Αυξητικές τάσεις στο μαθητικό δυναμικό σε ό,τι αφορά στις μαθησιακές δυσκολίες
Μαθησιακές δυσκολίες που δεν συνδέονται με παθολογικά αίτια, αναδύονται ως συνέπειες συναισθηματικού κενού και σύγχυσης των παιδιών, ως αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης από το περιβάλλον τους.

Αυξητικές τάσεις αποτυπώνονται, στο μαθητικό δυναμικό του Ηρακλείου, σε ό,τι αφορά στις μαθησιακές δυσκολίες.

Τα αιτήματα για αξιολόγηση παιδιών στο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, φτάνουν ή και ξεπερνούν τα χίλια κάθε χρόνο, με τους ειδικούς να εξηγούν ότι σε ένα αρκετά δυναμικό τμήμα τους, τα παιδιά εμφανίζουν μαθησιακά προβλήματα πέραν των παθολογικών αιτιών, λόγω και συναισθηματικής κόπωσης ή κενού.

 

Συνέπειες συναισθηματικού κενού

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα δυσκολιών, οι οποίες επηρεάζουν την κατάκτηση, την οργάνωση, την κατανόηση και τη χρήση πληροφοριών παρά το γεγονός ότι η νοημοσύνη είναι εντός φυσιολογικών ορίων. Εξαιτίας αυτού επηρεάζεται σημαντικά κάθε διαδικασία μάθησης και κυρίως: ομιλία, ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά. Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να ανιχνευθούν από την προσχολική ηλικία, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις γίνονται αντιληπτές με την ένταξη στο σχολικό περιβάλλον ή στην πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μαθησιακές δυσκολίες που δεν συνδέονται με παθολογικά αίτια, αναδύονται ως συνέπειες συναισθηματικού κενού και σύγχυσης των παιδιών, ως αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης από το περιβάλλον τους.

Όπως σημειώνει η Ράνια Μωραϊτη στο neakriti.gr, τα στοιχεία από το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης Ηρακλείου είναι ενδεικτικά και αποτυπώνουν μια τάση αύξησης του αριθμού των παιδιών, που οι οικογένειες τους αιτούνται αξιολόγησης.

Την τελευταία πενταετία ο αριθμός αυτός δείχνει να σταθεροποιείται στα 1000 έως 1500 παιδιά.

Με βεβαιότητα πάντως, η προϊσταμένη του Κέντρου, εξήγησε ότι η πανδημία θα αποτυπώσει τα επόμενα χρόνια τη δυναμική της σε ότι αφορά την αυξητική αυτή τάση, που δεν έχει να κάνει μόνο με τον αριθμό των αιτήσεων, αλλά και την κατάσταση των παιδιών με διαγνωσμένες δυσκολίες που λόγω του εγκλεισμού της πανδημίας αντί οι δυσκολίες τους να βελτιωθούν, μάλλον εμφάνισαν επιδείνωση.

Σπασμωδικές κινήσεις και πρωτοβουλίες, όπως επισημάνθηκε, δεν βοηθούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, καθώς μόνο με την προληπτική ενδυνάμωση των φορέων κοινωνικοποίησης θα μπορούσε να δοθεί μια γενναία λύση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δολοφονία
Φρίκη: Πατέρας κατηγορείται ότι δολοφόνησε την 14χρονη κόρη του κατά τη διάρκεια ενός «παιχνιδιού» στην κουζίνα
Η Σκάρλετ υπέκυψε από μεγάλη απώλεια αίματος, αφού το μαχαίρι διείσδυσε 11 εκατοστά βαθιά στο στήθος της και τρύπησε την καρδιά της
Φρίκη: Πατέρας κατηγορείται ότι δολοφόνησε την 14χρονη κόρη του κατά τη διάρκεια ενός «παιχνιδιού» στην κουζίνα
international_hellenic_university
ΔΙΠΑΕΙ: Ποια είναι τα τρία τμήματα που εξισώνονται με Πολυτεχνικές σχολές
Τρία τμήματα του ΔΙΠΑΕ εξισώνονται με Πολυτεχνικές σχολές – Αναδρομική ισχύς για όλους τους αποφοίτους - Αναλυτικά το ΦΕΚ
ΔΙΠΑΕΙ: Ποια είναι τα τρία τμήματα που εξισώνονται με Πολυτεχνικές σχολές