Τράπεζα θεμάτων στα ΕΠΑΛ- Να γελάς ή να κλαις;
Για να έχω φυσικά πιθανότητες να «κερδίσω» κάποιο ενδιαφέρον, χρειάστηκε και χρειάζεται να κατέβω σε γνωστικό επίπεδο πολύ πιο κάτω από την προβλεπόμενη από το υπουργείο ύλη» - Γράφει ο Τάσος Σκάβδης

Μετά από 15 χρόνια στο Γενικό Λύκειο, για πρώτη φορά φέτος διδάσκω σε ΕΠΑΛ και διαπίστωσα ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν παύει ποτέ να σε εκπλήσσει δυσάρεστα. Προσπαθώντας καθημερινά ποικιλοτρόπως να κερδίσω το ενδιαφέρον των μαθητών μου , που είναι μειωμένο στα ΕΠΑΛ, νιώθω χαρά καταφέρνοντας όλο και περισσότερους να καταλάβουν, να σκέφτονται να βγουν από την αδράνεια, να σκέφτονται να πολεμήσουν την αυτοεκπληρούμενη προφητεία της αποτυχίας, που πολλοί δυστυχώς κουβαλούν. Για να έχω φυσικά πιθανότητες να «κερδίσω» κάποιο ενδιαφέρον, χρειάστηκε και χρειάζεται να κατέβω σε γνωστικό επίπεδο πολύ πιο κάτω από την προβλεπόμενη από το υπουργείο ύλη. Δε θα ασχοληθώ εδώ με το πώς φτάνουν μαθητές στο Λύκειο με πολύ χαμηλό γνωστικό επίπεδο και πως τελικά τελειώνουν και το Λύκειο διεκπεραιωτικά, σα να πρόκειται για την απόκτηση χαρτιού από Δημόσια υπηρεσία. Το θέμα αυτό είναι πολύ μεγάλο και σύνθετο, σχετίζεται με το τι ακριβώς σχολείο θέλουμε και το αφήνω τώρα στην άκρη.

Θέλω όμως να πω ότι στην προσπάθεια μου αυτή να προκαλέσω το ενδιαφέρον, να παράγω κάποιο έργο, κύριος αντίπαλος μου είναι η πολιτεία, το υπουργείο! Με μία ύλη ίδια ή και αναλογικά μεγαλύτερη(!), από αυτή των Γενικών Λυκείων, με βιβλία κάποια για τα πανηγύρια πέρα κι έξω από το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, το υπουργείο μου ορίζει να διδάξω πράγματα που δε μπορώ ούτε να αγγίξω! Κι εκεί που η λογική λέει ότι αγνοείς εντελώς τις οδηγίες των γελοίων κομματικά αποσπασμένων φερέφωνων, που βγάζουν ύλες, εγκρίνουν βιβλία κ.α. μη έχοντας ιδέα της εικόνας των σχολείων, έρχεται η τράπεζα θεμάτων! Μου λένε δηλαδή ότι θα με ακυρώσουν και θα βάλουν άλλοι, του υπουργείου, τα θέματα των τελικών εξετάσεων. Τα θέματα φυσικά θα εκτείνονται σε όλη την εξωπραγματική ύλη που προβλέπεται!

Για να αντιληφθεί κανείς την παράνοια, υπάρχουν τάξεις και τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα οποία όχι δε θα βγάλω την ύλη, αλλά δε θα την ξεκινήσω καν! Είναι σα να δίνουν στον καθηγητή Αγγλικών μια τάξη Πέμπτη κανονική και να διαπιστώνει ότι ο καλύτερος έχει βγάλει μέχρι την Πρώτη κανονική. Είναι προφανές ότι αν δε θέλει να κοροϊδεύει, δε θα αγγίξει την ύλη της τάξης! Επαναλαμβάνω ότι είναι μεγάλο θέμα προς συζήτηση το πώς φτάνει εκεί ένας μαθητής με έλλειψη τόσων γνωστικά προαπαιτούμενων. Σε κάθε περίπτωση όμως ο καθηγητής που καλείται να διδάξει έχει απέναντι μια πολιτεία που δε φτάνει που του έχει άθλια βιβλία, ύλη εκτός τόπου και χρόνου, δε φτάνει που αφήνει για δεκαετίες την παραγωγή αμορφωσιάς, αλλά επιπλέον τον καπελώνει, τον ακυρώνει και τον παρεμποδίζει να σώσει ο,τιδήποτε αν σώζεται!

*Τάσος Σκάβδης, Φυσικός ΕΠΑΛ Καρλοβασίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»