Ελληνική PISA: «Οχι» και από τους γονείς μαθητών της Ικαρίας
«Καθώς φαίνεται, η κυβέρνηση έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό της να τελειώσει με το δημόσιο σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών μας. Το ζήτημα είναι αν θα το επιτρέψουμε. Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την “ελληνική PISA”»

Ακόμα μια ένωση γονέων «αδειάζει» το Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή του να οργανώσει τις διαγνωστικές εξετάσεις της λεγόμενης «Ελληνικής PISA».

Σε ανοικτή τους επιστολή, οι γονείς των μαθητών της Ικαρίας (Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Ικαρίας) τονίζουν ότι «το ελληνικό σχολείο έχει ήδη μετατραπεί σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με μοναδική έγνοια την “αξιολόγηση” των παιδιών και όχι την ολόπλευρη μόρφωση, την πληροφορία και όχι τη χαρά της μάθησης, αγνοώντας παντελώς τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού»

Οι γονείς συμπληρώνουν: «Στεκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται και καλούμε στη σύσκεψη του ΣΕΠΕ Ικαρίας-Φούρνων και των συλλόγων γονέων του νησιού, σήμερα Τρίτη 10/5 στο σχολείο του Αγίου Πολυκάρπου Ραχών , ώστε να συντονίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας

Ολη η επιστολή των γονέων

Στα πλαίσια της “αναβάθμισης” της εκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ προωθεί άλλη μια “καινοτομία”: Τον “ελληνικό διαγωνισμό PISA”, πιλοτικά για φέτος σε 6.000 μαθητές 300 Δημοτικών και 300 Γυμνασίων της χώρας. Ένα από αυτά τα σχολεία βρίσκεται στο νησί μας. Πρόκειται για εξετάσεις εθνικού επιπέδου και “διαγνωστικού χαρακτήρα” για μαθητές Στ΄Δημοτικού και Γ΄Γυμνασίου στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά και θα πραγματοποιηθεί στις 18/5.

Εύλογα ίσως, θα αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο αντιτίθενται στο διαγωνισμό, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Δεν είναι ένας ακόμα τρόπος να αξιολογηθούν οι μαθητές και να βελτιωθεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης; Aλήθεια, πώς θα μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη διά του ΥΠΑΙΘ, ενδιαφέρεται για τη μόρφωση των παιδιών μας, τη στιγμή που, κυρίως τα 2 τελευταία χρόνια της πανδημίας, τα αντιμετώπισε με το χειρότερο τρόπο, από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αφήνοντας τα χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας από τον ιό και με σοβαρές επιπτώσεις στο μαθησιακό τους επίπεδο, συνέπεια του πιο μακροχρόνιου κλεισίματος σχολείων στον κόσμο! Πώς είναι δυνατόν να πιστέψουμε ότι ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) ο οποίος έχει αναλάβει τη διοργάνωση του διαγωνισμού, έχει σκοπό του το καλό των παιδιών μας;

Aπό την ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) αντιγράφουμε το εξής:

«Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα».

Δεν πρόκειται, λοιπόν, για ελληνική πατέντα αλλά για διεθνείς πρακτικές κατηγοριοποίησης των παιδιών ανάλογα με τις επιδόσεις τους, σε σχολεία ανάλογα με τις δυνατότητές τους, κάτι που ήδη συμβαίνει στην Αγγλία, στη Γερμανία αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ.

Το ελληνικό σχολείο έχει ήδη μετατραπεί σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με μοναδική έγνοια την “αξιολόγηση” των παιδιών και όχι την ολόπλευρη μόρφωση, την πληροφορία και όχι τη χαρά της μάθησης, αγνοώντας παντελώς τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού. Το μόνο που έλειπε από το σχολείο της ημιμάθειας ήταν άλλος ένας κύκλος εξετάσεων και μάλιστα σε παιδιά δημοτικού, με ό,τι συνέπεια θα έχει κάτι τέτοιο στην ήδη επιβαρυμένη ψυχική υγεία των μικρών μαθητών από τα αλλεπάλληλα λοκντάουν αλλά και στην τσέπη τη δική μας, στην προσπάθεια μας να ενισχύσουμε τα παιδιά μας ώστε να ανταπεξέλθουν στο διαγωνισμό.

Καθώς φαίνεται, η κυβέρνηση έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό της να τελειώσει με το δημόσιο σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών μας. Το ζήτημα είναι αν θα το επιτρέψουμε. Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την “ελληνική PISA.

Στεκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται και καλούμε στη σύσκεψη του ΣΕΠΕ Ικαρίας-Φούρνων και των συλλόγων γονέων του νησιού, σήμερα Τρίτη 10/5 στο σχολείο του Αγίου Πολυκάρπου Ραχών , ώστε να συντονίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας ενάντια στα σχέδια του υπουργείου και της κυβέρνησης.

ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ !

123.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gak
Μαθητικός Διαγωνισμός: «Τα Αρχεία διηγούνται ιστορίες και ζωγραφίζουν τους αγώνες των λαών για Ελευθερία και Ειρήνη»
Από τα Γενικά Αρχεία Κράτους, της Λάρισας.
Μαθητικός Διαγωνισμός: «Τα Αρχεία διηγούνται ιστορίες και ζωγραφίζουν τους αγώνες των λαών για Ελευθερία και Ειρήνη»
rizareioseccschool_2021.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για τον καθορισμό διαδικασίας επιλογής Διευθυντών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.)
Προθεσμία αιτήσεων εντός αποκλειστικής προθεσμίας που άρχεται την 14-1-2025 και λήγει την 16-1-2025.
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για τον καθορισμό διαδικασίας επιλογής Διευθυντών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.)
texniti_noimosini
Συζήτηση για την παιδεία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης: Εκδήλωση με Άννα Διαμαντοπούλου και Στέλιο Ράμφο
Εκδήλωση-συζήτηση για την παιδεία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Συζήτηση για την παιδεία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης: Εκδήλωση με Άννα Διαμαντοπούλου και Στέλιο Ράμφο
daskalos
ΔΙΔΕ Πειραιά: Με το καλημέρα του 2025… αντί για ευχές… εντολές για υποχρεωτικές υπερωρίες
Οι υποχρεωτικές υπερωρίες, δεν αποτελούν λύση για την κάλυψη των κενών. Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε...
ΔΙΔΕ Πειραιά: Με το καλημέρα του 2025… αντί για ευχές… εντολές για υποχρεωτικές υπερωρίες