Την περασμένη Πέμπτη, η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων από το 1ο και 2ο Γ/Σ Λαγκαδά, του 2ου Δημοτικού Σχολείου πραγματοποίησαν συνάντηση με τον δήμαρχο Λαγκαδά και την πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής της Β/θμιας Εκπαίδευσης, με επίκεντρο το οξύτατο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων του δήμου Λαγκαδά.
Σε αυτό το πλαίσιο ζητήθηκαν απαντήσεις και δεσμεύσεις για την οριστική επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει.
Από την πλευρά της ΕΛΜΕ επισημάνθηκε το γεγονός της έναρξης βελτιωτικών εργασιών στο 1ο Γ/Σ Λαγκαδά ως αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν:
- Να ενισχυθούν τα kibo με μηχανήματα εξαερισμού και πρόσθετα κλιματιστικά. Δεν υπήρξε σχετική δέσμευση.
- Να διορθωθεί το πρόβλημα με τα λιμνάζοντα νερά στον προαύλειο χώρο του 1ου Γ/Σ. Υπήρξε δέσμευση ότι το πρόβλημα αυτό θα λυθεί άμεσα.
- Να ολοκληρωθούν άμεσα οι εργασίες ηλεκτροδότησης των kibo που προορίζονται για γραφεία εκπαιδευτικών του 2ου Γ/Σ. Υπήρξε δέσμευση άμεσης λύσης. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και 5 μήνες οι εκπαιδευτικοί εξαναγκάζονται να εκτελούν τα διοικητικά και εκπαιδευτικά τους καθήκοντα σε καρέκλες δίπλα στο χώρο του κυλικείου!
- Να υπάρχει σταθερή τροφοδοσία των σχολείων με πετρέλαιο ώστε να μην παρατηρούνται μεσοδιαστήματα έλλειψης. Η δημοτική αρχή δεν αποδέχθηκε ότι υπήρξε πρόβλημα.
- Να εξεταστούν και να διορθωθούν τα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά. Δεν υπήρξε δέσμευση και το θέμα παραπέμφθηκε στο γνωστό από χρόνια ενεργειακό πρόγραμμα!
- Να υπάρξει πρόνοια για την προμήθεια αιθουσών βαρέως τύπου ή εύρεσης άλλου κτηρίου ως την οριστική αποκατάσταση των υπαρχόντων (1ου και 2ου) ή ανέγερση νέων κτηρίων γιατί ήδη υπάρχει καθυστέρηση στο σχεδιασμό και στην έναρξη εργασιών για το 1ο και 2ο Γυμνάσιο. Δηλώθηκε κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει άλλος χώρος και ότι τον τύπο των αιθουσών τον καθορίζει η ΚΤΥΠ (ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ).
- Να γίνει σαφές το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης των δυο κτηρίων, του 1ου και 2ου Γυμνάσιου Λαγκαδά τα οποία από το Σεπτέμβριο κρίθηκαν ακατάλληλα. Η ΕΛΜΕ και οι γονείς ενημερώθηκαν από το Δήμαρχο ότι μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μελέτη του Δήμου και στάλθηκε στην ΚΤΥΠ, με ανοιχτά και τα δυο ενδεχόμενα, της αποκατάστασης των βλαβών του 1ου Γ/Σ ή της ανέγερσης νέου κτηρίου στον ίδιο χώρο. Από τη συζήτηση προέκυψε η βεβαιότητα ότι σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα θα υπάρχει για πολύ καιρό, ενώ, αν επιλεχθεί η πρώτη λύση, οι εργασίες αποκατάστασης θα γίνονται παράλληλα με τη λειτουργία του σχολείου και με την ταυτόχρονη παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών. Για το 2ο Γ/Σ ήδη υπάρχει η έγκριση για την ανέγερση νέου κτηρίου σε οικόπεδο δίπλα στο ΓΕΛ, η έναρξη κατασκευής του οποίου όμως, δεν έχει οριστεί, καθώς εκκρεμεί η χρηματοδότηση του έργου. Ο δήμαρχος δήλωσε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2022 και ότι θα γίνει με ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα). Η χρηματοδότηση θα γίνει με κριτήριο ιδιωτικοοικονομικά συμφέροντα και όχι αποκλειστικά από το δημόσιο που είναι η πρόταση των σωματείων μας για την κατασκευή σχολείων.
- Κατά τη συζήτηση δεν αποκλείστηκε από τη δημοτική αρχή το σχέδιο συγχώνευσης του 2ου με το 3ο Γ/Σ Λαγκαδά-Λ.Τ.
Με βάση τις εξελίξεις, πρέπει να σημάνει συναγερμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητική η κατάσταση που διαμορφώνεται στα οξυμένα κτηριακά προβλήματα στο δήμο Λαγκαδά. Χρόνια προβλήματα, όπως αυτά στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά που απαιτούν άμεσες λύσεις για να διασφαλίσουν στοιχειώδη λειτουργία του σχολείου δεν είναι στον προγραμματισμό να λυθούν. Οι έκτακτες λύσεις που δόθηκαν για τη στέγαση του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά δεν εξασφαλίζουν την προσωρινή λειτουργία των σχολείων, ενώ η δημοτική αρχή δεν σκέφτεται για λύσεις προσωρινές μεν, αλλά που στοιχειωδώς θα διασφαλίζουν καλή λειτουργία των σχολείων, όπως είναι οι αίθουσες βαρέως τύπου. Εκεί όμως που οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όλη η τοπική κοινωνία είναι τελείως εγκαταλειμμένοι είναι η μόνιμη λύση του κτηριακού προβλήματος του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά. Το πρόβλημα είναι γνωστό σε όλους τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τοπική αυτοδιοίκηση, Διευθυντές Β/θμιας και Περιφερειακής Εκπ/σης, Περιφερειακή Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας και προπαντός το Υπουργείο Παιδείας, ελάχιστα όμως, μέχρι τίποτε δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση του προγραμματισμού και της προώθησης της απαραίτητης λύσης.
Εγκρίνονται με fast track διαδικασίες επιδότησεις δισεκατομμυρίων, όταν πρόκειται για επιχειρήσεις και “επενδυτές”, ενώ όταν αφορά τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, επικαλούνται τη γραφειοκρατία και τις “συνήθεις καθυστερήσεις”. Είναι εξοργιστικό να σκέφτονται ή να συζητάνε σχέδια συγχώνευσης σχολείων, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά την αντίθεση των εκπαιδευτικών, των γονιών και της τοπικής κοινωνίας. Το σχέδιο αποδόμησης του δημόσιου σχολείου που υπηρετείται από όλες τις κυβερνήσεις και επιταχύνεται, περιλαμβάνει και ευρείες συγχωνεύσεις.
Καλούμε άμεσα σε πανκινητοποίηση όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για να δοθεί λύση και στα άμεσα προβλήματα των σχολείων, αλλά και οριστική λύση στο στεγαστικό πρόβλημα του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά και στα οξυμένα κτηριακά προβλήματα των άλλων σχολείων, καθώς και στα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.
Η ΕΛΜΕ από κοινού με το ΣΕΠΕ Λαγκαδά καλεί σε συνάντηση – συζήτηση (με μέτρα προστασίας) το Σάββατο 19/2, στις 10.30 μ.μ. στο 2ο Δημοτικό σχολείο Λαγκαδά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη