Αναπληρωτές εικαστικών ζητούν δημιουργία νέων οργανικών θέσεων ΠΕ08 στην πρωτοβάθμια
Τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια για τον κλάδο ΠΕ08 ζητούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εικαστικών, με επιστολή τους στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - «Ζητάμε την ίση και δίκαιη κατανομή στους μόνιμους διορισμούς»

Τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τον κλάδο Καλλιτεχνικών ΠΕ08 , καθώς και «ίση και δίκαιη κατανομή στους μόνιμους διορισμούς» ζητούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Εικαστικών.

Σε επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι «οι ελάχιστες οργανικές θέσεις που συστάθηκαν δεν μπορούν να λύσουν την στρέβλωση που υφιστάμεθα για δεκαετίες και σε καμία περίπτωση δε λύνουν το πρόβλημα οριστικά».

Παράλληλα, επισημαίνεται: «Ο παραπάνω αριθμός συγκρινόμενος με τον μέσο ετήσιο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών εικαστικών, οι οποίοι καλύπτουν πάγια, όπως αναφέραμε, κενά και ανέρχεται περίπου στους 1200, είναι πολύ μικρός. Συμπεραίνει κανείς πως τα υφιστάμενα οργανικά κενά δυστυχώς καλύπτουν μόνο ένα μικρό ποσοστό των πάγιων κενών. Ο κλάδος των καλλιτεχνικών ΠΕ08 έχει το μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών επί του συνόλου των εκπαιδευτικών του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, πάνω από τα 2/3. Παρόμοια αναλογία έχει και ο κλάδος της θεατρικής αγωγής ΠΕ91».

«Γνωρίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να προβεί σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και αναρωτιόμαστε εάν στους επικείμενους διορισμούς για το έτος 2022 έχει υπολογίσει την σύσταση των νέων απαραίτητων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση που απαιτούνται για τον κλάδο ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ώστε να σταματήσει η στρέβλωση και να συμβαδίζει ο αριθμός των προσλήψεων στην κατανομή του υπουργείου με την πραγματική εικόνα», διερωτώνται μεταξύ άλλων.

Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου Καλλιτεχνικών ΠΕ08 αναφέρουν στην επιστολή τους:

Προς:
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άγγελο Συρίγο
Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Αλέξανδρο Κόπτση

Κοινοποίηση:

Περιφερειακό Δ/ντη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας                                      Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας κ. Θοδωρή Μαρδίρη

Δ/ντη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης κ. Αθανάσιο Παπαευαγγέλου
Πρόεδρο Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κοζάνης κ. Αθανάσιο Κωτούλα
Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κοζάνης 
Διευθυντές Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης
Βουλευτές Π.Ε. Κοζάνης 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, 
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί, 
Αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα, κύριε ΑλέξανδρεΚόπτση
Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού, 

Είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Εικαστικών του κλάδου Καλλιτεχνικών ΠΕ08. Εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκουμε κάθε χρόνο εικαστικά στα παιδιά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης. Αναπληρωτές εικαστικοί εκπαιδευτικοί που για χρόνια αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας, ζούμε την εργασιακή αβεβαιότητα κάθε χρόνο ως συμβασιούχοι στελεχώνοντας το δημόσιο σχολείο και καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες παραπάνω από μια δεκαετία. 
Ως κλάδος βιώνουμε για δεκαετίες μια αδικία που δεν έχει προηγούμενο στην εκπαιδευτική κοινότητα και η πολιτεία άφησε διαχρονικά να συμβαίνει. Από το 1985 με τον νόμο 1566/1985 ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985 Άρθρο 4, παράγραφος 12, έχει ανακοινωθεί η εισαγωγή του κλάδου των καλλιτεχνικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μαζί με τους υπόλοιπους κλάδους, της φυσικής αγωγής, μουσικής και ξένων γλωσσών. Ενώ οι παραπάνω κλάδοι απέκτησαν φυσιολογικά τις οργανικές θέσεις που απαιτούσε το μάθημα τους με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου, για τον κλάδο των καλλιτεχνικών αυτό δεν έγινε ποτέ, ενώ τα καλλιτεχνικά εξακολούθησαν να υπάρχουν στη σχολική πραγματικότητα συνεχίζοντας την ταυτόσημη σχέση που έχουμε ως πολιτισμός με την τέχνη. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχουμε τόσα χρόνια ως εκπαιδευτικοί μιας άλλης κατηγορίας με μειωμένα δικαιώματα στο εργασιακό μας περιβάλλον και χωρίς συνταξιοδοτήσεις μόνιμων συναδέλφων, ώστε κάποτε να τους αντικαταστήσουμε.

Για πρώτη φορά πέρυσι μετά από 36 χρόνια, με το άρθρο 55 του νόμου 4807/2021, ιδρύθηκαν οι λίγες πρώτες οργανικές θέσεις που οδήγησαν δικαιολογημένα σε λίγες μόνιμες προσλήψεις εικαστικών εκπαιδευτικών, του κλάδου καλλιτεχνικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, συστάθηκαν 305 οργανικές θέσεις που οδήγησαν σε 265 προσλήψεις. Αυτό το γεγονός αποτέλεσε ένα εφαλτήριο προς μια κανονικότητα. Όμως, οι ελάχιστες οργανικές θέσεις που συστάθηκαν δεν μπορούν να λύσουν την στρέβλωση που υφιστάμεθα για δεκαετίες και σε καμία περίπτωση δε λύνουν το πρόβλημα οριστικά. Ο παραπάνω αριθμός συγκρινόμενος με τον μέσο ετήσιο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών εικαστικών, οι οποίοι καλύπτουν πάγια, όπως αναφέραμε, κενά και ανέρχεται περίπου στους 1200, είναι πολύ μικρός. Συμπεραίνει κανείς πως τα υφιστάμενα οργανικά κενά δυστυχώς καλύπτουν μόνο ένα μικρό ποσοστό των πάγιων κενών. Ο κλάδος των καλλιτεχνικών ΠΕ08 έχει το μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών επί του συνόλου των εκπαιδευτικών του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, πάνω από τα 2/3. Παρόμοια αναλογία έχει και ο κλάδος της θεατρικής αγωγής ΠΕ91.

Γνωρίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να προβεί σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και αναρωτιόμαστε εάν στους επικείμενους διορισμούς για το έτος 2022 έχει υπολογίσει την σύσταση των νέων απαραίτητων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση που απαιτούνται για τον κλάδο ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ώστε να σταματήσει η στρέβλωση και να συμβαδίζει ο αριθμός των προσλήψεων στην κατανομή του υπουργείου με την πραγματική εικόνα.

Τα οφέλη της διδασκαλίας των εικαστικών στο σχολείο, παρά την ελάχιστη υλικοτεχνική υποστήριξη που παρέχεται, τα εισπράττουμε εδώ και χρόνια από τους μαθητές και αναγνωρίζονται από τους γονείς, τις σχολικές κοινότητες και τις κοινωνίες. Τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης θεμελιώνουν με την Τέχνη τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα και αναγνωρίζουν την συμβολή τους στη δημιουργική σκέψη και κριτική στάση σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς.

Η καλλιτεχνική παιδεία οφείλει να είναι προσβάσιμη σε όλες τις βαθμίδες του ελληνικού δημόσιου σχολείου, αλλά όλα αυτά τα χρόνια βιώνουμε τα εξής:

•    Απόκρυψη των πραγματικών κενών και ανάθεση της διδασκαλίας των Εικαστικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε μη εξειδικευμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα να καταλήγουν άθυρμα χάνοντας την επιστημονική διάστασή τους.

•    Ειδικότερα, στην περιοχή της Κοζάνης ο αριθμός των εικαστικών εκπαιδευτικών στην γενική πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι σημαντικά μικρότερος με βάση τον αριθμό των σχολείων. Συγκεκριμένα, θα αναφέρουμε πως οι εκπαιδευτικοί-εικαστικοί που θα έπρεπε να αντιστοιχούν στα σχολεία του νομού Κοζάνης με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι περίπου 28, ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών των τελευταίων ετών δεν ξεπερνούσαν τις 8 ετησίως, με μοναδική εξαίρεση τη φετινή χρονιά που άγγιξαν τις 13 και οι οργανικές που έχουν ιδρυθεί στην περιφέρεια της Κοζάνης είναι μόλις 2.

•    Κατάργηση του μαθήματος των εικαστικών στην Α΄ τάξη του Λυκείου και των μαθημάτων ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων από τη Γ’ τάξη με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών για το Γενικό Λύκειο.

•    Κανένας μόνιμος διορισμός Εικαστικού εκπαιδευτικού στην Ειδική Αγωγή, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. 
Τα λειτουργικά κενά του κλάδου καλλιτεχνικών είναι πολυάριθμα και χιλιάδες συνάδελφοι στήριξαν και στηρίζουν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, την τελευταία περίπου δεκαπενταετία. Αναρωτιόμαστε γιατί δε μετατρέπονται τα πάγια και διαρκή κενά σε οργανικά με βάση το ωρολόγιο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, όπως εύλογα συμβαίνει με άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Οι επικείμενοι διορισμοί που σχεδιάζονται θα οδηγήσουν σε ελάχιστο αριθμό προσλήψεων εικαστικών ΠΕ08 με τα εναπομείναντα οργανικά κενά που υφίστανται, αν πρώτα δεν ιδρύσει το υπουργείο τις ανάλογες οργανικές θέσεις. Περιμένουμε το υπουργείο να σταματήσει την αδικία που βιώνουμε και να πράξει με δικαιοσύνη, ώστε συνάδελφοι με 10, 12 και παραπάνω έτη προϋπηρεσίας και προσφοράς να έχουν τις προϋποθέσεις για διορισμό, όπως και δικαιούνται.

Επιθυμούμε και διεκδικούμε την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα μόνο με τους καθ’ ύλην αρμόδιους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.

Με την παρούσα επιστολή, 

Ζητάμε τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στην πραγματική εικόνα, όπως αυτή αποτυπώνεται με το ωρολόγιο πρόγραμμα, για τον κλάδο μας ΠΕ08.

Ζητάμε την ίση και δίκαιη κατανομή στους μόνιμους διορισμούς, ανάλογους με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης που αντικατοπτρίζονται ξεκάθαρα στην πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών των τελευταίων ετών.

Οι Εικαστικοί Εκπαιδευτικοί της Κοζάνης:

Γεωργία Αλεξίου
Βασιλεία Βακιρτζή
Χρήστος Βογιατζής
Αφροδίτη Γκρίζη
Ελένη Δινοπούλου
Γλυκερία Διονυσοπούλου
Βασιλική Ελευθεριάδου
Βασιλική Ζολώτα
Αλέξανδρος Καραγιάννης 
Απόστολος Καραγιάννης
Ελένη Κοϊμτσίδη
Τριανταφυλλιά Κουρκούτη 
Μαρία Κωτίδου 
Ειρήνη Σαναΐδου
Ευδοξία Σαπνάρα
Κατερίνα Τουρτούρα Ματιάκη
Γλυκερία Τσέπουρα
Παρασκευή Τσιμοπούλου
Αλεξάνδρα Τσιτσιντά
Άννα Χαραβιτσίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»