Η Νίκη Κεραμέως προς υποψήφιους: «Να ονειρευόσαστε» και να «δείτε τι σας έχω για μετά»!
Να μην σταματήσουμε να ονειρευόμαστε μας λέτε κ. Κεραμέως. Αλήθεια τι μας έχετε αφήσει να ονειρευόμαστε;

Το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων 2022 κατέληγε στα παρακάτω:

"Αγαπητά μας παιδιά...Να ακολουθήσετε τα όνειρά σας μέχρι να τα πετύχετε, και να συνεχίσετε να ονειρεύεστε και να θέτετε νέους στόχους, κοιτώντας ψηλά, όπου μπορείτε και αξίζετε να φτάσετε....Εμείς, από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών σας να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική".

Πέρσι, την ίδια περίπου εποχή η υπουργός Παιδείας είχε ευχηθεί σε όσους συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις «Να πετύχουν όσα επιθυμούν». Η Νίκη Κεραμέως πρόσθεσε, πως «τίποτα δεν μπορεί να τις και τους εμποδίσει από το να διεκδικήσουν το μέλλον που ονειρεύονται». «Μπροστά σας έχετε όλες τις προοπτικές, το μέλλον σας ανήκει. Καλή επιτυχία», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Αυτά ευχήθηκε η κ. υπουργός της Παιδείας στα παιδιά που αυτές τις μέρες δίνουν εξετάσεις. Μετά από σχεδόν τρία χρόνια διασποράς νομοθετικών αλλαγών με δομή ρωσικής μπάμπουσκας, με το πολύμηνο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την επιβολή του εκπαιδευτικού ακρωτηριασμού μέσω της τηλεκπαίδευσης, με το «σβήσιμο» των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των κοινωνικών επιστημών από το αναλυτικό πρόγραμμα, με την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με τα πτυχία των δημοσίων Πανεπιστημίων και την πλήρη ρευστοποίηση των τίτλων σπουδών, με τη μείωση των εισακτέων και των τμημάτων,  με την ένταση του αυταρχισμού στις αντιδράσεις των μαθητών, με τον εξοστρακισμό των υποψηφίων των εσπερινών λυκείων και με την μόνιμη εγκατάσταση της Αστυνομίας στα ΑΕΙ, οι παραπάνω "ευχές" μόνον ως υπόδειγμα «Βικτωριανής υποκρισίας» μπορούν να εκληφθούν

Σαφώς πρόκειται για μια ευχή που αφορά το μέλλον αυτών των παιδιών στα οποία η κ. Νίκη Κεραμέως υπόσχεται ότι από την πλευρά της θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών τους να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική!

Μιλάμε για τα παιδιά που, είτε περάσουν τις πύλες των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, είτε μείνουν εκτός, θα βρεθούν αντιμέτωποι, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον, με την "σκύλα και την χάρυβδη" της ανεργίας. 

Μόλις μια μέρα μετά από τα ευχολόγια της υπουργού  η Eurostat ανακοίνωνε ότι η χώρα τον Απρίλιο του 2022 καταγράφει αρνητική πρωτιά με ποσοστό 36.8% στην ανεργία των νέων (≤ 25 ετών)!  Η αύξηση σε σχέση με το Μάρτιο του 2022  είναι +10%. 

Ευχολόγια που καταλήγουν πουκάμισα αδειανά!

Αν σκεφτεί κανείς ποια τύχη επιφυλάσσεται στη χώρα μας στους νέους ανθρώπους (π.χ. στους απολυτηριούχους Λυκείου ή στους πτυχιούχους ΑΕΙ) στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών και παράλληλα παρατηρήσει τα εμπόδια που στήνονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στα Πανεπιστήμια, εύκολα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση, την ίδια ώρα που υψώνει τείχη ανισότητας και αποκλεισμών στο εκπαιδευτικό σύστημα, την ίδια ακριβώς ώρα προσπαθεί να διαμορφώσει ένα εφιαλτικό εργασιακό μέλλον για τους αποφοίτους του.

Αλήθεια, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η θέσπιση της Ελάχιστης Βαθμολογίας Εισαγωγής (ΕΒΕ),  που ήρθε  για να στήσει με μεθοδικότητα σιδερένιους ιστούς αποκλεισμού σε βάρος των πιο αδύναμων κοινωνικά στρωμάτων, συνδέεται με ένα νήμα με το αντεργατικό νομοσχέδιο που καταργεί στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, οδηγεί σε καθεστώς δουλείας και δένει χειροπόδαρα παλιούς και ιδιαίτερα νέους εργαζόμενους.

Πεδίο βολής οι φτωχοί και οι αδύναμοι μαθητές

Το σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων στα Πανεπιστήμια συνδέεται σαφώς με την προοπτική μείωσης του μαθητικού πληθυσμού των Γενικών Λυκείων.

Η πρώτη μεθόδευση αφορά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων με όχημα την ΕΒΕ και παράλληλα τη συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη συγχώνευση ή και το κλείσιμο πολλών τμημάτων Πανεπιστημίων. Στη συνέχεια, το ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει να αναστήσει αναμορφωμένο, το σχέδιο της περιόδου 2013 – 2014 (Συγκυβέρνηση ΝΔ –ΠΑΣΟΚ με υπουργούς Παιδείας τον Κ. Αρβανιτόπουλο και τον Ανδρέα Λοβέρδο).

Το «παιδαγωγικό ευαγγέλιο» της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας καθορίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να πριμοδοτεί, χωρίς να το δηλώνει, την παλινόρθωση» μιας εξεταστικοκεντρικής οργάνωσης του Λυκείου. Όπως και την περίοδο 2013-2014, η κατεύθυνση είναι η ίδια και οι βασικοί της πυλώνες είναι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου οι μαθητές να διαγωνίζονται σε εξετάσεις τύπου πανελλαδικών (δηλαδή με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων) και όποιος καταφέρει και «επιζήσει σχολικά», μετά το τέλος του Λυκείου, να δίνει εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση.

Με την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η αυταπάτη ότι το σύνολο της διαδικασίας θα είναι απόλυτα αντικειμενικό και αξιοκρατικό, αποκρύπτοντας έντεχνα το γεγονός ότι όσο «αντικειμενικό» κι αν είναι το διαδικαστικό μέρος της διαδικασίας, τα υπόλοιπα στοιχεία που «συναρμολογούν» τη λογική του και διαμορφώνουν την κρίση για την επιλογή / πρόκριση – απόρριψη του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορούν να «απογαλακτιστούν» από τις ανισωτικές λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ξεκαθάρισμα ως ένα είδος ρεκτιφιέ

Όσοι έχουν ασχοληθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία και τις λειτουργίες της, γνωρίζουν καλά ότι αν οι εκπαιδευτικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών αποτελούσαν στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων την εκπαιδευτική τους ιστορία, στο «Λύκειο» που οραματίζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα είναι το ζωντανό τους παρόν από την πρώτη μέρα.

Η κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της Λυκειακής Βαθμίδας με τις εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ έως και την Γ΄ τάξη που όλοι γνωρίζουν πόσο εύκολα μπορεί να απλώσουν την «σκιά τους» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μεταμφιέζεται «λύκειο που θα δίνει διέξοδο στις δεξιότητες του μαθητή». Το σχολείο, ο πάλαι ποτέ «Μέγας Εξισωτής», θα επικυρώνει και θα νομιμοποιεί με τον πιο «αντικειμενικό» τρόπο το στένεμα των διόδων!

Και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι τα αποτελέσματα στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις δε θα αποτιμούν απλώς την απόδοση του μαθητή από τάξη σε τάξη, αλλά θα καθορίζουν (νωρίς νωρίς) ποιες σχολές θα «ανοίξουν» γι' αυτόν στο μέλλον και αν θα «ανοίξουν».

Δε χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της μεταγυμνασιακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από την βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά, μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος», που προβάλλεται σαν το τέλος της «εποχής χάριτος», δε θα περιοριστούν, βεβαίως, στους «αποτυχόντες» της κάθε σχολικής χρονιάς. Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του νέου Λυκείου.

Το Λύκειο μετατρέπεται σε σχολή κολύμβησης όπου θα τα καταφέρνουν μόνο τα ψάρια, όσοι δηλαδή, έχουν τα μορφωτικά πλεονεκτήματα από το σπίτι. Τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ οδηγούν σε μια εκπαιδευτική «Ηρωδιάδα»! Χέρι χέρι με την υποεκπαίδευση θα επιχειρηθεί η μαζική έξωση των αδυνάτων. Η λυκειακή βαθμίδα θα επιφορτιστεί, όχι στο να προετοιμάσει το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, αλλά στο να διαπιστώσει-νομιμοποιήσει την ικανότητα εκείνων που προορίζονται να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αποκλειστικός ρόλος αυτού του νέου σχολείου γίνεται να χωρίσει με «αντικειμενικό» τρόπο τους «μπροστάρηδες» από τους «ουραγούς», τους ικανούς από τους «ανίκανους» και να εξωθήσει τους δεύτερους σε μια γρήγορη έξοδο από το Λύκειο.

Έτσι, οι μη ευνοημένοι μαθητές καλούνται να παίξουν τον ρόλο της Ιφιγένειας για να φυσήξει ούριος άνεμος στον κυρίαρχο στόχο για περικοπές, κατάρτιση αντί για εκπαίδευση και φθηνό εργατικό δυναμικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες