίες και ΟΥΔΕΠΟΤΕ βρέθηκε ενώπιον μιας τέτοιας απόφασης.

Όλο το ψήφισμα διαμαρτυρίας

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου εκφράζει την απογοήτευση και την αγανάκτησή του στην πρωτοφανή ενέργεια της συγχώνευσης των τεσσάρων τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε τρία και τους λόγους που επικαλείται η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για την ενέργεια αυτή. Η πλειονότητα του Συλλόγου υπηρετεί τη Μέση Εκπαίδευση σχεδόν τρεις δεκαετίες και ΟΥΔΕΠΟΤΕ βρέθηκε ενώπιον μιας τέτοιας απόφασης, η οποία:

1. Εντάσσεται σε μια στενά οικονομική λογική αντιμετώπισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται και από τις πιέσεις που ασκεί η διοίκηση για πλήρη κάλυψη του ωραρίου κάθε εκπαιδευτικού, ακόμη και αν υπολείπεται μιας (1) ώρας. Άραγε, δε γνωρίζετε ότι αυτό συμβαίνει επειδή το άθροισμα των αναθέσεων ενός εκπαιδευτικού δεν είναι πάντοτε εφικτό να ταυτίζεται με το ωράριό του, αλλά συχνά είτε υπολείπεται είτε υπερκαλύπτεται κατά μία ώρα ;

2. Αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα, επειδή επιχειρήθηκε να επιβληθεί χωρίς να γίνει αντιληπτή. Ανακοινώθηκε στο προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των διευθυντών χωρίς καμιά ουσιώδη τεκμηρίωση, σαν να επρόκειτο για μια τυπική γραφειοκρατική διαδικασία. Οι σοβαρές αποφάσεις απαιτούν προετοιμασία για να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ προβληματισμού, αν όχι και συναίνεσης.

3. Προβλήθηκε με παραπλανητικό τρόπο. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, σε συνέντευξή του (ΤΡΡ, 15/10/2021) απέρριψε την χρήση της λέξης «συγχώνευση τμημάτων και δημιουργία νέων με 28 μαθητές», σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη οδηγία δόθηκε σε σχολεία που έχουν τμήματα που απαρτίζονται από επτά και δέκα μαθητές. Στην πραγματικότητα συγχωνεύτηκαν τμήματα από 19 έως 24 μαθητών. Την επιλογή αυτή χαρακτήρισε σε επόμενη συνέντευξή του «βελτιωτική διαρθρωτική κίνηση» και «επιμελημένο εξορθολογισμό».

4. Παρόλο που η επιβολή της επιχειρήθηκε σε περίοδο έξαρσης της πανδημίας, δεν δόθηκαν από τους ειδικούς οι στοιχειώδεις υγειονομικές διαβεβαιώσεις ότι δεν απειλεί την υγεία των μαθητών/-τριών και των εκπαιδευτικών. Είναι ζήτημα ενσυναίσθησης, βασικού προσόντος κάθε ηγεσίας.

5. Δημιουργεί προηγούμενο για να αποτελέσει το τμήμα των 27 μαθητών κανόνα και όχι εξαίρεση, όπως συνέβαινε στην πράξη ως σήμερα. Αυτό το νόημα έχει εξάλλου η έννοια του «ανώτατου επιτρεπτού ορίου».

6. Αντιφάσκει με τις πρωτοβουλίες ποιοτικής αναβάθμισης της Εκπαίδευσης (αξιολόγηση).

7. Μειώνει τον αριθμό των εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο και αυξάνει τις διδακτικές και διοικητικές υποχρεώσεις καθενός, με δεδομένο ότι η γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων αποτελεί εξαίρεση, ενώ ο φόρτος του διοικητικού έργου αυξάνεται σταθερά κάθε έτος.

8. Αποδεικνύει όχι μόνο την έλλειψη προγραμματισμού του ΥΠΑΙΘ για την πρόσληψη του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως την άγνοια ή/και την αδιαφορία του για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της απόφασης αυτής μετά από πέντε εβδομάδες μαθημάτων (αλλαγές διδασκόντων, νέες κατανομές / αναθέσεις μαθημάτων κτλ).

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογός μας αντιτίθεται στη συγχώνευση των τμημάτων της Β΄ Λυκείου και καλεί τη διοίκηση να την αναθεωρήσει με γνώμονα το πραγματικό όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Καστριτσίου

Αλεξοπούλου Αλεξία, Ανδρουλιδάκη Αικατερίνη, Βούλγαρης Ρεβώφ Αλέξανδρος, Γκότσης Ιωάννης, Καλαπόδης Ανδρέας, Καλλιάφας Γεράσιμος, Καραθάνου Μαρία, Καρκάτσα Αλεξάνδρα, Κάτσενος Ιωάννης, Κοκοτή Αδαμαντία, Κοτρώτσου Μαρία, Κουμεντάκος Σταμάτιος, Κρανάς Σπυρίδων, Κωνσταντόπουλος Αντώνιος, Μαρούδας Δημήτριος, Μήλα Βασιλική, Μπελεσιώτη Σοφία, Νικολακόπουλος Όθωνας, Παναγοπούλου Μαρία, Παπαλεξίου Γεώργιος, Πατσούρα Ολυμπία, Πετροπούλου Ασημίνα,Πιερρή Ευγενία, Στεφανίδης Νικόλαος, Στυλιδιώτης Ηλίας, Χάντζου Ελένη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

w07-140344arxaiaagora.jpg
Αρχαίοι Έλληνες: Από τι πέθαιναν κυρίως και ποιο ήταν το προσδόκιμο ζωής
Ούτε από εγκεφαλικά ούτε από εμφράγματα - Στην αρχαία Ελλάδα και στη Ρώμη οι θάνατοι οφείλονταν κυρίως σε άλλες αιτίες
Αρχαίοι Έλληνες: Από τι πέθαιναν κυρίως και ποιο ήταν το προσδόκιμο ζωής
Teacher
Αλήθεια, τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει ο διευθυντής που καρατομήθηκε από το υπουργείο Παιδείας;
το Υπουργείο Παιδείας έριξε μεγάλο μέρος της ευθύνης για το περιστατικό σε σχολείο της Μαγνησίας (τραυματισμός μαθήτριας από συμμαθητή της) σχεδόν εξ...
Αλήθεια, τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει ο διευθυντής που καρατομήθηκε από το υπουργείο Παιδείας;
Ανδρέας Συγγρός
Μια από τις μεγαλύτερες απάτες της ελληνικής ιστορίας: «Άμα μυρισθώ επικερδή επιχείρησιν δεν αντέχω»!
Οδήγησε στην καταστροφή χιλιάδες Έλληνες, και σε αυτοκτονίες - Είναι η πρώτη μεγάλη χρηματοπιστωτική απάτη της Ελληνικής ιστορίας
Μια από τις μεγαλύτερες απάτες της ελληνικής ιστορίας: «Άμα μυρισθώ επικερδή επιχείρησιν δεν αντέχω»!