Προχτές Τετάρτη 9 Μαρτίου η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, εν μέσω πολέμου, οικονομικής καταστροφής και χιονιά, έκρινε κατάλληλη στιγμή να κοινοποιήσει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης -χωρίς να το δημοσιοποιήσει δια του γραφείου Τύπου- τον νέο οδηγό του ΙΕΠ για το πώς θα εγκρίνονται και θα υλοποιούνται στο εξής τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία:
«Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 2/13-01-2022 του Δ.Σ) σάς διαβιβάζουμε «Οδηγό για την Έγκριση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Ερευνών» στο πλαίσιο εφαρμογής των άρθρων 87 και 88 του Κεφ. Α΄ του Μέρους Δ΄ του νόμου 4823/2021 και του άρθρου 123 του Κεφαλαίου ΙΑ΄ του Μέρους Β΄ του νόμου 4876/2021», γράφει στο διαβιβαστικό και κρατήστε την ημερομηνία γιατί έχει σημασία.
Γιατί έχει σημασία; Γιατί λιγότερο από δύο εβδομάδες μετά από αυτή την «συνεδρίαση του ΔΣ του ΙΕΠ» ξέσπασε το πολλαπλό σκάνδαλο με τα σκοταδιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα τύπου προγεννητικής αγωγής στα σχολεια, αλλά και προγράμματα όπως αυτό της Ελληνικής Αγωγής, συμφερόντων Αδωνι Γεωργιάδη!
Δεν φταίω εγώ
Η κ.Κεραμέως, επέλεξε αυτό τον τρόπο να μας ενημερώσει δι αντιπροσώπου (όχι εμάς, αλλά -πιθανώς- να το επικαλεστεί στη Βουλή όπου έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις) ότι δεν έχει την ευθύνη των εγκρίσεων, επειδή κατά σατανική σύμπτωση, λίγες μέρες πριν αποκαλυφθεί το σκάνδαλο, είχε συνεδριάσει το ΙΕΠ και είχε εκδόσει νέο οδηγό εγκρίσεων, στον οποίον θα δούμε αμέσως τώρα τι αλλαξε σε σχέση με τον παλαιότερο. Κι αυτό το έκανε γιατί το ίδιο το ΙΕΠ, όπως είχε αποκαλύψει το alfavita.gr στις 9 Φεβρουαρίου είχε «κρεμάσει» το Υπουργείο, αναφέροντας ότι η ευθύνη των των τελικών εγκρίσεων είναι του ΥΠΑΙΘ κι όχι του ΙΕΠ. Ο παλιός οδηγός λοιπόν (Απρίλιος 2021) ανέφερε με απόλυτη σαφήνεια ότι την τελική ευθύνη εγκρίσεων την έχει το ΥΠΑΙΘ:
Και ερχεται τώρα ο νέος οδηγός, που οφείλουμε να επαναλάβουμε έστω και μονότονα ότι κατά το υπουργείο Παιδείας συντάχθηκε λίγες μόλις μέρες ΠΡΙΝ αποκαλυφθεί το σκάνδαλο, να μας ενημερώσει ότι πλέον, η ευθύνη της τελικής έγκρισης ανήκει...στο ΙΕΠ, ή, για την ακρίβεια, «στην κάθε αρμόδια υπηρεσία». Ω τι θαύμα!
Πραγματικά, αναρωτιέται κανείς πόσο πρέπει να τη φθονούν αυτή την πολιτικό για να στήνουν τέτοιες σκευωρίες σε βάρος της ούτε δύο εβδομάδες από τη στιγμή που αλλαξε τα πράγματα και έβγαλε την ευθύνη της απέξω... Βέβαια η ίδια όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο περιέργως δεν τα είχε πει αυτά, που λογικά θα της ήταν και νωπά, ενώ αντιθέτως είχε διαδώσει κατάφωρα fake news ότι η συγκεκριμένη Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (προγεννητική αγωγή) «έχει μακρά ιστορία με το Ελληνικό Δημόσιο και θα διερευνηθεί», ενώ «αυτό όμως που πρέπει επίσης να διερευνηθεί είναι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα καταγγέλλει το πρόγραμμα της εταιρείας αυτής, επί της διακυβέρνησής του την χρηματοδοτούσε με ποσά άνω των 100.000 ευρώ». Βέβαια το επιχείρημά της αποδείχτηκε περίτρανα fake news. Το επισήμαναν ακόμα και τα Ellinika Hoaxes. Οι δήθεν χρηματοδοτήσεις της Εταιρείας κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα αφορούσαν χρηματικά ποσά που έλαβε επί κυβέρνησης Σαμαρά (ΕΣΠΑ 2007-13).
Το μπαλάκι των ευθυνών και η τακτική Κεραμέως
Εδώ όμως δε μας ενδιαφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά οι συνεχιζόμενες μεθοδεύσεις της υπουργού. Ας το ξαναπούμε γιατί η κατάσταση εκφεύγει από τις θεμελιωμένες δημοκρατικές λειτουργίες κάθε υπουργείου:
Απο την εισαγωγή κιόλας του νέου οδηγού εγκρισης, φαίνεται ξεκάθαρα ο σκοπός του. Ο παλιός οδηγός, από τις πρώτες του αράδες εξηγούσε ότι ο ρόλος του ΙΕΠ είναι ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΟΣ και ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΣ:
«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) ως επιτελικός επιστημονικός φορέας υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) και τους εποπτευόμενους φορείς του, μεταξύ άλλων θεμάτων και για τα ζητήματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, καθώς και τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκ του θεσμικού του ρόλου, βάσει του άρθρου 2 του Ν. 3966/2011, όπως ισχύει, το Ι.Ε.Π. γνωμοδοτεί ή εισηγείται ύστερα από σχετικό ερώτημα του/της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή αυτεπαγγέλτως»
Ο νέος οδηγός, αναγάγει το ΙΕΠ σε γνωμοδότη και τελικό κριτή:
«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) ως επιτελικός επιστημονικός φορέας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκ του θεσμικού του ρόλου, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 87 του Ν.4823/2021, όπως ισχύει, ορίζει τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες και εγκρίνονται είτε από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, εφόσον αφορούν αποκλειστικά και μόνον την ίδια τη σχολική μονάδα, είτε από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είτε από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης. Επίσης, βάσει της παρ. 3 του άρθρου 87 και της παρ. 1 του άρθρου 88 του Ν. 4823/2021, όπως ισχύει, το Ι.Ε.Π. γνωμοδοτεί και εγκρίνει αιτήματα που αφορούν εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις
Δηλαδή, το ΙΕΠ γνωμοδοτεί και κατόπιν...εγκρίνει τη γνωμοδότησή του. Κι αυτά άλλαξαν λίγες μέρες ΠΡΙΝ ξεσπάσει το σκάνδαλο. Φυσικά η κ.Κεραμέως -αλλά και ο κ.Κόπτσης με τις πάντοτε σαφείς δηλώσεις του- δεν ευθυνεται για τίποτα. Προφανώς θα της την έστησαν. Και για ένα τέτοιο θέμα, την αλλαγή της αρμοδιότητας εγκρίσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, έστειλαν εγκύκλιο στις διευθύνσεις εξκπαίδευσης, χωρίς καν να ενημερώσουν τον Τύπο. Όποιος πάρει είδηση τι έγινε, πήρε. Αυτή είναι η πάγια τακτική της κ.Κεραμέως.
Επειδή όμως αυτά είναι και επικίνδυνα πέρα από γραφικά, καλό θα ήταν να ζητηθεί επισήμως αυτή η περίφημη πράξη 2/13-01-2022 του Δ.Σ του ΙΕΠ ώστε να διαπιστώσουμε όλοι τι τους έκανε να συζητήσουν αυτό το θέμα εκείνη την περίοδο, προσφέροντας έτσι αναδρομικό άλλοθι στην κ.Κεραμέως για κάτι που θα συνέβαινε λίγες μέρες μετά. Μαντικές ικανότητες;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη