Ένας από τους λόγους πού πολλά πράγματα στην εκπαίδευση αποτυγχάνουν και δεν πάνε έτσι όπως κάποιοι φαντάζονται, είναι η έλλειψη σωστού σχεδιασμού και βέβαια η έλλειψη προγραμματισμού .
Χθες ξαφνικά ανακοινώθηκε η επέκταση λειτουργίας του ολοήμερου δημοτικού σχολείου, μέχρι τις 5:30 ή 6:00 το απόγευμα.
Αναρωτηθήκαμε όλοι πώς έγινε αυτό ;
Γνωρίζουμε ότι μέχρι και πριν περίπου ένα μήνα ως διευθυντές των σχολείων μαζεύαμε από τους γονείς της αίτησης του ολοήμερου, με ώρες αποχώρησης στις 3:00 ή στις 4:00 το μεσημέρι όπως με δική του εγκύκλιο το Υπουργείο μας, όριζε;
Το ίδιο γνώριζαν και οι γονείς των μαθητών μας.
Αν είχαμε σκοπό να αλλάξουμε τις ώρες του ολοήμερου, γιατί πρώτα δεν το κάναμε και μετά να μοιράσουμε τις αιτήσεις και να μην ταλαιπωρούμε τους γονείς τους οποίους θα πρέπει να επαναφέρουμε να ξανακάνουν τις δηλώσεις και να ξαναμαζέψουμε τις αιτήσεις; (ίσως γιατί δεν υπήρχε τέτοια σκέψη τότε, δεν μπορώ να βρω άλλο λόγο).
Εκτός από, αυτό νομίζω ότι πουθενά, σε κανένα σύλλογο εκπαιδευτικών όπως και στην επίσημη ομοσπονδία μας, δε ζητήθηκε η γνώμη της, για τα αποτελέσματα που θα έχει η επέκταση των ωρών του ολοήμερου και η παραμονή των παιδιών στο σχολείο περισσότερες ώρες όπως και το να γίνουν διάφορες προτάσεις. Μα και εκτός από τις ενώσεις των εκπαιδευτικών, φαντάζομαι ότι ποτέ δεν κουβεντιάστηκε και με τους γονείς και τις αντιπροσωπείες αυτών, η σκέψη αυτή του Υπουργείου Παιδείας. Πιστεύω λοιπόν ότι η απόφαση αυτή ελήφθη ξαφνικά από κάποιους τεχνοκράτες εκπαιδευτικούς του Υπουργείου Παιδείας προς ικανοποίηση αιτήματος το οποίο δεν είχε πιθανόν διατυπωθεί αφού τόσο τόσο η Ομοσπονδία Γονέων όσο και η ΔΟΕ κι οι Σύλλογοι των Εκπαιδευτικών, δεν το γνώριζαν.
Ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν θα υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός και το ανθρώπινο δυναμικό για να στελεχώσει τις ώρες αυτές. Και αναρωτιέμαι για αυτό γνωρίζοντας ότι πολλές ώρες μαθημάτων χάθηκαν εφέτος στα σχολεία με τη λειτουργία του ολοήμερου ως στις 4:00, αφού μέχρι και σήμερα αρκετά κενά από αυτά δεν έχουν καλυφθεί σε αρκετά σχολεία, αρκετές ειδικότητες όπως και δάσκαλοι δεν έχουν αντικατασταθεί, διότι δεν υπάρχουν προβλέψεις, για αυτούς οι οποίοι θα απουσίαζαν.
Μία άλλη σκέψη μου που θα ήθελα να καταθέσω σε σας, είναι αν η απόφαση αυτή στηρίχθηκε σε κάποιες αποφάσεις ειδικών ψυχολόγων και παιδοψυχολόγων, για το πώς η πολύωρη παραμονή των παιδιών στο σχολείο βοηθάει τόσο το δέσιμο της οικογένειας και ενισχύει την αγάπη των παιδιών για το σχολείο και δεν φέρνει όπως δυστυχώς πιστεύω εγώ τα αντίθετα αποτελέσματα .
Τόσο γρήγορες αποφάσεις, που λαμβάνονται χωρίς τις γνώμες των γονέων, των μάχιμων εκπαιδευτικών και των ενώσεών τους , καθώς και των επιστημόνων διαφόρων κλάδων, όσο καλές προθέσεις και να έχουν πολύ φοβάμαι θα φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα, καθιστώντας τα σχολεία ένα μέρος το οποίο δεν θα δίνουν στα παιδιά την ευχαρίστηση παραμονής τους ενώ θα στερεί το δέσιμο των οικογενειών, πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό στην ειδικά στη σημερινή εποχή που ζούμε .
Έχω προτείνει πάρα πολλές φορές, ότι θα πρέπει να ζητηθεί η γνώμη των μάχιμων εκπαιδευτικών και όχι εκπαιδευτικών που βρίσκονται στις υπηρεσίες του Υπουργείου για πάρα πολλά χρόνια, απέχουν όμως από την τάξη και δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες του σχολείου.
Απλά και μόνο θέλουν να ικανοποιήσουν τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
΄Ισως είναι οι ίδιοι άνθρωποι που βλέπουν τον θεσμό αυτό, σαν παρκινγκ παιδιών και όχι τον πραγματικά δημιουργικό ρόλο που θα έπρεπε να είχε.
ΓΡΙΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Δ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη