sxoleia-ekpaideusi-mathites
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
«Στο πλαίσιο αυτό τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απελευθερωθούν επιτέλους από τον πνιγηρό αυταρχικό εναγκαλισμό της κυβέρνησης» - Γράφει ο Τάκης Κατσαρός

Μετά τη  δραματική προειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την άνευ προηγουμένου μεταδοτικότητα της μετάλλαξης "Όμικρον", επείγει η άμεση συζήτηση και λήψη μέτρων πριν η εξάπλωσή της καταστρέψει τα συστήματα υγείας και αποδιαρθρώσει την οικονομία και την  κοινωνική συνοχή.

Ειδικά στη χώρα μας όπου σημειώνονται καθημερινά θλιβερά ρεκόρ θανάτων  από κορονοϊό, λόγω της εγκληματικής απαξίωσης του ΕΣΥ και της καθυστέρησης στον εμβολιασμό, με ευθύνη μιας κυβέρνησης που έχει πλέον απωλέσει τον έλεγχο, βρίσκεται σε πανικό και διαπράττει το ένα σφάλμα μετά το άλλο. 

Ειδικά μετά τη δημοσίευση της μελέτης Τσιόδρα-Λύτρα και την αποκάλυψη του τερατώδους ψεύδους του Πρωθυπουργού,  ότι δεν γνωρίζει μελέτη που  να τεκμηριώνει ότι είναι μεγαλύτερη η θνητότητα των διασωληνωμένων εκτός ΜΕΘ, τίθεται κολοσσιαίο ζήτημα ηθικής και πολιτικής τάξης. Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει να ζητήσει συγνώμη. Αλλιώς δεν θα μπορεί να σταθεί ως πρωθυπουργός, ακόμη κι αν λόγω μιας περιστασιακής πλειοψηφίας παραμείνει στη θέση του.  

Σε κάθε περίπτωση και εν όψει "Όμικρον" είναι κρίσιμο ζήτημα να κηρυχθεί η χώρα σε κατάσταση έκτακτου υγειονομικού συναγερμού και να συγκληθεί το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών. 

Στη Βουλή που  συνεδριάζει για τον προϋπολογισμό είναι ευκαιρία  να υπάρξει  η πρώτη επίσημη ενημέρωση για την "Όμικρον", μετά την επείγουσα  παρέμβαση του ΠΟΥ. 

Όμως,  στην εκπαίδευση και με δεδομένο ότι τους τρεις μήνες που είναι  ανοιχτά τα σχολεία έχουν σημειωθεί περισσότερα κρούσματα απ' όσα όλη την προηγούμενη 18μηνη περίοδο της πανδημίας, πρέπει εν όψει  της μετάλλαξης "Όμικρον" να συζητηθούν και να επιλεγούν οι  τρόποι αντιμετώπισης της. Ήδη ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία,  το Βέλγιο, η Δανία  κλείνουν πρόωρα τα σχολεία για τις γιορτές,  γιατί εκτιμούν ότι είναι υπερμεταδότες του ιού στην ευρύτερη κοινότητα. Κάτι που παρά τα επιστημονικά δεδομένα αρνείται με διάφορες σοφιστείες για την Ελλάδα,  η κυβέρνηση και η  κυρία Κεραμέως. 

Η υγειονομική κατάσταση στα σχολεία και το πώς θα ανοίξουν μετά τις γιορτές πρέπει να  συζητηθεί άμεσα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με την παρουσία εκπροσώπων της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων.  Πρόκειται για μια πρόταση που έχει καταθέσει επανειλημμένα ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με την κυβέρνηση να την απορρίπτει και που σήμερα αποκτά επείγοντα χαρακτήρα. 

Χρειάζεται να οργανωθεί εκστρατεία για τον εμβολιασμό όλων των μαθητών από 5 ετών και πάνω. 

Απαιτείται  κατάργηση των συγχωνεύσεων και της αύξησης των μαθητών στις αίθουσες  καθώς και της πρωτοφανούς   ρύθμισης να νοσεί το 50%+1 των μαθητών για να κλείσει ένα τμήμα.  Χρειάζεται επίσης  να πληροφορηθεί η Εθνική Αντιπροσωπεία τι μέτρα έχουν ληφθεί για την τηλεκπαίδευση στην απευκταία περίπτωση που  προσφύγουμε πάλι στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.  Και ειδικότερα  αν έχει απομακρυνθεί η εταιρία Cisco μετά την απόφαση-κόλαφο  της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) εναντίον του υπουργείου Παιδείας για τη συνεργασία του με τη συγκεκριμένη εταιρία, που εξέθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκ. εκπαιδευτικών και μαθητών. Χρειάζεται επικαιροποίηση και εμπλουτισμός των υγειονομικών  πρωτοκόλλων λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών και των Πανεπιστημίων.

Στο πλαίσιο αυτό τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απελευθερωθούν επιτέλους από τον πνιγηρό αυταρχικό εναγκαλισμό της κυβέρνησης. Από την έμφαση στην εντατικοποίηση και τον εξεταστικό φόρτο πριν τα παιδιά συνέλθουν από το "σοκ" των κλειστών σχολείων και της τηλεκπαίδευσης. Από την γραφειοκρατική υπερφόρτωση των διευθυντών σχολείων και των εκπαιδευτικών. Τις εκατομμύρια "χαμένες" ώρες σε άσχετες με τη διδασκαλία, δραστηριότητες, για να ικανοποιηθούν οι νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες για το υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο των διακρίσεων και των ανισοτήτων που είναι ο στόχος της ψευδώνυμης   "αξιολόγησης". Καθώς και από   τον ασφυκτικό  κομματικό   έλεγχο ή  την  καταστροφική επιλογή να πάρουν οι  δεξιότητες  τη θέση της αληθινής μόρφωσης, όπως απαιτούν οι δυνάμεις της αγοράς. 

Απαιτούνται εδώ και τώρα μέτρα για την προστασία των εκπαιδευτικών, των  παιδιών και των νέων μας. Για να μην αποτελέσουν τα σχολεία μας "βόμβες διασποράς " της νέας μετάλλαξης στις οικογένειες και στην ευρύτερη κοινότητα. Ένας νέος σχεδιασμός που θα επανεξετάσει  από το "Άλφα" έως το "Ωμέγα" την υγειονομική θωράκιση των σχολείων πριν την εξάπλωση της "Όμικρον". 

* Τάκης Κατσαρός, Συνεργάτης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syneleysi_foitites
Ερχονται διαγραφές για «παλιούς» φοιτητές; Οσοι συμπλήρωσαν τον χρόνο σπουδών δεν μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς μερικής φοίτησης
Ανοίγει ο δρόμος των διαγραφών για «λιμνάζοντες» φοιτητές που είχαν εισαχθεί στα ΑΕΙ πριν από την ψήφιση του νόμου Κεραμέως και έκτοτε ξεπέρασαν (ή...
Ερχονται διαγραφές για «παλιούς» φοιτητές; Οσοι συμπλήρωσαν τον χρόνο σπουδών δεν μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς μερικής φοίτησης
Απολύσεις εργαζομένων
Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Οι απολύσεις υπονομεύoυν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Μελέτη Κλαδικού Ινστιτούτου ΟΙΕΛΕ: Οι ανεξέλεγκτες απολύσεις βλάπτουν ακόμη και τις πιο ισχυρές επιχειρήσεις - Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας για τις...
Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Οι απολύσεις υπονομεύoυν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
daskalos_16.jpg
Εκπαιδευτικός: «Το ένα και μοναδικό που ζητώ είναι να αποχωρήσω με αξιοπρέπεια χωρίς να "σέρνομαι" στην τάξη».
Ένας δάσκαλος από την Πάρο γράφει
Εκπαιδευτικός: «Το ένα και μοναδικό που ζητώ είναι να αποχωρήσω με αξιοπρέπεια χωρίς να "σέρνομαι" στην τάξη».