Οι πρόσφατες δηλώσεις του Ευρωβουλευτή της ΝΔ Στέλιου Κυμπουρόπουλου για την Παράλληλη Στήριξη, οι οποίες ξεσήκωσαν πλήθος αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς λόγω της εκθαμβωτικής τους αστοχίας (ουσιαστικά έριξε την ευθύνη για τα κενά που παρουσιάζονται στα σχολεία στους...εκπαιδευτικούς!) ίσως να μην είναι αποτέλεσμα ογκώδους άγνοιας της υπόθεσης.
Αν υποθέσουμε ότι ο κ.Κυμπουρόπουλος δεν υπέπεσε σε μια ακόμα γκάφα ολκής, όπως εκείνη που είχε διαπράξει πέρυσι, όταν ψήφισε στην Ευρωβουλή κατά του δικαιώματος γυναικών στην άμβλωση συντασσόμενος με φωνές της άκρας δεξιάς, υποστηρίζοντας ότι «η ανθρώπινη ζωή πρέπει να προστατεύεται από τη σύλληψη», με την υποσημείωση μάλιστα ότι η γυναίκα δεν θα έπρεπε να μπορεί να επιλέξει, τότε κάτι άλλο πιθανώς να συμβαίνει.
Δεδομένου μάλιστα ότι αυτή τη φορά το κόμμα του δεν τον «άδειασε» όπως είχε κάνει στην περίπτωση εκείνη ( «Είναι προφανές ότι η ψήφος του ευρωβουλευτή κ. Στέλιου Κυμπουρόπουλου δεν εκφράζει το κόμμα και τον πρόεδρό του», είχε ανακοινώσει τότε η ΝΔ) συνάγεται ότι οι τωρινές του δηλώσεις εκφράζουν, λίγο-πολύ, την πολιτική της κυβέρνησης.
Δε μπορει να μη γνωρίζουν...
Τι σημαίνει όμως αυτό; Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος, σύμφωνα με ανάρτησή του, πρότεινε «να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει κι έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών μετά την ειδική πρόσκληση, καθώς συνήθως ακόμη και τότε οι θέσεις δεν καλύπτονται» Κι εδώ ξεκινάει το ζουμί της υπόθεσης:
-Δε μπορεί να μη γνωρίζουν τις διηγήσεις των ίδιων των γονιών για την εγκατάλειψη της Παράλληλης Στήριξης από το ΥΠΑΙΘ
-Δεν μπορεί να μη γνωρίζει ο Ευρωβουλευτής αλλά και η υφυπουργός Παιδείας κ.Μακρή που τον συνάντησε, ότι εφέτος οι προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη ήταν 1.440 λιγότερες σε σχέση με πέρυσι (συνολικά για τις δομές Ειδικής Αγωγής 2.386 λιγότερες) και τουλάχιστον 50% λιγότερες από τις διαγνώσεις.
-Δε μπορεί να μην ξέρουν ότι με προφορική εντολή του Υπουργείου Παιδείας, την εφετινή χρονιά τοποθετήθηκαν μέχρι 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ανά σχολείο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνώσεων, με αποτέλεσμα ελάχιστοι εκπαιδευτικοί να πρέπει να βοηθούν περισσότερους μαθητές.
-Αδύνατον να αγνοούν ότι σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης είναι αναπληρωτές, με αποτέλεσμα οι προσλήψεις να γίνονται σταδιακά μέχρι και τα τέλη Μαρτίου κι έτσι για μήνες ολόκληρους οι μαθητές με διάγνωση να μένουν χωρίς καμία στήριξη, εκτός αν οι οικογένειές τους αναλάβουν, ιδίοις εξόδοις, την υπόθεση και βρουν οι ίδιοι εκπαιδευτικό: «Ζητείται Συνοδός Παράλληλης Στήριξης για παιδί που φοιτά στην Α' Δημοτικού. Περιοχή: Νότια προάστια Αθηνών. Πληροφορίες και βιογραφικά στο e-mail:...»
-Δεν μπορεί να μην ξέρουν ότι πέρυσι το Διοικητικό Πρωτοδικείο Ναυπλίου επιδίκασε αποζημίωση 7.000€ σε ένα 7χρονο παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να παράσχει εξειδικευμένο εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια της φοίτησης του στο δημοτικό.
-Αδύνατο να αγνοούν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί που καλούνται να φέρουν βόλτα την Παράλληλη στήριξη δεν έχουν καν τις αναγκαίες γνώσεις γιαυτό, όπως στην προηγούμενη περίπτωση η εκπαιδευτικός που κλήθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ανέλαβε την υπηρεσία της το Νοέμβριο, ενώ -όπως προκύπτει- δεν είχε γνώσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και κατ΄ επέκταση, δεν διέθετε την επιστημονική κατάρτιση που απαιτείται προκειμένου να εφαρμοστεί το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης...
-Δε γίνεται να μην ξέρουν ότι σε πολλά σχολεία, μαθητές εξυπηρετούνται ακόμα και από συγγενικά τους πρόσωπα, όπως στον Πειραιά λχ, όπου μαθητής εξυπηρετείται από τον παππού του (άτομο που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες και δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου) ή από τη μητέρα του (όταν αυτή δεν εργάζεται) επειδή λείπει Ειδικο Βοηθητικό Προσωπικό.
-Αδύνατον να μη θυμούνται ότι για όλα αυτά εχουν γίνει ερωτήσεις στη Βουλή και εκατοντάδες καταγγελίες γονιών και εκπαιδευτικών.
Θα ιδιωτικοποιήσουν (και) την Παράλληλη Στήριξη;
Η τελευταία φράση του κ.Κυμπουρόπουλου λοιπόν, ίσως περιέχει το κλειδί κατανόησης της ατάκας «να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει κι έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών μετά την ειδική πρόσκληση»
-Γιατί επίσης δε μπορεί να μη γνωρίζουν η κ.Μακρή και ο κ.Κυμπουρόπουλος ότι αυτό συμβαίνει ήδη εδώ και ...14 χρόνια. Με το νόμο 3699/2008 προβλέφθηκε η πρόσληψη ιδιώτη ειδικού με επιβάρυνση του γονέα στο δημόσιο σχολείο, και κατόπιν στην συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ στο νόμο 4186 επέκτεινε την πρόσληψη ιδιώτη ειδικού βοηθού και σχολικού νοσηλευτή και στα ειδικά σχολεία. Καθημερινά εξάλλου βλέπουμε αγγελίες απελπισμένων γονιών σε ειδικές ιστοσελίδες που ζητούν βοήθεια ειδικού προσωπικού...
Μήπως λοιπόν, ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ δεν είναι, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι εκπαιδευτικοί, παρά «λαγός» της κυβέρνησης προκειμένου να ανοίξει και πάλι η συζήτηση για κατάργηση της Δημόσιας και Δωρεάν Παράλληλης Στήριξης μέσω της μετατροπής σε ιδιωτικοποιημένη «υπηρεσία» με επιχορηγούμενα voucher; Που είναι και της «μόδας» το τελευταίο διάστημα;
Μήπως λοιπόν όλα αυτά κατατείνουν στη θεσμοθέτηση της πλήρως ιδιωτικής Παράλληλης Στήριξης;
Ας βγει επιτέλους η Κεραμέως να μας εξηγήσει για ποιον λόγο αφήνει για τόσο πολύ καιρό τους μαθητές που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες να υποφέρουν περισσότερο από όλους. Τι ακριβώς επιδιώκει; Ας ξεκαθαρίσει το τοπίο αν δε σχεδιάζει ιδιωτικοποίηση, ή αν το σκέφτεται, ας το δηλώσει επιτέλους ώστε να γνωρίζουν όλοι τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης με επίσημες δηλώσεις κι όχι με «λαγούς» και πετραχήλια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη