Το πολυσυζητημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Αγωγής, συμφερόντων του κ.Αδωνι Γεωργιάδη, για το οποίο τόσος λόγος έγινε όταν το ενέκρινε το ΙΕΠ για τα σχολεία «ελέγχθηκε από το ΙΕΠ για την επιστημονική επάρκεια, την παιδαγωγική του καταλληλότητα και κρίθηκε και επιστημονικά σωστό και παιδαγωγικά κατάλληλο και εγκρίθηκε»!
Μάλιστα, «η φασαρία γίνεται και ας μην κρυβόμαστε, επειδή υπάρχει εμπλοκή στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέλους της οικογένειας Γεωργιάδη. Δεν μπορεί όμως -και θα συμφωνήσουμε ελπίζω σε αυτό- να αποτελεί κριτήριο έγκρισης ή απόρριψης ενός προγράμματος τυχόν σχέση του ενδιαφερόμενου φορέα με μέλος της Κυβέρνησης ή συγγενικά του πρόσωπα»
Με αυτά τα λόγια η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, κάλυψε απόλυτα χθες τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και το ΙΕΠ απαντώντας στη Βουλή σε σχετική ερώτηση της βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ.Χαράς Κεφαλίδου για τη σειρά αντιεπιστημονικών προγραμμάτων που ενέκρινε το ΙΕΠ...
Η κ.Μακρή διαχώρισε τα «καλά και επιστημονικά επαρκή» προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής, από το «λάθος» του ΙΕΠ να εγκρίνει το καταφανώς αντιεπιστημονικό πρόγραμμα της εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής, λέγοντας ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα: «Στο πρώτο θέμα της εταιρείας προγεννητικής αγωγής υπήρξε αβλεψία, υπήρξαν παρατυπίες. Στο θέμα όμως του προγράμματος της ελληνικής αγωγής για το οποίο επίσης έγινε μεγάλη φασαρία και άδικα, κανένας δεν κατηγόρησε το πρόγραμμα αυτό για παιδαγωγική ή εκπαιδευτική αδυναμία», είπε η κ.Μακρή!
Εδώ να επισημάνουμε κατ' αρχάς ότι παρά την ομολογημένη «αβλεψία» και τις «παρατυπίες», πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εισηγητές παραμένουν στο ΙΕΠ, αλλά τοποθετήθηκαν σε άλλες θέσεις.
«Κανείς δεν κατηγόρησε...»
Επιπλέον, αφού κανείς δεν κατηγόρησε για αδυναμία τα προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής λοιπόν, απλά παραθέτουμε απόσπασμα ανακοίνωσης της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, που προφανώς ...δεν υπαρχει κατά την κ.Μακρή:
«...βγήκε στη δημοσιότητα η έγκριση όχι ενός, αλλά 14 προγραμμάτων της Εταιρείας “Ελληνική Αγωγή” του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη όπου μεταξύ των άλλων μητρική γλώσσα των σημερινών παιδιών θεωρείται η αρχαία ελληνική, εκθειάζεται η υπεροχή και το αναλλοίωτο του ελληνικού έθνους, φτάνοντας στο σημείο να υποστηρίζει ότι ο δίσκος της Φαιστού είναι γραμμένος στα Ελληνικά ή ότι κάθε τι έχει τις ρίζες του στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν! Είναι πολύ σοβαρό πολιτικό και παιδαγωγικό ζήτημα για την εκπαίδευση η νομιμοποίηση μέσω του ΙΕΠ της προσέγγισης της αρχαίας γλώσσας και σκέψης από εκπαιδευτικά μορφώματα τύπου "Ελληνικής Αγωγής" .Βέβαια, εκτός από τη γνωστή προγονοπληξία του τηλεπωλητή Υπουργού, μνημειώδης είναι και η ατάκα του στη διάρκεια των τηλεπωλήσεων “ας μη ξεχνιόμαστε, όσο εγώ μιλάω, εσείς παραγγέλνετε”. Είναι σαφές και το οικονομικό όφελος από λεφτά του ΕΣΠΑ, αλλά και από τη διαφήμιση των προγραμμάτων»
Επίσης παραθέτουμε απόσπασμα ερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για το ίδιο θέμα, που ούτε κι αυτό υπάρχει κατά την κ.Μακρή:
«- Η εισαγωγή των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» στο δημόσιο σχολείο, όπως και η υλοποίησή τους σε χώρους του φορέα, συνιστά άμεση διαφήμιση και προώθηση του εμπορικού προϊόντος της εταιρείας, προσελκύοντας τμήματα, τάξεις ή ολόκληρα σχολεία.
- Οι συγκεκριμένες εγκρίσεις είναι πρωτοφανείς και σκανδαλώδεις, καθώς τα μέλη της κυβέρνησης απαγορεύεται να συνάπτουν οποιαδήποτε μορφής σύμβαση με το Δημόσιο, από την οποία γεννάται οποιοδήποτε όφελος αυτών ή τρίτων.
- Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την έγκριση των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» από το υπουργείο Παιδείας φανερώνουν πως ιδιωτική εταιρία που συνδέεται με τον υπουργό Ανάπτυξης ασκεί εμπορική δραστηριότητα με άμεσο και έμμεσο όφελος, ενώ απολαμβάνει προβολή και διαφήμιση από κρατικό φορέα.
- Η «συνεργασία» του υπουργείου Παιδείας με την «Ελληνική Αγωγή» αποτυπώνεται και στα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί στη Δι@υγεια. Επί των ημερών της Νίκης Κεραμέως, η «Ελληνική Αγωγή» έχει λάβει άδεια Φροντιστηρίου-Κέντρου Ξένων Γλωσσών και άδεια Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, παρέχοντας βεβαιώσεις σπουδών χωρίς καμία πιστοποίηση της ύλης και του προγράμματος.
- Η «Ελληνική Αγωγή» διακινεί συστηματικά ψευδο-επιστημονικές θεωρίες για θέματα γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού, διαδίδοντας μύθους και αναληθή γεγονότα.»
Και βέβαια, ούτε ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης υπάρχει, ηθοποιός θα είναι!
Κι αυτά τα παραθέτουμε ενδεικτικά -υπάρχουν πολλά ακόμα
Η απάντηση της κ.Μακρή
Ακολουθεί ολη η απαντηση της κ.Μακρή στη Βουλή για τα αντιεκπαιδευτικά προγράμματα:
Θα απαντήσω στο θέμα της εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής στην πρωτολογία μου και για το δεύτερο θέμα στη δευτερολογία μου, γιατί είναι τελείως διαφορετικά θέματα.
Πράγματι, κυρία Κεφαλίδου, θα παραδεχτώ ότι ήταν μια άτυχη και άδικη στιγμή για τα ΙΕΠ. Κάναμε το αυτονόητο και το κάναμε ταχύτατα, δηλαδή το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ αποφάσισε άμεσα να ανακληθεί η έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Σεξουαλικότητα, γονιμότητα, γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα».
Συγκεκριμένα, το ΙΕΠ έκανε εσωτερική έρευνα, εξέτασε λεπτομερώς τον φάκελο του αιτήματος και διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ζητήματα στο υποβληθέν υλικό και στο πρόγραμμα και κυρίως ότι δεν είχε ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπαλλήλους που ήταν επιφορτισμένες με αυτό το καθήκον.
Αμέσως μετά από αυτές τις διαπιστώσεις, το Διοικητικό Συμβούλιο ανακάλεσε τη θετική γνωμοδότησή του και διέταξε έρευνα για να διακριβωθεί ποιος έχει ευθύνη. Η έρευνα αυτή είχε ως αποτέλεσμα την άμεση απομάκρυνση των υπευθύνων από τις θέσεις της προϊσταμένης του τμήματος και της συντονίστριας αντίστοιχα και αυτονοήτως ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘ, επίσης τάχιστα, ενημέρωσε με έγγραφό του την εκπαιδευτική κοινότητα για την απόσυρση της έγκρισής τους.
Θέλω όμως εδώ να επισημάνω -γιατί δημιουργούνται εντυπώσεις- ότι η Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής δεν είναι άγνωστη εταιρεία ούτε είναι καινοφανής, γιατί κατά το παρελθόν και επί της δικής σας διακυβέρνησης, κατά το 2009-2011, είχε εκδώσει βιβλίο με τίτλο «Προγεννητική αγωγή για υγιή παιδιά και ελληνική κοινωνία, η αγωγή του παιδιού αρχίζει από τη σύλληψη». Το βιβλίο αυτό είχε χρηματοδοτηθεί από το ΙΕΠ και ειδικότερα από το Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης. Επίσης και το 2017, στις 20 Μαρτίου, είχε χρηματοδοτηθεί από άλλο Υπουργείο για ανάλογες δράσεις.
Σε ό,τι αφορά το ΙΕΠ, είναι ο επιτελικός επιστημονικός φορέας και ο θεσμικός του ρόλος το καθιστά υπεύθυνο να γνωμοδοτεί για την παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητα, καθώς και για την επιστημονική εγκυρότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, είτε προτείνονται από δημόσιους είτε από ιδιωτικούς φορείς.
Η υλοποίηση, κυρία Κεφαλίδου, κάθε εγκριθέντος προγράμματος είναι απολύτως προαιρετική. Κύρια προϋπόθεση αποτελεί η επιλογή από τον εκπαιδευτικό που θα το υλοποιήσει, η έγκριση από τον αντίστοιχο σύλλογο διδασκόντων σε τακτική συνεδρίαση, γιατί ο σύλλογος έχει βάσει του θεσμικού του ρόλου την ευθύνη για την οργάνωση της σχολικής ζωής και -προσέξτε το αυτό, παρακαλώ- απαιτείται και η προγενέστερη κατάθεση έγγραφης σύμφωνης γνώμης γονέων και κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών για να συμμετέχουν τα παιδιά στο προαιρετικό εγκριθέν πρόγραμμα.
Επίσης, η έγκριση του προγράμματος εκτός από προαιρετική είναι και απολύτως δωρεάν. Επιπλέον, το υλικό δεν μπορεί να αφορά σε έμμεση ή άμεση διαφήμιση ή προώθηση εμπορικών προϊόντων φορέων επιχειρήσεων ή υπηρεσιών ατόμων ή φορέων και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κανενός είδους διαφημιστικό ή άλλο εμπορικό σκοπό και δεν επιτρέπεται ούτε οποιαδήποτε μελλοντική εμπορική διάθεση του εκπαιδευτικού προγράμματος και του συνοδευτικού υλικού με την αναφορά της έγκρισης. Δηλαδή ούτε πληρώνεται, ούτε το διαφημίζει, ούτε και στο μέλλον μπορεί να κάνει χρήση του ότι έχει εγκριθεί από το ΙΕΠ.
Στο πρώτο ερώτημά σας, για το πώς εξασφαλίζεται ο ποιοτικός έλεγχος, για πρώτη φορά επί της δικής μας θητείας με πρωτοβουλία της Υπουργού, της κ. Νίκης Κεραμέως ακολουθείται πλέον η εξής διαδικασία. Κάθε σχετική αίτηση από φορέα θα ελέγχεται από δύο τουλάχιστον εισηγητές του ΙΕΠ. Στη συνέχεια θα ακολουθεί εξέταση και έλεγχος από τον προϊστάμενο του τμήματος και τελικά το διοικητικό συμβούλιο. Σε κάθε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΙΕΠ θα εξετάζεται το μέγιστο είκοσι εισηγήσεις για τις αιτήσεις των φορέων. Το υλικό των αιτήσεων προς έγκριση θα κοινοποιείται στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου το αργότερο μια εβδομάδα πριν από τη συνεδρίαση κατά την οποία θα συζητηθεί για να υπάρχει χρόνος να τα επεξεργάζονται. Σε περίπτωση αιτήματος επανέγκρισης εκπαιδευτικού προγράμματος ή υλικού θα υποβάλλεται εκ νέου όλο το υλικό και όχι τυχόν προσθήκες ή αλλαγές. Επιπλέον, θα υπάρξει στοχευμένη επιμόρφωση των στελεχών του ΙΕΠ σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται επαναλαμβάνω εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.
Η δευτερολογία
Δυστυχώς κυρία Κεφαλίδου δεν με ακούσατε με προσοχή. Κρατούσατε σημειώσεις και καλά κάνατε, αλλά αν με ακούγατε με προσοχή θα είχατε διαπιστώσει ότι απάντησα σε αυτά που είπατε. Απάντησα στο ότι ήταν μια άτυχη και άδικη στιγμή για το ΙΕΠ, στις άμεσες ενέργειες στις οποίες το ΙΕΠ προέβη και σας είπα πώς αυστηροποιήθηκε με πρωτοβουλία της ίδιας της Υπουργού σε συνεννόηση με το Συμβούλιο του ΙΕΠ το πλαίσιο, ώστε να μην υπάρχουν εφεξής τυχόν αδυναμίες. Σας είπα επίσης και πώς τιμωρήθηκαν, με την απομάκρυνσή τους οι δύο κυρίες. Όλα αυτά δείχνουν ότι και αντίδραση υπήρχε και πλήρης συναίσθηση της αδυναμίας που παρουσιάστηκε και αντιμετωπίζεται με πολλαπλούς ελέγχους, ώστε να μην υπάρξει ξανά τέτοιο φαινόμενο.
Είπα πως θα σας απαντήσω για το πρόγραμμα της ελληνικής αγωγής στη δευτερολογία μου, γιατί είναι τελείως διαφορετικά θέματα. Στο πρώτο θέμα της εταιρείας προγεννητικής αγωγής υπήρξε αβλεψία, υπήρξαν παρατυπίες. Στο θέμα όμως του προγράμματος της ελληνικής αγωγής, κυρία Κεφαλίδου, για το οποίο επίσης έγινε μεγάλη φασαρία και άδικα, κανένας δεν κατηγόρησε το πρόγραμμα αυτό για παιδαγωγική ή εκπαιδευτική αδυναμία. Αντίθετα ελέγχθηκε από το ΙΕΠ για την επιστημονική επάρκεια, την παιδαγωγική του καταλληλότητα και κρίθηκε και επιστημονικά σωστό και παιδαγωγικά κατάλληλο και εγκρίθηκε –επαναλαμβάνω- για προαιρετική εκτός προγράμματος, άνευ ανταλλάγματος, άνευ περιθωρίου διαφήμισης τώρα ή μελλοντικά, άνευ δυνατότητας χρήσης της σημείωσης ότι αυτό έχει εγκριθεί από το ΙΕΠ για προαιρετική διδασκαλία από όποιον επιθυμεί με τις επισημάνσεις που έκανα στην πρωτολογία, επιλογή από τον διδάσκοντα, σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων, προγενέστερη έγγραφη συναίνεση των γονέων.
Η φασαρία γίνεται, κυρία Κεφαλίδου και ας μην κρυβόμαστε, επειδή υπάρχει εμπλοκή στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέλους της οικογένειας Γεωργιάδη. Δεν μπορεί όμως -και θα συμφωνήσουμε ελπίζω σε αυτό- να αποτελεί κριτήριο έγκρισης ή απόρριψης ενός προγράμματος τυχόν σχέση του ενδιαφερόμενου φορέα με μέλος της Κυβέρνησης ή συγγενικά του πρόσωπα.
Δεν θα σας πω ξανά αυτά τα οποία ήδη είπα στην πρωτολογία για τις διασφαλίσεις που υπάρχουν. Θα σας πω, όμως, γιατί μου έκανε εντύπωση μια επισήμανση που έκανε ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης όταν δημόσια και αναλυτικά τοποθετήθηκε. Μέχρι στιγμής το πρόγραμμά του δεν έχει επιλεγεί από κανέναν. Μπορεί οι λόγοι να είναι εκπαιδευτικοί; Εγώ δεν το πιστεύω.
Η διαδικασία, λοιπόν, που ακολουθείται για να εξασφαλιστεί ο ποιοτικός έλεγχος είναι συγκεκριμένη. Σας την ανέφερε. Σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητα και την εμπλοκή του Υπουργείου μας, οι αρμόδιες υπηρεσίες λαμβάνουν υπόψη τις γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ, τις εγκρίνουν τυπικά, γιατί το περιεχόμενο και η ουσία έχει εξεταστεί ήδη από τον ΙΕΠ, εκδίδουν σχετική απόφαση, ενημερώνουν τον ενδιαφερόμενο φορέα με κοινοποίηση της σχετικής απόφασης και προς το ΙΕΠ και ενδεικτικό της διεκπαιρεωτικής αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ είναι ότι οι μέχρι πρόσφατα σχετικές αποφάσεις υπογράφονταν από τον προϊστάμενο της αρμόδιας διεύθυνσης και όχι από τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του Υπουργείου.
Έχω στη διάθεσή σας και σχετικό έγγραφο επί Υπουργίας Γαβρόγλου το 2018. Είπατε πως θέλετε τα έγγραφα. Θα σας τα προσκομίσουμε. Αν τα είχατε ζητήσει θα ήταν ήδη στη διάθεσή σας.
Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να πω πως είναι επιτέλους μια ευκαιρία να κάνουμε μια ειλικρινή συζήτηση -δεν είναι βεβαίως τώρα η ώρα- για το αν και κατά πόσον επιχειρηματική δραστηριότητα συγγενών μελών της Κυβέρνησης ή συγγενών μελών του Κοινοβουλίου είναι επιτρεπτή όταν είναι διαφανής, ελεγχόμενη και γνωστή. Δεν αποκαλύφθηκε αχυράνθρωπος ο οποίος διακινούσε υλικό για λογαριασμό της οικογένειας Γεωργιάδη και της Ελληνικής Αγωγής. Οι δραστηριότητες αυτές ήταν γνωστές και προεκλογικά, ήταν γνωστές στον ελληνικό λαό και ήταν διαφανείς. Όταν υπάρχει διαφάνεια, γνώση, ενημέρωση είναι ελεγκτέες και δεν είναι καθόλου πολιτικά καταδικαστέες. Αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη