Ολοήμερο «μακράς διαρκείας»
Πώς θα καλυφθεί η έλλειψη υποδομών στα ελληνικά δημόσια σχολεία; Λίγες σκέψεις για τα νέα Ολοήμερα «μακράς διαρκείας»

Τον Ιούνιο, ζητούσαμε δηλώσεις από τους γονείς των μαθητών των δημοτικών σχολείων αν επιθυμούν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ολοήμερο.

Σε θετική περίπτωση ανέφεραν αν θα αποχωρούν στις 3 ή στις 4. Αυτά ζητούσε το υπουργείο με εγκύκλιό του, στα πλαίσια  του  προγραμματισμού του. Λέμε  τώρα  γιατί…….

Λίγες ημέρες μετά ο πρωθυπουργός- με πρόσχημα το δημογραφικό- εξήγγειλε ότι τα ολοήμερα θα μπορούν να λειτουργούν μέχρι τις 6. Λίγες ημέρες μετά η υπουργός Παιδείας το έκανε 5.30. Τέτοια σοβαρότητα, τέτοια οργάνωση, τέτοιος προγραμματισμός.

* Αρχικά ας αναφερθούμε στην ιδρυματοποίηση που τείνει να δημιουργηθεί για μαθητές που έρχονται στις 7 το πρωί (Πρωινή Ζώνη) και θα αποχωρούν στις 5.30 . Βράδυ θα έρχονται, βράδυ θα φεύγουν. Ο θεσμός της οικογένειας θα δεχτεί ένα επιπλέον πλήγμα.

* Πώς θα καλυφθεί η έλλειψη υποδομών στα ελληνικά δημόσια σχολεία;

* Πού θα τρώνε τα παιδιά;  Που θα ξεκουράζονται, όταν δεν υπάρχουν οι  κατάλληλες αίθουσες ;Εκεί που έγραφαν όλη τη μέρα; Για ποια εστιατόρια μιλάει το υπουργείο; Πού τα έχει δει;Τα  περισσότερα  σχολεία  είναι  ΗΔΗ  ακατάλληλα και  χωρίς υποδομές.

 Χωρίς  ελεύθερους χώρους για παιχνίδι ή αυλές ανάλογες του αριθμού των μαθητών κάθε  σχολείου.

( στο Μαρούσι, για  23  ολόκληρα  χρόνια  κάποιοι, συστέγαζαν στο ίδιο κτήριο και την ίδια αυλή, Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και το θεωρούσαν  και  νόμιμο)

* Σε  μια  εποχή που ο κορωνοιός συνεχίζει όχι μόνο  να  υπάρχει, αλλά   τα  νέα στελέχη  αυτού να είναι  πιο μεταδοτικά;

Θα προσλάβουν επιπλέον καθαρίστριες; Θα έρχονται και το πρωί, και το μεσημέρι, και το βράδυ για καθαριότητα; Στα νηπιαγωγεία που είναι 3 ωρών εργαζόμενες πώς θα φροντίζουν την υγιεινή των σχολείων; Ποιοι καθαριστές θα  απολυμαίνουν  συνέχεια  τους  χώρους;; Πως  θα  γίνεται  ο αερισμός των  αιθουσών, ειδικά το χειμώνα, όταν  οι  αίθουσες  αυτές  θα χρησιμοποιούνται  από  το  πρωί στης 7 η ώρα  έως  6 το απόγευμα;

* Με τι χρήματα θα κρατιέται τόσες ώρες ζεστό το σχολείο όταν το ταμείο όλων των σχολείων τείνει στο μηδέν;

Ήδη έχουμε αφήσει πίσω τη συντήρηση των κτιρίων και την αγορά παιδαγωγικού και αθλητικού υλικού μιας και το πετρέλαιο απορροφά το σύνολο της κρατικής επιχορήγησης. Πολλά σχολεία ήδη χρωστάνε και Διευθυντές πληρώνουν από  την  τσέπη  τους, τα έκτακτα έξοδα.

Ποιοι εκπαιδευτικοί θα στελεχώσουν και θα έχουν την ευθύνη της απογευματινής ζώνης; Πότε θα γίνει η επιμόρφωση που επικαλείται η υπουργός;

Να  θυμίσουμε, ότι  την  φετινή χρονιά που  το  ολοήμερο τελείωνε 4μ.μ, τα  κενά ήταν τόσα  πολλά ,που  πολλές  Διευθύνσεις  Εκπαίδευσης, αυθαίρετα  και με  προφορικές τους  οδηγίες ,ενημέρωναν τους Διευθυντές  των  σχολείων, να  κλείνουν  τα  ολοήμερα, και να μεταφέρουν  τις ώρες αυτών  των  εκπαιδευτικών, για  συμπλήρωμα  στα  κενά  του  πρωινού  ωραρίου. Π.χ  η Διεύθυνση Π.Ε Β Αθήνας

 *Αλήθεια  υπάρχουν διεθνής  έρευνες  από  παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους ,που να  υποστηρίζουν ότι ένα  τέτοιο ,τεράστιο χρονικό διάστημα παραμονής των παιδιών στο  σχολείο, φέρνει θετικά  αποτελέσματα; Αλήθεια  έχει  ζητηθεί  η  γνώμη  τόσο  των Εκπαιδευτικών συλλόγων, όπως  και  του  γονεικού  κινήματος; Και  αλήθεια , είχε  γίνει  ποτέ  τέτοια  συζήτηση;

 *Κάποιες  εξωσχολικές  δράσεις, (πιάνο, αθλητισμός, ξένες  γλώσσες κ.α)  θα  μετακυλήσουν μετά  της  6μ.μ  με  αποτέλεσμα, τα παιδιά  μας  οι  μαθητές  μας, να  γίνουν  οι  σκληρότερα  εργαζόμενοι στη χώρα  μας.

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα έχουν προκύψει για ένα νέο μέτρο που θα ψηφιστεί στη Βουλή αυτές τις μέρες χωρίς να έχει ζητηθεί γνώμη από κανέναν, χωρίς να υπάρξει διαβούλευση με εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς. Ίσως  κάποιους, δεν τους ενδιαφέρει ένα σχολείο μάθησης, δεξιοτήτων, παιδαγωγικής. Το θέλουν «παιδοφυλακτήριο» και μακριά από τις ανάγκες των μαθητών.(ένα  parking ).

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ   ΓΡΙΒΑΣ   

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ,  ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΣ  ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!