Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απαντάει, σήμερα, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή, με θέμα: «Κάλυψη όλων των κενών θέσεων του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα σχολεία με μόνιμους εκπαιδευτικούς».
Στην ερώτησή του ο βουλευτής υποστηρίζει ότι «η ελαχιστοποίηση των διορισμών μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη μη κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών κενών που οφείλεται στην μη επικαιροποίησή τους, υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο και υποσκάπτει την ευεξία και ευρωστία των μαθητών» και ζητά να μάθει τα μέτρα που θα λάβει το υπουργείο Παιδείας ώστε:
- Να προβεί στην άμεση επικαιροποίηση όλων των οργανικών κενών του κλάδου Φυσικής Αγωγής ανά την επικράτεια.
- Να προχωρήσει στον απαραίτητο αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών θέσεων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η ερώτηση
Η ελαχιστοποίηση των διορισμών μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη μη κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών κενών που οφείλεται στην μη επικαιροποίησή τους, υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο και υποσκάπτει την ευεξία και ευρωστία των μαθητών.
Η επιλογή του υπουργείου να μην προβαίνει σε επικαιροποίηση των οργανικών κενών των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή είχε ως αποτέλεσμα τον πενιχρό αριθμό των εκατόν δύο (102) προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών στον κλάδο της Φυσικής Αγωγής, στον αντίποδα των χιλίων διακοσίων ογδόντα (1280) προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών Φυσικής Αγωγής (σχολικό έτος 2020-2021) και των διακοσίων ενενήντα πέντε (295) αποχωρήσεων.
Από αυτά τα στοιχεία προκύπτει ότι ο κλάδος ήταν τρίτος σε ποσοστά συμβάσεων ορισμένου χρόνου στην πρωτοβάθμια και τρίτος σε ποσοστά αποχωρήσεων σε όλη την εκπαίδευση.
Τα οργανικά κενά του κλάδου έχουν παγώσει από το 2011 και από τότε δεν επικαιροποιούνται τα τρέχοντα, με αποτέλεσμα η εικόνα που παρουσιάζεται για τον κλάδο της Φυσικής Αγωγής να είναι παρωχημένη ψευδής και ανυπόστατη, ενώ, με βάση τις ελλείψεις στις κατά τόπους διευθύνσεις, εκπαιδευτικοί εκτός ειδικότητας κάνουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής καταχρηστικά και χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις για ασφαλή άθληση.
Η συγκεκριμένη τακτική βρίσκει κάθετα αντίθετους όλους τους συλλόγους των χιλιάδων εκπαιδευτικών και πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, καθώς οι προσλήψεις στα οργανικά και λειτουργικά κενά αναπληρωτών μειώθηκαν στα 2/3 σε οκτακόσιες (800) περίπου συμβάσεις (σχολικό έτος 2021-2022) και, μετά την μη παιδαγωγικού χαρακτήρα αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, εν μέσω πανδημίας, είναι έντονη η ανησυχία τους για καταστρατήγηση των θέσεων εργασίας τους.
Δεδομένου ότι αναμφισβήτητα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι ζωτικής σημασίας για τους μαθητές και εν γένει για τη νέα γενιά, ως πρωταρχικός παράγοντας σωματικής και ψυχικής υγείας και ευρωστίας.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και αξιολογηθεί δεόντως και η ατυχής συγκυρία της πανδημίας και η οφειλόμενη σε αυτήν και στην παρελκόμενη καραντίνα, σωματική αδράνεια των μαθητών και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης και η ανάγκη καταπολέμησης, μέσω της άσκησης, των δυσμενών συνεπειών για τη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη