Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται στο σχετικό εδάφιο του νόμου, 1. παρατίθενται 5 κριτήρια αξιολόγησης.
Τα 3 κριτήρια αναφέρονται στην συνολική συμμετοχή του μαθητή και στις καθημερινές εργασίες,( όχι σε γραπτό διαγώνισμα.)
2. Μόλις στο 4ο κριτήριο γίνεται αναφορά πιθανότητας γραπτής δοκιμασίας εναλλακτικά(προσοχή στα διαζευκτικά ή)......''Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)
Σε ποία γλώσα, λοιπόν, το 'δοκιμασίες αξιολόγησης' και τα: ι. 'ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση δημιοργικής εργασίας, ιι. αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, μεταφράζονται, ντε και καλά, σε 'γραπτό διαγώνισμα';;..
Κατά το 4ο κριτήριο, είναι στο χέρι του κάθε διδάσκοντα εκπαιδευτικού να επιλέξει ή όχι την 'ωριαία γραπτή δοκιμασία" (όχι ΄διαγώνισμα')
3. Στην διευκρινιστική παράγραφο για τα μαθήματα των ομάδων, αναφέρεται :
''Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́ διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.''
Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία' το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο. Πάντως, ο αριθμός δύο (2), δεν αναφέρεται πουθενά ούτε υπονοείται με βεβαιότητα.. (η λέξη 'υποχρεωτικά', συνήθως χρησιμοποιείται όταν πρέπει να τονισθεί η ελάχιστη υποχρέωση)
Η γρήγορη παρατήρηση, παρακαλώ επιτρέψτε μου, είναι ότι, δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε τα 3 πρώτα και πολύ ουσιαστικά για την αξιολόγηση των μαθητών κριτήρια),ενώ μας απασχολεί το 4ο κριτήριο, πιθανόν γιατί έχουμε ως δεδομένο, παγιωμένο και 'εύκολο' τρόπο αξιολόγησης το 'διαγώνισμα' (το οποίο, μάλιστα, το έχουμε στο μυαλό μας ως συντόμευση του όρου 'γραπτό διαγώνισμα'..)
Αγαπητοί συνάδελφοι, προσωπικά θα επέλεγα τον ουσιαστικότερο (και δικαιότερο) τρόπο για τους πολύ διαφορετικούς (στην εποχή μας), μαθητές..διαφορετικούς μεταξύ τους...οι ατομικές και ομαδικές εργασίες απελευθερώνουν τις ικανότητες των μαθητών, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, καλλιεργείται κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων.
Αγαπητή υφυπουργέ, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Καλές γιορτές, ειρήνη και αγάπη σε όλο τον κόσμο..
Ζάκυνθος 23/12/21
*Νίκος Γράψας, δ/ντής του 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου, μετά από συζήτηση με τους συναδέλφους του Σχολείου μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη