Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής ΥΠΑΙΘ: Τι συζητήθηκε για διορισμούς-Πίνακες ειδικής-Επιμορφώσεις-Θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ
Τι συζητήθηκε στη συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τον Προϊστάμενο  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας για μόνιμους διορισμούς-Πίνακες ειδικής αγωγής-Επιμορφώσεις-Θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ

Δελτίο Τύπου εξέδωσε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την συνάντηση με τον Προϊστάμενο  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κ. Παπαϊωάννου 

Ως προς τα θέματα που τέθηκαν και συζητήθηκαν σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1. Πίνακες Ειδικής Αγωγής, προσοντολόγιο, συνάφειες, παράβολο

Αναφορικά με τους Πίνακες της Ειδικής Αγωγής, το ΥΠΑΙΘ ευελπιστεί έως το καλοκαίρι να έχει περατωθεί η διαδικασία κατάρτισης νέων Προσωρινών Πινάκων, σύμφωνα και με την ανακοίνωση του προέδρου του ΑΣΕΠ, ωστόσο δεν μπορούσε να αναφερθεί με ασφάλεια οποιαδήποτε ημερομηνία ως προς την έναρξη κατάθεσης δικαιολογητικών.

Ως προς τα κριτήρια προσλήψεων αναπληρωτών και εν συνεχεία διορισμών, επί του παρόντος δεν υπάρχει συζήτηση για αλλαγή με τη διεύθυνση ΕΑΕ, εκτός των κοινωνικών κριτηρίων. Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ ζητήθηκε να υπάρχει μέριμνα από τη διεύθυνση ΕΑΕ σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ,  σχετικά με τις συνάφειες των μεταπτυχιακών με τη σχολική ψυχολογία.

Κατά την προηγούμενη προκήρυξη προστέθηκαν νέες συνάφειες με τροπολογίες μετά το πέρας της έκδοσης του ΦΕΚ για την κύρωση νέων πινάκων, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί που δεν είχαν σημειώσει το αντίστοιχο κουτάκι της συνάφειας στην αίτηση του ΑΣΕΠ να αδικούνται ή και να αλλοιώνονται αποτελέσματα.  

Επιπλέον, σε σχέση με το ΑΣΕΠ και το παράβολο, ζητήθηκε το ενδεχόμενο αναδιαμόρφωσης της πλατφόρμας κατάθεσης αιτήσεων του ΑΣΕΠ, ώστε να μην ολοκληρώνεται η αίτηση εάν δεν έχει πληρωθεί το παράβολο.

Ο κ. Παπαϊωάννου σημείωσε τις συγκεκριμένες παραμέτρους ώστε να τις ελέγξει σε συνεργασία με το σχετικό επιτελείο του ΥΠΑΙΘ και το ΑΣΕΠ.

2. Διορισμοί και δυνατότητα μετάθεσης σε κενές οργανικές θέσεις ΕΔΥ ΚΕΔΑΣΥ- Επιπλέον σύσταση οργανικών θέσεων

Η βούληση της Πολιτικής Ηγεσίας είναι να δοθούν θέσεις νέων μόνιμων διορισμών, προκειμένου οι αναπληρωτές να μην καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες αλλά έκτακτες, συνεπώς το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στη διενέργεια αυτών, στους οποίους θα συμπεριληφθούν και νέοι μόνιμοι διορισμοί μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Θα εξετασθεί δε και η δυνατότητα μόνιμων διορισμών στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στις Ε.Δ.Υ. 

Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ τονίστηκε  ότι έχουν αποσταλεί συνεχή αιτήματα για το ζήτημα των διορισμών στα ΚΕΣΥ - ΚΕΔΑΣΥ  καθώς  η μη πρόβλεψη διορισμών στα ΚΕΔΑΣΥ και από το νόμο 4823/2021 είναι σημαντική αβλεψία καθώς είναι σαφές ότι έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον νόμο 4589/2019, κατά τον οποίο προβλέπεται ότι οι διορισμοί μόνιμων Ε.Ε.Π. πραγματοποιούνται σε κενές οργανικές θέσεις.

Τέθηκε επίσης το θέμα για επιπλέον σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και η δημιουργία νέων οργανικών θέσεων Ε.Δ.Υ. σε συνδυασμό με την ίδρυση των νέων Τ.Ε.., για τα οποία το ΥΠΑΙΘ ευελπιστεί να περατωθεί η διαδικασία, για όσα εκ των οποίων πληρούν τις προϋποθέσεις, ώστε να δοθούν για τις μεταθέσεις και εν συνεχεία για τους διορισμούς.

Ο κ. Παπαϊωάννου ζήτησε την αποστολή σχετικής πρότασης της ΠΟΣΕΕΠΕΑ ώστε να ελέγξει τις προδιαγραφές για τη διευθέτηση του σχετικού αιτήματος. Δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ως προς την έκδοση των διορισμών, όπως επίσης είναι αρκετά νωρίς για να υπάρχει εικόνα για σαφή νούμερα ως προς την κατανομή αυτών.

3. Επιμόρφωση ψυχολόγων στα ψυχομετρικά εργαλεία, επιμόρφωση ΕΕΠ- ΕΒΠ  

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ ζήτησε τη δυνατότητα επιμόρφωσης όλων των Ψυχολόγων που εργάζονται στα ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και άλλων ψυχολόγων που εργάζονται σε σχολικές μονάδες. Επίσης τονίστηκε η αναγκαιότητα επιμόρφωσης όλων των κλάδων ΕΕΠ ΕΒΠ.  

Η απάντηση ήταν πως ο αριθμός των συμμετεχόντων της επιμόρφωσης έχει οριστεί  από τη ΜΟΤΙΒΟ οπότε δεν μπορεί σε αυτή τη φάση να αλλάξει. Σκόπιμη θα ήταν η επικοινωνία των ψυχολόγων με τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που υπάγονται, ύστερα από την ανακοίνωση έναρξης της επιμόρφωσης, ώστε να υπάρξει περεταίρω σχετική αλληλοπληροφόρηση.

Τέθηκε το ζήτημα για επιμορφώσεις όλων των ειδικοτήτων των ΚΕΔΑΣΥ σε αξιολογικά εργαλεία που τους αφορούν αλλά και για γενικότερες επιμορφώσεις καθώς από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ και το ΙΜΕΓΕΕ έχει σταλεί σχετική  πρόταση ανά κλάδο.  

Η βασική απάντηση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής είναι πως η Πολιτική Ηγεσία είναι υπέρ της επιμόρφωσης όλων των ειδικοτήτων, προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η Διεύθυνση, και συμπληρωματικά ζήτησε από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ κατάθεση σχετικής και συγκεκριμένης ολιστικής πρότασης.

Επιπλέον ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν:

Α) Συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα  του ωραρίου και του καθηκοντολογίου των σχολικών νοσηλευτών, ανάλογες προτάσεις οι οποίες σε πρώτη φάση ο κ. Παπαϊωάννου εκτίμησε πως δεν είναι εφικτό να γίνουν δεχτές κι έτσι ζήτησε να στείλουμε υπόμνημα με συγκεκριμένες και εναλλακτικές προτάσεις τις οποίες δεσμεύτηκε πως θα τις ζυγίσει με πολύ προσοχή προς την κατεύθυνση μίας ιδανικής λύσης. Παράλληλα συζητήθηκαν ζητήματα του θεσμού της Π.Σ. σε συνάρτηση με τις Π.Σ. των ΕΕΠ-ΕΒΠ, δηλαδή των ΠΕ25 και ΕΒΠ τα οποία θα συζητηθούν και σε νέες συναντήσεις καθώς για όλα αυτά θα χρειαζόταν παραπάνω διαθέσιμος χρόνος και δεδομένα.

Β) Τέθηκαν στη διάθεση του Διευθυντή αναφορές για  τα λάθη στη διάρθρωση των ΕΔΥ. Στο ερώτημα για την επανασύσταση των ΕΔΥ μετά την ίδρυση των νέων ΤΕ,  για την αποφυγή λαθών μέσω προσεκτικής εργασίας και συνεργασίας στη σύσταση των νέων ΕΔΥ υπήρξε πολύ θετική πρόθεση.  

Σε αυτό το σημείο, τονίστηκε κι από τις δύο πλευρές πως το έργο των ΕΔΕΑΥ, εν συνεχεία οι θέσεις των ΕΔΥ είναι μία πολύ καλή βάση για τη θέση των ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική.

Γ) Σε σύνδεση με το προηγούμενο θέμα, συζητήθηκε η σημαντικότητα του προγράμματος covid ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, σε συσχέτιση με τις σημαντικές ανάγκες κάλυψης αιτημάτων σχολικών μονάδων, καθώς και η αργοπορία, η μείωση των πιστώσεων αλλά και τα λάθη στην κατανομή.  Από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ έγινε εκτενής ενημέρωση "για τον αγώνα των συναδέλφων στα ΚΕΔΑΣΥ να υποστηρίξουν τα σχολεία και τους μαθητές σε σύνθετα προβλήματα και ότι πολλά σχολεία δεν καλύπτονται από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς".  

Για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπήρχε σε αυτή τη φάση συγκεκριμένη απάντηση, ωστόσο διαφάνηκε θετική προδιάθεση να ελεγχθεί το ζήτημα και να φροντιστεί καλύτερα για το νέο σχολικό έτος.

Δ) Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της έκδοσης του Κανονισμού Λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ, ο διευθυντής απάντησε πως πρόκειται να εκδοθεί σύντομα καθώς είναι σχεδόν έτοιμος και στην παρούσα φάση είναι στη διάθεση της σχετικής επιτροπής για τυχόν διορθώσεις πριν την τελική του έκδοση.

Επίσης,  ύστερα από σχετικό ερώτημα από πλευράς Ομοσπονδίας, αποκρίθηκε πως στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων-δυνατότητων της επιτροπής είναι και ο σχεδιασμός- ορισμός κοινής μεθοδολογίας/προσέγγισης των ωφελούμενων.  Επιπλέον, ανέφερε, πως εξετάζεται το ενδεχόμενο δημιουργίας Πλατφόρμας Βάσης ψηφιακών δεδομένων, σε συνάρτηση φυσικά με τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των ωφελουμένων.  

Τέλος, αναφορικά με τις γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί από ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και αφορούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, όσες δε γράφουν επαναξιολόγηση ισχύουν για φέτος, καθώς η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής το έχει εισηγηθεί και αποστείλει με μονογραφές. Με το νέο έτος ισχύουν τα του νόμου 4823/2021.

Ε) Ο κ. Παπαϊωάννου αναφερόμενος στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης (φυσική, ψηφιακή προσβασιμότητα, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλες Στηρίξεις, υποστηρικτικό υλικό/εξοπλισμός κ.λ.π.), πληροφόρησε πως υπάρχει προϋπολογισμός για εξοπλισμό που αφορά τις σχολικές μονάδες ΣΜΕΑΕ. Σε σχέση με τις ανάγκες και τα είδη εξοπλισμού και εργαλείων, πέρα των διαδραστικών πινάκων που έχουν ήδη συμπεριληφθεί από την υπουργό, ζήτησε τη συμβολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για τη διαμόρφωση της σχετικής λίστας.

ΣΤ) Η συμπερίληψη των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ, τα οποία στελεχώνουν τα ΚΕΔΑΣΥ, στην παροχή του voucher των 200 ευρώ, όπου ο κ. Παπαϊωάννου ανέλαβε να ελέγξει το ζήτημα.

Εν κατακλείδι, ο κ. Παπαϊωάννου ζήτησε από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ να αποστείλει προτάσεις  για τα εξής βασικά ζητήματα:

α) πρόταση για τις προδιαγραφές των διορισμών στα οργανικά κενά των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Ε.Δ.Υ.,

β) εναλλακτικές προτάσεις για το ζήτημα του ωραρίου και τα θέματα του καθηκοντολογίου των σχολικών νοσηλευτών,

γ) ενδεικτική λίστα – πρόταση με υλικό που υπολείπεται σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σε σχέση με το αξιολογητικό, εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό έργο και

δ) πρόταση από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ που να αφορά σε ανάγκες επιμορφώσεων και αξιολογητικών εργαλείων για όλο το ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Εν συνεχεία, δεσμεύτηκε να συνυπολογίσει τις προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και να διερευνήσει τις προδιαγραφές για ολική ή/και μερική αξιοποίηση- υλοποίησή τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ