Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Συλλογή υπογραφών από εκπαιδευτικούς κατά της Τράπεζας Θεμάτων - Κινητοποίηση έξω από το ΥΠΑΙΘ στις 11 Μάϊου

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων, να υπογράψουν το κείμενο που ακολουθεί και να το κοινοποιήσουν στην ΕΛΜΕ. Το κείμενο μπορεί να υπογραφεί, είτε από τον Σύλλογο Διδασκόντων (μέσα από συνεδρίασή του), είτε με την συλλογή υπογραφών από κάθε εκπαιδευτικό.

Και με την πρωτοβουλία αυτή, παράλληλα με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, όπως την Τετάρτη 11 Μάη 13:00 στο ΥΠΑΙΘ, οι εκπαιδευτικοί έχουν ως στόχο να δυναμώσει ο αγώνας «ενάντια στα άδικα, ταξικά μέτρα της Τράπεζας Θεμάτων, της ΕΒΕ, να  απαιτήσουμε, έστω και τώρα, να μειωθεί η υπέρογκη ύλη, που σε πολλά μαθήματα αυξήθηκε».

Υπενθυμίζεται πως η ΟΛΜΕ προχωρά την Τετάρτη 11 Μαΐου σε πανελλαδική κινητοποίηση με αιτήματα την άμεση περικοπή της εξεταστέας ύλης σε όλες τις τάξεις και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ.

Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Παιδείας, στις 13:00 και κηρύσσεται δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τους εκπαιδευτικούς από τις 12:00 έως τις 14:00.

Ακολουθεί το κείμενο της ΕΛΜΕ Πειραιά για τη συλλογή υπογραφών:

Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, να μειωθεί τώρα η ύλη!

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιμετώπισαν δεν ήταν καθόλου φυσιολογική, δεν είχαμε μια «κανονική» σχολική χρονιά. Αντίθετα, προστέθηκε επιπλέον ύλη σε ορισμένα μαθήματα, είχαμε ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, αρκετά από τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα. Οι τελευταίοι αναπληρωτές έφτασαν στα σχολεία μέσα στον Φλεβάρη και τον Μάρτη. Ταυτόχρονα, αυτή τη χρονιά, λόγω της έκρηξης της πανδημίας, είχαμε πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών.

Παρά ταύτα, το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει το καθεστώς της Τράπεζας Θεμάτων για τους μαθητές όλων των τύπων Λυκείου που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές/απολυτήριες) μετά από δύο χρόνια. Παράλληλα, το Υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μείωσης της ύλης. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκε η ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και στη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, δηλαδή, 1,5 μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία. Έφτασε στο σημείο να υποχρεώνει τα ΕΝΕΕΓΥΛ αλλά και τα διαπολιτισμικά σχολεία να εφαρμόσουν την Τράπεζα Θεμάτων, σε μαθητές που έχουν ιδιαιτέρες εκπαιδευτικές δυσκολίες. Μάλιστα, ο γ.γ. του Υπουργείου κ. Κόπτσης, με την τελευταία εγκύκλιο που έστειλε στα Λύκεια της χώρας, μετέτρεψε σε κυρίαρχο ζητούμενο το κυνήγι της ύλης, αδιαφορώντας για το αν οι μαθητές την έχουν κατανοήσει και αφομοιώσει. Με κυνικό τρόπο, μας ζητούν να απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, να κλείσουμε τα μάτια μας στα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, την κακή ψυχολογία των μαθητών που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις εξεταστικής διαδικασίας.

Ο πρόσφατος ελιγμός του ΥΠΑΙΘ σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων (κλήρωση δύο τριάδων θεμάτων, από τα οποία ο εκπαιδευτικός θα επιλέξει δυο θέματα – ένα από κάθε τριάδα) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση κάτω από το βάρος της γενικής αγανάκτησης που έχει δημιουργήσει η πολιτική της, προσπαθεί να λειάνει τις γωνίες, χωρίς όμως να αναιρέσει την ουσία της πολιτικής της. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι δομές της μεταγυμνασιακής κατάρτισης του Ν.4763 δεν είναι ακόμα έτοιμες.

Το Υπουργείο Παιδείας με την επιμονή του να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι απέκλεισε περίπου 25.000 μαθητές από τα ΑΕΙ, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση και γιγαντώνει τις ανισότητες ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την ακρίβεια και την έκρηξη των ανατιμήσεων, με συνέπεια την αύξηση σχολικής αποτυχίας που αναπόφευκτα θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο έρχεται να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την σχολική διαρροή(!), καθιστώντας ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς!

Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως Σύλλογος Διδασκόντων (ή οι εκπαιδευτικοί) του ………… ΓΕΛ/ΕΠΑΛ,  ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση  της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων καθώς και την άμεση κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Καλούμε τους γονείς των μαθητών μας να υπογράψουν την διαμαρτυρία, η οποία πάνω από όλα θέλει να υπερασπίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τη δυνατότητά τους να συνεχίσουν το σχολείο και να σπουδάσουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα