Εκπαιδευτικοί: Πως είναι  δυνατόν σε αυτές τις συνθήκες να  προχωρά ανεμπόδιστα η  ύλη  και να  αφομοιώνεται σωστά;     
Με την  ραγδαία εξάπλωση της  πανδημίας,  με  δεκάδες  μαθητές που  νοσούν με  covid να  απουσιάζουν  εκ περιτροπής από  τα  μαθήματα , πως είναι  δυνατόν να  προχωρά ανεμπόδιστα η  ύλη  και να  αφομοιώνεται σωστά;

Η  πορεία της  διδακτέας ύλης είναι πολύ  σοβαρό  ζήτημα και  θα  πρέπει   από όσους εμπλέκονται  στην παρακολούθησή της  (Υπουργείο,  ΔΔΕ, συντονιστές ) να αντιμετωπίζεται με  κύρια  κριτήρια  την  ουσιαστική  βοήθεια προς  τους  μαθητές  και την  στήριξη  του εκπαιδευτικού στο  έργο του.
Αυτό  που  όμως γίνεται σήμερα, η αποστολή σε όλα τα σχολεία του ίδιου  mail  με επισυνημμένο  έγγραφο, στο οποίο καταγράφονται τα σχολεία που  καθυστερούν και οριοθετείται χρονικά η ύλη (με επισήμανση του κεφαλαίου – της ενότητας ή  της   σελίδας    όπου  θα έπρεπε ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται) από τον πρόεδρο της επιτροπής παρακολούθησης της ύλης,  εκτιμούμε ότι δεν  υπηρετεί αυτά τα  κριτήρια. Καθίσταται μια   διεκπεραιωτική  πράξη που από  την  μια παραβλέπει ουσιαστικές παραμέτρους που  έχουν να  κάνουν  με  την  διδασκαλία των μαθημάτων και  από  την  άλλη εμπεριέχει (και έτσι  εισπράττεται  από  τους  συναδέλφους) μια μορφή μομφής και  επιτίμησης σε  συναδέλφους αλλά  και  σε  σχολεία. 

Όταν δεν  είναι όλοι  οι  εκπαιδευτικοί στην  θέση  τους  από  την  αρχή  της  σχολικής χρονιάς με  ευθύνη  του  Υπουργείου  Παιδείας ,  όταν  οι  χιλιάδες αναπληρωτές διορίζονται  σε  πολλές  φάσεις και  με  μεγάλες  καθυστερήσεις , όταν τα τμήματα είναι πολυπληθή , όταν  δεν  λειτουργούν όλα  τα  απαραίτητα  τμήματα  ένταξης  και  η  παράλληλη  στήριξη , είναι  αναπόφευκτο να παρουσιάζεται ανομοιομορφία στην κάλυψη  της  ύλης. Ιδιαίτερα, τα  δυο  τελευταία χρόνια, η κάλυψη της διδακτέας ύλης είναι δυσχερέστατη υπόθεση,  καθώς η  πολύμηνη τηλεκπαίδευση δημιούργησε τεράστια  μαθησιακά  κενά .  

Ταυτόχρονα με  την  ραγδαία εξάπλωση της  πανδημίας,  με  δεκάδες  μαθητές που  νοσούν με  covid να  απουσιάζουν  εκ περιτροπής από  τα  μαθήματα , πως είναι  δυνατόν να  προχωρά ανεμπόδιστα η  ύλη  και να  αφομοιώνεται σωστά;     

Στο πλαίσιο αυτό η Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου  θεωρεί ότι από παιδαγωγική άποψη αλλά και  για λόγους σεβασμού  και  αναγνώρισης του  δύσκολου  έργου των  εκπαιδευτικών ,  ορθότερη θα  ήταν  η  απευθείας συνεργασία του  σχολικού  συμβούλου με  τους  συναδέλφους  που  για  κάποιον  λόγο   η ύλη στο  μάθημά  τους  δεν  συμβαδίζει με   τον   γενικότερο  προγραμματισμό ,  όπως αυτός καθορίζεται  από  το  υπουργείο.

Μέσα  από  αυτή  την  συνεργασία , εξετάζοντας όλες  τις δυσκολίες  που  υπάρχουν,  με  συναδελφική διάθεση  και   σεβασμό , μπορούν να  βρεθούν τρόποι για  να  αμβλυνθούν τα  όποια  προβλήματα.

Η Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου τονίζει όμως, για  άλλη  μια  φορά, ότι  είναι  ευθύνη  του  Υπουργείου να  κάνει  αποδεκτά  εκείνα τα  αιτήματα που  θα  έλυναν ως ένα ορισμένο  βαθμό  το  πρόβλημα. 

Ακριβώς για  αυτόν τον  λόγο ,  διεκδικεί   αναπροσαρμογή της  ύλης αλλά  και την  πρόσθετη διδακτική  στήριξη και  την  ενισχυτική  διδασκαλία από την  αρχή  της  σχολικής χρονιάς ώστε να  υποστηριχτεί η  δουλειά του  εκπαιδευτικού και  κυρίως να βοηθηθούν οι  μαθητές να  ξεπεράσουν όλες  τις  δυσκολίες  που  αναφέρθηκαν.

Η ανακοίνωση  Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου


   Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου σχετικά με το  θέμα της παρακολούθησης της ύλης της  Γ΄ Λυκείου στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα  και  στον  τρόπο που αυτή γίνεται , τονίζει τα εξής: Η  πορεία της  διδακτέας ύλης είναι πολύ  σοβαρό  ζήτημα και  θα  πρέπει   από όσους εμπλέκονται  στην παρακολούθησή της  (Υπουργείο ,  ΔΔΕ , συντονιστές ) να αντιμετωπίζεται με  κύρια  κριτήρια  την  ουσιαστική  βοήθεια προς  τους  μαθητές  και την  στήριξη  του εκπαιδευτικού στο  έργο του.
   Αυτό  που  όμως γίνεται σήμερα , η αποστολή σε όλα τα σχολεία του ίδιου  mail  με επισυνημμένο  έγγραφο, στο οποίο καταγράφονται τα σχολεία που  καθυστερούν και οριοθετείται χρονικά η ύλη (με επισήμανση του κεφαλαίου – της ενότητας ή  της   σελίδας    όπου  θα έπρεπε ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται) από τον πρόεδρο της επιτροπής παρακολούθησης της ύλης ,  εκτιμούμε ότι δεν  υπηρετεί αυτά τα  κριτήρια. Καθίσταται μια   διεκπεραιωτική  πράξη που από  την  μια παραβλέπει ουσιαστικές παραμέτρους που  έχουν να  κάνουν  με  την  διδασκαλία των μαθημάτων και  από  την  άλλη εμπεριέχει (και έτσι  εισπράττεται  από  τους  συναδέλφους) μια μορφή μομφής και  επιτίμησης σε  συναδέλφους αλλά  και  σε  σχολεία. 
     Όταν δεν  είναι όλοι  οι  εκπαιδευτικοί στην  θέση  τους  από  την  αρχή  της  σχολικής χρονιάς με  ευθύνη  του  Υπουργείου  Παιδείας ,  όταν  οι  χιλιάδες αναπληρωτές διορίζονται  σε  πολλές  φάσεις και  με  μεγάλες  καθυστερήσεις , όταν τα τμήματα είναι πολυπληθή , όταν  δεν  λειτουργούν όλα  τα  απαραίτητα  τμήματα  ένταξης  και  η  παράλληλη  στήριξη , είναι  αναπόφευκτο να παρουσιάζεται ανομοιομορφία στην κάλυψη  της  ύλης. Ιδιαίτερα, τα  δυο  τελευταία χρόνια, η κάλυψη της διδακτέας ύλης είναι δυσχερέστατη υπόθεση ,  καθώς η  πολύμηνη τηλεκπαίδευση δημιούργησε τεράστια  μαθησιακά  κενά  .  Ταυτόχρονα με  την  ραγδαία εξάπλωση της  πανδημίας ,  με  δεκάδες  μαθητές που  νοσούν με  covid να  απουσιάζουν  εκ περιτροπής από  τα  μαθήματα , πως είναι  δυνατόν να  προχωρά ανεμπόδιστα η  ύλη  και να  αφομοιώνεται σωστά;     
   Θεωρούμε  ότι από παιδαγωγική άποψη αλλά και  για λόγους σεβασμού  και  αναγνώρισης του  δύσκολου  έργου των  εκπαιδευτικών  ,  ορθότερη θα  ήταν  η  απευθείας συνεργασία του  σχολικού  συμβούλου με  τους  συναδέλφους  που  για  κάποιον  λόγο   η ύλη στο  μάθημά  τους  δεν  συμβαδίζει με   τον   γενικότερο  προγραμματισμό  ,  όπως αυτός καθορίζεται  από  το  υπουργείο . Μέσα  από  αυτή  την  συνεργασία , εξετάζοντας όλες  τις δυσκολίες  που  υπάρχουν  ,  με  συναδελφική διάθεση  και   σεβασμό , μπορούν να  βρεθούν τρόποι για  να  αμβλυνθούν τα  όποια  προβλήματα. Τονίζουμε όμως, για  άλλη  μια  φορά, ότι  είναι  ευθύνη  του  Υπουργείου να  κάνει  αποδεκτά  εκείνα τα  αιτήματα που  θα  έλυναν ως ένα ορισμένο  βαθμό  το  πρόβλημα. 
      Ακριβώς για  αυτόν τον  λόγο ,  διεκδικούμε   αναπροσαρμογή της  ύλης αλλά  και την  πρόσθετη διδακτική  στήριξη και  την  ενισχυτική  διδασκαλία από την  αρχή  της  σχολικής χρονιάς ώστε να  υποστηριχτεί η  δουλειά του  εκπαιδευτικού και  κυρίως να βοηθηθούν οι  μαθητές να  ξεπεράσουν όλες  τις  δυσκολίες  που  αναφέρθηκαν. Το υπουργείο  βέβαια  όχι μόνο κωφεύει στα  αιτήματα  αυτά , αλλά επιτείνει το πρόβλημα με  την  εφαρμογή της  τράπεζας  θεμάτων  και  της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αυτό  είναι  δείγμα αναλγησίας απέναντι στις  τεράστιες δυσκολίες  των  μαθητών  και  των  εκπαιδευτικών . Απέναντι  σε  αυτή  την  πολιτική ,  αντιτάσσουμε την  ενότητά  μας  και  τους  αγώνες  μας  για  μόρφωση ,  ζωή  με  δικαιώματα ,  για  ένα  σχολείο που  αξίζει στους  μαθητές  μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»