Σχετικά με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ για μόνιμους διορισμούς και άνοιγμα πινάκων Ειδικής Αγωγής
Τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας αλλά όχι τη δέσμευσή του δήλωσε ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στην ανάγκη νέων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών φέτος και στο "ξεκλείδωμα" των Πινάκων της Ειδικής Αγωγής

Στο ραδιοσταθμό Alpha 989 και στη δημοσιογράφο Ντίνα Μόσχου (στην ραδιοφωνική εκπομπή “Παιχνίδια Εξουσίας”φιλοξενήθηκε χθες Δευτέρα ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης. Στην ολιγόλεπτη συνέντευξή του ο Γ.Γ. κλήθηκε να απαντήσει σε δυο φλέγοντα ζητήματα που αφορούσαν τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών και στο "ξεκλείδωμα" των πινάκων της Ειδικής αγωγής. 

Απαντώντας στην ερώτηση "Πότε θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί;" ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας  δήλωσε τα παρακάτω:

"Πέρσι έγιναν 11.700 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αντί για 5.000 που είχαν προγραμματιστεί. Ο σκοπός και ο στόχος  του υπουργείου Pαιδείας είναι κάθε χρονιά να γίνεται ένας τέτοιος αριθμός μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών, ώστε αυτό το φαινόμενο των αναπληρωτών σιγά σιγά να εκλείψει"

Ακούστε τι λέει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ

 

989AlphaRadio · Αλέξανδρος Κόπτσης στην Nτίνα Μόσχου 14/02/22

Η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών

Με βάση τα φετινά δεδομένα ο αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών που αναμένεται να προσληφθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα ξεπεράσει τις 44.000 (ήδη έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα περίπου 43.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί) με αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά που έρχεται (2022/23) να παρουσιαστεί ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων από τη μεταπολίτευση και μετά καθώς θα κυμαίνεται περίπου στις 50.000 (μαζί με τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη δηλώσει παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης).

Και αν δεν γίνουν νέοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τότε ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα απαιτηθεί για να καλυφθούν τα κενά θα πλησιάζει περίπου το 40% των μόνιμων εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει το Καλοκαίρι του 2022 σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Το θέμα των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για την ελληνική εκπαίδευση καθώς στη δεκαετία 2010-2020 έγινε σημαντική αποψίλωση του μόνιμου προσωπικού χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αντικατάσταση. 

Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2021 σε συνάντηση του  υπουργού Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη με εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει ξανά σε μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση το 2022 (όπως έγινε και κατά την σχολική χρονιά 2021/2022). Ο αριθμός των νέων διορισμών δεν ανακοινώθηκε καθώς όπως ειπώθηκε στη συνάντηση θα καθοριστεί την Άνοιξη και πιθανότατα τον Απρίλιο όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις συνταξιοδότησης δασκάλων και καθηγητών για το 2022.

Η υπουργός Παιδείας για τους διορισμούς εκπαιδευτικών

Παράλληλα σε πρόσφατη συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στο alfavita.gr σε σχέση με τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών η υπουργός Παιδείας σημείωσε: " Γίνεται εντατική προσπάθεια για πρόσθετους, μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταφέρουμε να εμπλουτίσουμε με περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό τα σχολεία μας και αποκαταστήσουμε αυτή τη χρόνια παθογένεια."

Αυτή την απάντηση δίνει η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο alfavita.gr και σε ερώτηση που αφορά στην ανάγκη νέων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών. 

Η ερώτηση του alfavita.gr και η απάντηση της υπουργού:

alfavita.gr:  Φέτος, μετά από πολλά χρόνια διορίστηκαν μόνιμα 11.700 εκπαιδευτικοί. Ωστόσο οι ανάγκες της εκπαίδευσης απαιτούν την πρόσληψη πάνω από 40.000 αναπληρωτών ετησίως. Αν είναι σωστή η εκτίμηση για μεγάλο αριθμό παραιτήσεων το 2022 λόγω συνταξιοδότησης, είναι σίγουρο ότι τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα φτάσουν τα 50.000. Υπάρχει πρόβλεψη στο υπουργείο Παιδείας για νέο γύρο μόνιμων διορισμών τα επόμενα χρόνια; 

Νίκη Κεραμέως - Υπουργός Παιδείας: Ήταν και παραμένει προτεραιότητά μας να ενισχύσουμε το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Το είχαμε πει από την ανάληψη των καθηκόντων μας και έγινε πράξη καθώς, όπως γνωρίζετε, μόνιμοι διορισμοί δεν είχαν γίνει για πάνω από 12 χρόνια στη χώρα. Την πρώτη χρονιά της διακυβέρνησής μας υλοποιήσαμε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Ξεκινήσαμε σκόπιμα από την Ειδική Αγωγή, δεδομένης της ιδιαίτερης σχέσης που αναπτύσσεται  μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Την επόμενη χρονιά, και παρότι είχαμε εξαγγείλει 5.250 διορισμούς, καταφέραμε τελικά να προβούμε σε υπερδιπλάσιους,11.700 στη γενική εκπαίδευση, φτάνοντας συνολικά τους 16.200

. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μας, ώστε να φύγουμε από τη στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να πάμε σε ένα καθεστώς όπου θα καλύπτει πραγματικά έκτακτες ανάγκες. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, γίνεται εντατική προσπάθεια για πρόσθετους, μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταφέρουμε να εμπλουτίσουμε με περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό τα σχολεία μας και αποκαταστήσουμε αυτή τη χρόνια παθογένεια.

Είναι φανερό ότι τόσο η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, όσο και ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ στις δηλώσεις τους εκφράζουν περισσότερο τους "σκοπούς και τους στόχους" για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών παρά μια συγκεκριμένη δέσμευση. Παράλληλα δεν πρέπει να μένει έξω από το οπτικό μας πεδίο ότι στον Προϋπολογισμό δεν καταγράφεται αντίστοιχη δαπάνη για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. 

Μόνο η σταθερή και με μαζικούς όρους απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος, μονίμων και αδιόριστων εκπαιδευτικών, μπορεί να αναγκάσει το ΥΠΑΙΘ και το κυβερνητικό επιτελείο να καλύψουν και τη νέα σχολική χρονιά ένα μέρος των χιλιάδων κενών με μόνιμους διορισμούς.

Ειδική Αγωγή: Η έκδοση νέας Προκήρυξης και το χρονοδιάγραμμα κατάρτισης των νέων πινάκων

Το χρονοδιάγραμμα έκδοσης και κατάρτισης των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής αναμένει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) και προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν διεργασίες, επαφές και συναντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με τους αρμόδιους του ΑΣΕΠ. Αυτό δήλωσε, στην ίδια ραδιοφωνική εκπομπή ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ Α. Κόπτσης ερωτώμενος για το πότε θα ξεκινήσει η κατάρτιση των νέων Πινάκων ειδικής Αγωγής, δεδομένου πως οι υπάρχοντες Πίνακες έχουν ισχύ έως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: 

-Εχει σταλεί αίτημα από το ΥΠΑΙΘ το Δεκέμβριο προς το ΑΣΕΠ για την έκδοση νέας προκήρυξης για την Ειδική Αγωγή για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ. 

-Αναμένεται εντός των ημερών η απόκριση του ΑΣΕΠ επί του αιτήματος του ΥΠΑΙΘ.

-Θα υπάρξουν ανακοινώσεις ώστε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί τις επόμενες ημέρες, για το χρονοδιάγραμμα έκδοσης και κατάρτισης των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής. 

Ακούστε τι λέει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ

 

Στο μεταξύ, καθώς δικαιολογημένα η υπομονή έχει τελειώσει, μεγαλώνει η αγανάκτηση χιλιάδων πτυχιούχων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής που βλέπουν την καθυστέρηση του υπουργείου Παιδείας και το δικό τους αποκλεισμό. Μάλιστα 119 εκπαιδευτικοί απέστειλαν ήδη εξώδικη δήλωση προς το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ, στην οποία ζητούν να εκδοθεί άμεσα Νέα Προκήρυξη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία ως τον Αύγουστο του 2022 και να στελεχώσουν τις σχολικές Μονάδες την επόμενη σχολική χρονιά, με βάση τους Νέους Πίνακες Κατάταξης.

Οι 119 εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι είναι θύματα των ασαφειών της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, περιλαμβανόμαστε στον Πίνακα Απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ, με την αιτιολογία «Μη καταβολή παραβόλου».

Ζητούν το άνοιγμα των πινάκων ΕΑΕ, τονίζοντας ότι «η τυχόν εμμονή σας στους ισχύοντες Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και την επόμενη σχολική χρονιά, εκτός του ότι παραβιάζει κατάφωρα και ευθέως ισχύουσες νομικές διατάξεις, προσκρούει στην αρχή της αξιοκρατίας και της χρηστής διοίκησης»

Η εξώδικη δήλωση εκπαιδευτικών

ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΑΙΤΗΜΑ ΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ με σωρευόμενο αίτημα για έκδοση Νέας Προκήρυξης ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής

ΠΡΟΣ Το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Α. Παπανδρέου αριθμ. 37, όπως εκπροσωπείται σύμφωνα με το Νόμο, ΑΦΜ 090055799.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟ: ΑΝΩΤΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, που εδρεύει στην οδό Πουλίου 6, Αθήνα, ΤΚ 115 23, όπως εκπροσωπείται σύμφωνα με το Νόμο.

1- Οι νυν εξωδίκως δηλούντες είμαστε θύματα των ασαφειών της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, περιλαμβανόμαστε στον Πίνακα Απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 ΑΣΕΠ, με την αιτιολογία «Μη καταβολή παραβόλου».

ΔΙΟΤΙ προέβημεν μεν στην έκδοση του αναλογούντος παραβόλου, ποσού 3 ευρώ, όπως απαιτούσε η προκήρυξη, όπως δεν προέβημεν στην πληρωμή του, διότι είχε δημιουργηθεί η δικαιολογημένη σύγχυση ότι η συμπλήρωση αφενός φορολογικών και προσωπικών στοιχείων εκάστου από εμάς αφετέρου του ΙΒΑΝ του τραπεζικού μας Λογαριασμού θα είχε ως συνέπεια την πληρωμή του (θεωρήσαμε ότι το αντίτιμο του παραβόλου θα αναληφθεί από τον τραπεζικό λογαριασμό που υποδείξαμε).

Υπενθυμίζουμε ότι, όπως προκύπτει από τον Πίνακα Απορριπτέων 385 υποψήφιοι (38,3% του συνόλου των απορριπτέων) υπέπεσαν στο ίδιο σφάλμα, συνιστώντας τη μεγαλύτερη αιτία απόρριψης. Δυστυχώς άπασες οι δικαστικές και εξώδικες προσπάθειές μας, προκειμένου να συμπεριληφθούμε στους σχετικούς Πίνακες Κατάταξης, απέβησαν άκαρπες.

2.- Σύμφωνα με τη διάταξη του Αρθρου 54 παρ. 1 Ν. 4589/2019, όπως ισχύει, “Το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο (2) σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το οποίο διατυπώνεται, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά κλάδο και ειδικότητα. Με την προκήρυξη καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη διεξαγωγή της διαδικασίας”.

3. Οι σχετικοί Πίνακες της Ειδικής Αγωγής, δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του έτους 2020, ισχύουν ως εκ τούτου ως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους. Κατά την επόμενη σχολική χρονιά, βάσει των ισχυουσών διατάξεων, πρέπει να υπάρχουν Νέοι Πίνακες Ειδικής Αγωγής.  Για να καταστεί αυτή η νομοθετική επιταγή εφικτή, απαιτείται να εκδοθεί Προκήρυξη το συντομότερο δυνατό, ώστε να έχει τη δυνατότητα το ΑΣΕΠ να ολοκληρώσει τη διαδικασία κατάρτισης των Νέων Πινάκων (έστω των Προσωρινών) ως τον Αύγουστο του 2022.

Με την παρούσα, ΣΑΣ γνωστοποιούμε την αγωνία μας. ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός [1] μηνός από την κοινοποίηση της παρούσας, όπως, διά των ειδικών εντολοδόχων σας,:

- Εφαρμόσετε τη διάταξη του Αρθρου 54 παρ. 1 Ν. 4589/2019, όπως ισχύει.

- Ενεργήσετε κάθε δέουσα ενέργεια, προκειμένου να εκδοθεί άμεσα Νέα Προκήρυξη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία ως τον Αύγουστο του 2022 και να στελεχώσουμε τις σχολικές Μονάδες την επόμενη σχολική χρονιά, με βάση τους Νέους Πίνακες Κατάταξης.

Τέλος σας γνωστοποιούμε ότι η τυχόν εμμονή σας στους ισχύοντες Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και την επόμενη σχολική χρονιά, εκτός του ότι παραβιάζει κατάφωρα και ευθέως ισχύουσες νομικές διατάξεις, προσκρούει στην αρχή της αξιοκρατίας και της χρηστής διοίκησης.

Τέλος, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να ΜΗΝ συντείνετε, με πράξεις ή/και παραλείψεις σας, στη βάναυση προσβολή θεμελιωδών δικαιωμάτων μας και της αξίωσής μας για αξιοκρατία, για σταθερή παροχή εργασίας και αξιοπρεπή διαβίωση.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει σύμφωνα με το Νόμο το παρόν ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΑΙΤΗΜΑ - ΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ, με σωρευόμενο αίτημα για έκδοση Νέας Προκήρυξης ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Α. Παπανδρέου αριθμ. 37, ΑΦΜ 090055799, όπως εκπροσωπείται νόμιμα από την κα Υπουργό ΠΑΙΔΕΙΑΣ, κα Ν. Κεραμέως, προσωπικά και δι’ αυτής ούτως ώστε η ίδια να μεριμνήσει για την ενημέρωση του περιεχομένου του και για την ερμηνεία, μέσω της Νομικής Υπηρεσίας της, των κανόνων δικαίου που αφορά, σε όλους τους εμπλεκομένους προϊσταμένους και ιεραρχικά κατωτέρους της, προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες όλων, το δικαστικό επιμελητή καλούμενο να αντιγράψει ολόκληρη την εξώδικη δήλωση στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει,

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μάφιν
Γρήγορα σνακ για το σχολείο: Αλμυρά μάφιν με σχοινόπρασο, ζαμπόν και τυρί
Τα muffins είναι ένα αγγλοσαξονικό είδος ατομικών κέικ, γλυκών ή αλμυρών, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αμερική
Γρήγορα σνακ για το σχολείο: Αλμυρά μάφιν με σχοινόπρασο, ζαμπόν και τυρί