sxoleia-mathites-ekpaideusi
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Μαθητές ΕΠΑΛ, μετά από διαδικτυακό ρατσιστικό bulling, εισέβαλαν με κουκούλες στην τάξη του μαθητή Γυμνασίου, το έσυραν έξω, επιχειρώντας να τον κακοποιήσουν, λόγω του χρώματος που έχει το δέρμα του - «Θα σε γ@@@@με, αράπη», «Θα σε κάνουμε από μαύρο άσπρο στο ξύλο», «Μαϊμού», «Ατεντοκούμπο»

Αποτροπιασμό προκαλεί η ρατσιστική επίθεση και η απόπειρα κακοποίηση 14χρονου μαθητή του Γυμνασίου Ιστιαίας από μαθητές του ΕΠΑΛ της περιοχής, λόγω χρώματος του δέρματός του! Ούτε λίγο ούτε πολύ 15 άτομα εισέβαλαν με κουκούλες στην τάξη του παιδιού σε ώρα μαθήματος και το έσυραν έξω!

Σύμφωνα με την «Αυγή», ο Έλληνας μαθητής, που είναι παιδί μονογονεϊκής οικογένειας με μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Κουβανό, έγινε αποδέκτης μιας κλιμακούμενης και επικίνδυνης ρατσιστικής επιθετικότητας, παρ' όλο που μεγαλώνει περιστοιχισμένος από την αγάπη των συμμαθητών-τριών του, των καθηγητών-τριών του και της τοπικής κοινωνίας, όπου η μητέρα του εργάζεται ως εκπαιδευτικός στο Δημοτικό σχολείο.

Σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας, την Τρίτη το πρωί, με το σχολείο σε πλήρη λειτουργία και εν ώρα διδασκαλίας, αρχικά μια ομάδα 5-6 νεαρών εισήλθε στον χώρο του Γυμνασίου Ιστιαίας. Ανέβηκε στον πρώτο όροφο και άρχισε να χτυπά τα τζάμια της τάξης που έκανε μάθημα ο 14χρονος.  Άνοιξαν την πόρτα της τάξης και «κορόιδευαν», σύμφωνα με τους μαθητές, διακόπτοντας το μάθημα. Όταν η διδάσκουσα τους ζήτησε να απομακρυνθούν, δεν το έπραξαν αμέσως, αλλά προκλητικά παρέμειναν για λίγο και μετά αποχώρησαν.

Την επόμενη διδακτική ώρα όμως, η ομάδα επανήλθε ενισχυμένη στο διπλάσιο, 12-15 νεαρά άτομα πιθανόν από το διπλανό ΕΠΑ.Λ. εισέβαλαν στην τάξη φορώντας κουκούλες και μάσκες και με επιθετικές διαθέσεις κατευθύνθηκαν προς τον 14χρονο. Με βίαιο τρόπο και σπρώχνοντας τον εξανάγκασαν να κατέβει από τις σκάλες σέρνοντάς τον στο προαύλιο μέχρι την άλλη άκρη του σχολείου. Τρομοκρατημένοι και από κάποια απόσταση ακολούθησαν οι συμμαθητές-τριες του 14χρονου.

Η διδάσκουσα ήταν στο ισόγειο και ετοίμαζε την τάξη όπου θα γινόταν προβολή σε προτζέκτορα για να γίνει εκεί το μάθημα. Είδε που τραβούσαν το παιδί κι αυτό «κερωμένο» από τον φόβο και έτρεξε προσπαθώντας να το σώσει από τα χέρια τους. Επειδή όμως δεν κατάφερνε να το αποδεσμεύσει, φώναξε έντρομη για βοήθεια και μαζί με τον γυμνασιάρχη κάλεσαν την αστυνομία.

Στο άκουσμα της αστυνομίας, η μισή ομάδα από τους 15 τράπηκε σε φυγή, ενώ η άλλη μισή παρέμεινε επιχειρώντας να σύρει το παιδί έξω από το σχολείο για να το κακοποιήσουν. Κάποια άτομα από την ομάδα πήγαν στο ΕΠΑ.Λ. και επέστρεψαν πάλι. Η αστυνομία όταν έφτασε πήρε τα στοιχεία τους και τους άφησε ελεύθερους. Αντίθετα, έβαλαν στο αστυνομικό τζιπ τον μικρό μαθητή για να τον μεταφέρουν στη μητέρα του, στο Δημοτικό σχολείο.

Με τον τρόπο αυτό το παιδί, σαν να μην αρκούσε το σοκ και η διαπόμπευση που υπέστη, στοχοποιήθηκε ως «υπαίτιος» στα μάτια της σχολικής κοινότητας και της μικρής κοινωνίας. Στην αντίδραση της μητέρας γιατί έβαλαν τον 14χρονο στο περιπολικό για να τον μεταφέρουν στο Δημοτικό σχολείο, που βρίσκεται σε μικρή απόσταση, είπαν ότι έγινε για την «προστασία» του παιδιού.

Στην ομάδα, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, συμμετείχαν «μεγαλύτεροι, 18χρονοι, 20χρονοι από το ΕΠΑ.Λ.». Ωστόσο, επειδή τα άτομα αυτά φορούσαν κουκούλες και μάσκες, δεν μπόρεσαν να αναγνωριστούν από τους εκπαιδευτικούς.

«Φοβόμασταν πιο πολύ για τον φίλο μας, γιατί αυτοί είναι επικίνδυνοι και φοβόμασταν μην τη στήσουν έξω από το σπίτι του», είπε στην ΑΥΓΗ συμμαθητής του 14χρονου, κάτι που, πέρα από το τραυματικό και βίαιο γεγονός για όλους, δείχνει πόσο αγαπητός είναι ο συγκεκριμένος μαθητής.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι το ΕΠΑ.Λ. συστεγάζεται με το Γενικό Λύκειο Ιστιαίας που βρίσκεται στο ίδιο οικόπεδο με το Γυμνάσιο και ο διαχωρισμός των προαύλειων χώρων είναι νοητός κυρίως. Η πρόσβαση από το ένα στο άλλο σχολείο γίνεται εύκολα και -όπως αποδεικνύεται από το γεγονός της ρατσιστικής επίθεσης- ανεξέλεγκτα, αφού η «ομάδα από το ΕΠΑ.Λ.» ανέβηκε στην τάξη του 14χρονου στον πρώτο όροφο δύο φορές χωρίς να γίνει αντιληπτή.

Απειλές και ρατσιστικές χυδαιότητες στα social media από πριν την επίθεση

Μετά τις καταγγελίες, το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα έδωσε εντολή για διεξαγωγή έρευνας για ρατσιστικά κίνητρα ως προς την εισβολή στο σχολείο, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη

Δεκαπέντε μέρες πριν από την εισβολή της 15μελούς ομάδας στο Γυμνάσιο, ο μαθητής είχε δεχτεί χυδαίες ρατσιστικές βρισιές στο Διαδίκτυο και απειλές για ξυλοδαρμό σε live που είχαν οργανώσει μαθητές στα σόσιαλ μίντια από άτομα που φοιτούν στο ΕΠΑ.Λ., όπως κατήγγειλαν στην ΑΥΓΗ μαθητές του Γυμνασίου που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο live καθώς και γονείς που ενημερώθηκαν από τα παιδιά τους για το ρατσιστικό bulling με στόχο τον 14χρονο μαθητή.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των μαθητών, κάποια από τα άτομα που πρωτοστάτησαν στην εισβολή στο σχολείο και στον τραμπουκισμό του μαθητή μπήκαν στο live που είχε προηγηθεί στο Διαδίκτυο και χωρίς να τον γνωρίζουν, του επιτέθηκαν με ρατσιστικές εκφράσεις: «Θα σε γαμήσουμε, αράπη», «Θα σε κάνουμε από μαύρο άσπρο στο ξύλο», «Μαϊμού», «Ατεντοκούμπο» κ.ά.

Άγνοια δηλώνει η αστυνομία

Η ΑΥΓΗ επικοινώνησε με τον διοικητή του τμήματος Ιστιαίας, ο οποίος επιβεβαίωσε το γεγονός της εισβολής και του περιστατικού στο προαύλιο, ωστόσο δήλωσε άγνοια για τη διαδικτυακή ρατσιστική επίθεση στο παιδί προ δεκαπενθημέρου. Αμέσως μετά έδωσε εντολή για διεξαγωγή έρευνας για ρατσιστικά κίνητρα στην εισβολή στο σχολείο, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Ανησυχία στους γονείς

Η εισβολή της ομάδας των δεκαπέντε ατόμων και η ρατσιστική επίθεση στον μικρό μαθητή έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία στους γονείς για την ασφάλεια των παιδιών τους από τη στιγμή που ανενόχλητες ομάδες μπορούν να μπαινοβγαίνουν στο Γυμνάσιο προπηλακίζοντας και τραμπουκίζοντας όποιον αποφασίσουν ως στόχο.

Σύμφωνα με μαρτυρία μητέρας στην ΑΥΓΗ, η ίδια επικοινώνησε με τον διευθυντή του σχολείου την επόμενη μέρα για να διαμαρτυρηθεί για το περιστατικό και να εκφράσει την ανησυχία της για την ασφάλεια των παιδιών της που φοιτούν στο Γυμνάσιο. «Ήρθαμε στην επαρχία για να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με τέτοια περιστατικά και τα βρίσκουμε μπροστά μας» είπε χαρακτηριστικά στην ΑΥΓΗ.

Έκτακτη συνεδρίαση

Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός και στον Σύλλογο Διδασκόντων που συνεδρίασε εκτάκτως την Τετάρτη, ενώ εκπαιδευτικοί έχουν κληθεί για καταθέσεις στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας. Σύμφωνα με τον διοικητή της αστυνομίας, παρόμοιο περιστατικό δεν είχε σημειωθεί στην περιοχή.

Το τελευταίο διάστημα έρχονται στην επικαιρότητα όλο και πιο συχνά βίαια περιστατικά που δείχνουν μια κλιμάκωση με επίκεντρο τα ΕΠΑ.Λ. και εν προκειμένω συνδέονται με ρατσιστικά κίνητρα, γεγονός που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και επικίνδυνο όταν μιλάμε για σχολικές κοινότητες.

* Τα στοιχεία όσων μίλησαν στην ΑΥΓΗ για τις ανάγκες του ρεπορτάζ είναι στη διάθεση της εφημερίδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
Τη σημασία των νευρωνικών δικτύων για την επιστήμη αναλύουν ο Γιάννης Φαρσάρης, καθηγητής πληροφορικής και συγγραφέας και η Ελευθερία Χατζημιχαήλ,...
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
τηγάνι
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη σχέση μεταξύ των επιπέδων ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων και του κινδύνου εμφάνισης 19 διαφορετικών τύπων...
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων