anaplirotes kinitopoiisi
George Vitsaras / SOOC
Κάλυψη των κενών στα σχολεία και μαζικούς μόνιμους διορισμούς των αναπληρωτών ζητούν δύο σωματεία εκπαιδευτικών - Κάλεσμα σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας την Πέμπτη

Στην κινητοποίηση που διοργανώνει ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), την Πέμπτη στις 14:30, για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών καλούν δύο ακόμα σωματεία εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα οι ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» και «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» προκήρυξαν στάση εργασίας από μία έως τρεις ώρες, ανάλογα με το ωράριο των εκπαιδευτικών.

«Το μόνιμο προσωπικό στα σχολεία μας αποτελεί αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας. Απέναντι στην επιχείρηση μονιμοποίησης της ελαστικής εργασίας και του ατομικού ανταγωνισμού, στην κατάργηση κάθε συλλογικού δικαιώματος και διεκδίκησης, στην επιβολή των όρων «αγοραίας» λειτουργίας της δημόσιας παιδείας, την αυτονομία-υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των πάντων, προβάλλουμε τις συλλογικές διαδικασίες, την συλλογική έκφραση και δράση, τη συνειδητοποίηση της κοινής μας θέσης, την όρεξη για αγώνα και διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας», σημειώνει ο ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου».

Από την πλευρά του, ο ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης τονίζει: «Το υπουργείο προσαρμόζει το σχολείο στις ανάγκες της αγοράς και στήνει παιχνίδι τρομοκρατίας με τα καθημερινά φιρμάνια και ραβασάκια προς τα σχολεία! Την ίδια στιγμή κυκλοφορεί τις γνωστές του δικαιολογίες για περιορισμένες πιστώσεις και πως «λεφτά δεν υπάρχουν», την στιγμή που η κυβέρνηση προχωρά απλόχερα σε αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού στις πλάτες του λαού, σε προσλήψεις αστυνομικών και δυνάμεων καταστολής που χτυπούν εκπαιδευτικούς και νεολαία που διεκδικούν δημόσια και δωρεάν σχολεία και πανεπιστήμια, ενώ αφήνει σχολεία και νοσοκομεία υποστελεχωμένα στο έλεός τους! ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ!».

Τα καλέσματα των Συλλόγων

Στην ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» αναφέρει:

Κινητοποίηση στις 17/02 στο Υπουργείο Παιδείας στις 14.30

Ο σύλλογος κηρύσσει από 1 – 3 ώρες στάση εργασίας

5 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα σχολεία όλων των βαθμίδων λειτουργούν με χιλιάδες κενά και ελλείψεις σε προσωπικό όλων των κλάδων. Η εικόνα που έχει διαμορφωθεί είναι τραγική: σχολεία στα οποία το ολοήμερο πρόγραμμα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου, εκπαιδευτικοί που τρέχουν να καλύψουν κενά με αδήλωτες, απλήρωτες υπερωρίες, Τ.Ε. που δεν λειτούργησαν ποτέ, εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης που μοιράζονται σε περισσότερα από 1 παιδιά και σχολεία, ελλιπές προσωπικό ΕΕΠ και ΕΒΠ, ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ή, όπως συμβαίνει στην περιοχή της Δυτικής Αττικής από την αρχή της σχολικής χρονιάς, κάλυψη κενών ειδικοτήτων από δασκάλους/ες ή/ και από ώρες όσων ειδικοτήτων υπάρχουν διαθέσιμες! Απαξίωση δεκάδων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, συνεχιζόμενη υποβάθμιση όλων εκείνων των πτυχών της εκπαίδευσης που δεν συνδέονται με τη στείρα γνώση ή με τις «δεξιότητες του 21ου αιώνα». Παιδιά που στερούνται το παιχνίδι, το θέατρο, τα εικαστικά, τη μουσική, την ελεύθερη και δημιουργική έκφραση και επικοινωνία. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο δ/ντής εκπαίδευσης Δυτ. Αττικής, δεν απασχολεί την πολιτική ηγεσία και τον ίδιο η ποιοτική κάλυψη των κενών αλλά η ποσοτική!

Η «αναβάθμιση του σχολείου» για την οποία τόσο πολύ κόπτεται το υπουργείο παιδείας δεν αφορά προφανώς την κάλυψη των κενών, ούτε καν την τήρηση του υποχρεωτικού αναλυτικού προγράμματος, πόσο μάλλον τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών. Το «σχέδιο διαχείρισης» των κενών αντιλαμβάνεται το σχολείο ως άθροισμα ωρών οι οποίες απλώς μοιράζονται διαλύοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, βαφτίζοντας «εξορθολογισμό» του εκπαιδευτικού προσωπικού την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας. Η απαξίωση του σχολείου σε πλήρη εξέλιξη.

Η απάντηση του ΥΠΑΙΘ σε αυτή τη μορφωτική φτωχοποίηση των μαθητ(ρι)ών μας είναι η εξαθλίωση των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών με 3μηνες συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν και μη covid κενά, αντίθετα στο νόμο, κατακερματίζοντας την ζωή και τη δουλειά μας σε λιγοστούς μήνες. ΥΠΑΙΘ και Διεύθυνση Δυτ. Αττικής με περισσό θράσος δηλώνουν ότι η κατάσταση έχει «ομαλοποιηθεί», μετά από αυτές τις προσλήψεις, ενώ αποκρύπτουν στην πραγματικότητα ότι οι εκπαιδευτικοί που πηγαίνουν κυριολεκτικά μέρα-μέρα ή ανά εβδομάδα και σε άλλο σχολείο, δεν αποτελούν έκτακτη ανάγκη αλλά ΠΑΓΙΑ!

Την ίδια στιγμή, σε αυτό το σκηνικό, χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες εκπαιδευτικοί παραμένουν εκτός σχολείων λόγω των προσλήψεων με το σταγονόμετρο και των συνεχών αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα που πετσοκόβουν ώρες μαθημάτων και αφανίζουν ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα.

Οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι (αναπληρωτές) βλέπουν κάθε χρόνο τις συνθήκες εργασίας τους να χειροτερεύουν. Το Υπουργείο συνεχώς μειώνει τις θέσεις εργασίας με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, τον κόφτη προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Ένα σχολείο με βάση τις ανάγκες της οικονομίας και τακτικές εξορθολογισμού που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς ως νούμερα σε ένα excel. 

Είναι πια σαφές ότι ο ν.4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) αποτελεί νόμο θηλιά για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών μιας και δημιουργεί συνθήκες μόνιμης ανασφάλειας στην αναζήτηση μιας θέσης αναπληρωτή-τριας. Έχει οδηγήσει σε ένα ατέρμονο, κοστοβόρο και ταξικά άνισο κυνήγι «προσόντων», για μια θέση εργασίας σε οποιοδήποτε μέρος, για οποιαδήποτε διάρκεια, με οποιαδήποτε δικαιώματα. Η θέση στους πίνακες μετατρέπεται σε «κινούμενη άμμο» που αλλάζει συνεχώς ανάλογα με την αξιολογική κατάταξη ενός επίσης συνεχώς μεταβαλλόμενου προσοντολογίου.

Οι αναπληρωτ(ρι)ες καλούνται να κυνηγούν «προσόντα» για να εξασφαλίσουν μια θέση στους πίνακες σε ανταγωνισμό με τα «προσόντα» που αποκτά ο διπλανός τους, δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους, για μια θέση ελαστικής εργασίας καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων, να πιστοποιούν δια βίου την ικανότητά τους να δουλέψουν ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο! Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το απαράδεκτο καθεστώς των «κλειστών πινάκων»  που έχει κλείσει κάθε δυνατότητα αίτησης σε αυτούς των νέων αποφοίτων.

Πλευρά του τιμωρητικού χαρακτήρα του προσοντολογίου και των αλλεπάλληλων αποκλεισμών που προκύπτουν από την εφαρμογή του είναι η μόνιμη ανεργία στην οποία καταδικάστηκαν συνάδελφοι/ισσες μας, για γραφειοκρατικούς λόγους όπως τα παράβολα ή ένα «λάθος κλικ».

Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες είναι εργαζόμενοι που καλούνται να κάνουν την ίδια δουλειά με τους μόνιμους συναδέρφους τους, μόνο που το Υπουργείο τους προσλαμβάνει και τους απολύει όποτε θέλει, όσους θέλει, όποιους θέλει, με όποια σύμβαση και με όσα δικαιώματα θέλει. Απαίτησή μας η κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο δημόσιο σχολείο και η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Να καταργήσουμε το έκτρωμα Γαβρόγλου ν.4589 (προσοντολόγιο). Να μην θεωρήσουμε καμία μέρα προϋπηρεσίας κομμένη.

Το μόνιμο προσωπικό στα σχολεία μας αποτελεί αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας. Απέναντι στην επιχείρηση μονιμοποίησης της ελαστικής εργασίας και του ατομικού ανταγωνισμού, στην κατάργηση κάθε συλλογικού δικαιώματος και διεκδίκησης, στην επιβολή των όρων «αγοραίας» λειτουργίας της δημόσιας παιδείας, την αυτονομία-υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των πάντων, προβάλλουμε τις συλλογικές διαδικασίες, την συλλογική έκφραση και δράση, τη συνειδητοποίηση της κοινής μας θέσης, την όρεξη για αγώνα και διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. 

Για ένα σχολείο, στο οποίο όλα τα παιδιά θα έχουν πραγματικά ισότιμη πρόσβαση, για ένα σχολείο χωρίς σιχαμένα φαντάσματα του παρελθόντος που θα τεθεί στο επίκεντρο των αγώνων για μια πιο δίκαιη και ελεύθερη κοινωνία.

Για όλα αυτά συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στις 17/02 στο Υπουργείο Παιδείας στις 14.30, κηρύσσοντας από 1 – 3 ώρες στάση εργασίας στο ωράριο του κάθε συναδέλφου για τη διευκόλυνση συμμετοχής, απαιτώντας: 

•    Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με προσωπικό όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο του.

•    Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο Δημόσιο σχολείο. Κατάργηση του ν.4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο). Κατάργηση των θεσμών του ωρομίσθιου/μειωμένου ωραρίου και των τρίμηνων συμβάσεων.

•    Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών που έχουν δουλέψει στα σχολεία, αποκλειστικά με το Πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μόνιμες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

•    Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης κλπ

•    Επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε᾽ και ΣΤ᾽ Δημοτικού και επαναφορά των μαθημάτων της Καλλιτεχνικής Παιδείας και των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο.

•    Απόδοση και σύσταση όλων των πραγματικών οργανικών κενών - Μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» έχει ως εξής:

Θέμα: Στηρίζουμε την παράσταση διαμαρτυρίας του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου  Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ. στο Υπουργείο Παιδείας, την Πέμπτη, 17-2- 2022, στις 14:30. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ολων των αναπληρωτ(ρι)ών, άμεση κάλυψη όλων των κενών. Διευκολυντική στάση εργασίας 1-3 ώρες 

Διανύουμε τον 5ο μήνα του σχολικού έτους και τα σχολεία ακόμα δεν είναι πλήρως στελεχωμένα, με πολλά κενά στις ειδικότητες και τα παιδιά ακόμα δεν έχουν κάνει καλλιτεχνικά μαθήματα σε πολλά σχολεία της χώρας, ενώ υπάρχουν καταγγελίες ότι γίνονται αναθέσεις μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες.

Η απάντηση του ΥΠΑΙΘ σε αυτή τη μορφωτική φτωχοποίηση των μαθητ(ρι)ών μας είναι η εξαθλίωση των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών με 3μηνες συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν και μη covid κενά, αντίθετα στο νόμο, κατακερματίζοντας την ζωή και τη δουλειά μας σε λιγοστούς μήνες. Την ίδια στιγμή, σε αυτό το σκηνικό, οι αναπληρωτ(ρι)ες εκπαιδευτικοί παραμένουν εκτός σχολείων λόγω των προσλήψεων με το σταγονόμετρο και των συνεχών αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα που πετσοκόωουν ώρες μαθημάτων και αφανίζουν ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα.

Όλοι οι νόμοι που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια, καθώς και οι περιορισμένοι διορισμοί και μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών έχουν επιδεινώσει και υποβαθμίσει τη δημόσια εκπαίδευση και το ρόλο που θα έπρεπε να έχουν και η θεατρική παιδεία, οι εικαστικές τέχνες και οι τέχνες συνολικότερα. Εκτός των άλλων στερούν στους μαθητές μας των μεγαλύτερων τάξεων ( Ε΄& Στ΄) την επαφή με τη θεατρική αγωγή.

Το ΥΠΑΙΘ το τελευταίο διάστημα νομοθετεί εναντίον εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Οι νόμοι της αξιολόγησης, οι 40.000 αποκλεισμένοι μαθητές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η τράπεζα θεμάτων και οι εξετάσεις PISA στο δημοτικό, φανερώνουν το μένος τους ενάντια στα λαϊκά στρώματα και υπογραμμίζουν το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση.

Το υπουργείο προσαρμόζει το σχολείο στις ανάγκες της αγοράς και στήνει παιχνίδι τρομοκρατίας με τα καθημερινά φιρμάνια και ραβασάκια προς τα σχολεία! Την ίδια στιγμή κυκλοφορεί τις γνωστές του δικαιολογίες για περιορισμένες πιστώσεις και πως «λεφτά δεν υπάρχουν», την στιγμή που η κυβέρνηση προχωρά απλόχερα σε αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού στις πλάτες του λαού, σε προσλήψεις αστυνομικών και δυνάμεων καταστολής που χτυπούν εκπαιδευτικούς και νεολαία που διεκδικούν δημόσια και δωρεάν σχολεία και πανεπιστήμια, ενώ αφήνει σχολεία και νοσοκομεία υποστελεχωμένα στο έλεός τους! ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ!

Στη βάση αυτή στηρίζουμε το κάλεσμα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ ΠΕΣΥΘ και τα αιτήματα που προβάλει στη φάση αυτή και καλεί στην Κινητοποίηση στις 17 Φεβρουαρίου 2022 στο Υπ. Παιδείας στις 14.30. Για να διευκολύνει τους συναδέλφους να συμμετέχουν, κηρύσσει από 1 – 3 ώρες στάση εργασίας στο ωράριο του κάθε συναδέλφου.

Επίσης απατούμε: 

•    Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα. Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών με διορισμούς, κάλυψη όλων των κενών ειδικοτήτων με τις αντίστοιχες ειδικότητες και όχι με αναθέσεις μαθημάτων

•    Άμεση φάση προσλήψεων για κάλυψη ΟΛΩΝ των υπόλοιπων κενών ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων σε γενικά και ειδικά σχολεία, στα τμήματα ένταξης και κάλυψη της παράλληλης στήριξης ένας-προς-έναν.

•    Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

•    Κατάργηση των θεσμών του ωρομίσθιου/μειωμένου ωραρίου και των τρίμηνων συμβάσεων.

•    Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολογίου και του ν. 4692/20 Κεραμέως. Όχι σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις

•    Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την ολόκληρη την προϋπηρεσία.

•    Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και την προϋπηρεσία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες