Με αφορμή την σημερινή πανελλαδική ημέρα δράσης στην έρευνα και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Σωματείο Εργαζομένων στην Έρευνα και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιεί απόψε στις 20:00 συνέντευξη τύπου για την κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια και τους ερευνητικούς φορείς στην Ελλάδα.
Οι ελαστικές σχέσεις καθημερινότητα σε ΑΕΙ και ερευνητικούς φορείς
«Στα χρόνια της κρίσης, τα Πανεπιστήμια και οι Ερευνητικοί Φορείς υποχρηματοδοτούνται, το μόνιμο προσωπικό μειώνεται και οι εργασιακές συνθήκες για το ερευνητικό δυναμικό που παράγει τη νέα γνώση και έρευνα εντός πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων ελαστικοποιούνται συνεχώς» τονίζει το σωματείο, υπογραμμίζοντας πως «η μαύρη εργασία, η εργασιακή επισφάλεια, η έντονη κινητικότητα και εξάρτηση από την προκήρυξη νέων προγραμμάτων σκιαγραφούν την καθημερινότητα της πλειοψηφίας των εργαζομένων σε Έρευνα και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Σε αυτό το πλαίσιο, οι εργαζόμενοι/ες σε έρευνα και πανεπιστήμια (ΥΔ, postdoc, τεχνικό προσωπικό, συμβασιούχοι σε project, έκτακτο διδακτικό προσωπικό, συμβασιούχοι, υπότροφοι,”μπλοκάκια”, αμισθί) συγκρότησαν το σωματείο ώστε να διεκδικήσουν αξιοπρεπείς όρους, συνθήκες και αμοιβές στο ύψος των πραγματικών αναγκών που θα κατοχυρώνονται από μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, και να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής της έρευνας με βάση τις κοινωνικές ανάγκες.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Πανελλαδικού Σωματείου Εργαζομένων στην Έρευνα και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
Στα χρόνια της κρίσης, τα Πανεπιστήμια και οι Ερευνητικοί Φορείς υποχρηματοδοτούνται, το μόνιμο προσωπικό μειώνεται και οι εργασιακές συνθήκες για το ερευνητικό δυναμικό που παράγει τη νέα γνώση και έρευνα εντός πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων ελαστικοποιούνται συνεχώς. Η μαύρη εργασία, η εργασιακή επισφάλεια, η έντονη κινητικότητα και εξάρτηση από την προκήρυξη νέων προγραμμάτων σκιαγραφούν την καθημερινότητα της πλειοψηφίας των εργαζομένων σε Έρευνα και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι ποικίλες σχέσεις εργασίας που συστηματικά αποκρίπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, η απουσία ασφάλισης, τα υψηλά ποσοστά άμισθης εργασίας και οι διαφορετικές ταχύτητες εργαζομένων καθιστούσαν τον εργασιακό κλάδο της έρευνας για πολύ καιρό μη αναγνωρίσιμο. Την ίδια στιγμή η Έρευνα-Καινοτομία παρουσιάζεται ως κρίσιμη για την ανάκαμψη της οικονομίας. Τέλος, πολλές πτυχές αυτής της εργασιακής εκμετάλλευσης, θεσμοποιούνται περαιτέρω με το νόμο Χατζηδάκη.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, με διαφορετικούς ρόλους (ΥΔ, postdoc, τεχνικό προσωπικό, συμβασιούχοι σε project, έκτακτο διδακτικό προσωπικό κ.α.) και εργασιακές σχέσεις (συμβασιούχοι, υπότροφοι,”μπλοκάκια”, αμισθί) συμμετείχαν ενεργά στις διαδικασίες συγκρότησης ενός Πανελλαδικού Σωματείου που εκπροσωπεί το σύνολο των εργαζομένων στον Κλάδο.
Βασικοί στόχοι του Σωματείου μας είναι: (α) η διεκδίκηση αξιοπρεπών όρων, συνθηκών και αμοιβών, στο ύψος των πραγματικών αναγκών που θα κατοχυρώνονται από μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) και (β) η ενεργή συμμετοχή στη διαμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής της έρευνας με βάση τις κοινωνικές ανάγκες. Αυτή η ζωτικής σημασίας απαίτηση, περνάει μέσα από τη μαζικοποίηση του Σωματείου και διεύρυνση της αγωνιστικής του δράσης!
Στις 17 Μάρτη, ερχόμαστε ενωμένοι/ες φέρνοντας στην επιφάνεια την γαλαρία των άμισθων, υποαμοιβόμενων, ανασφάλιστων συναδέλφων και συναδελφισσών σε όλη την Ελλάδα. Καλούμε συλλόγους και σωματεία εργαζομένων να στηρίξουν τον αγώνα μας!
Καλούμε σε συνέντευξη Τύπου, Πέμπτη 17Μαρτίου στις 20:00 στον προαύλιο χώρο της Ν.Ο.Π.Ε
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη