Κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων (ΦΕΚ): Σχετικά με το χρόνο και την προκήρυξη
Ψηφίστηκε τροπολογία προκειμένου να επισπευσθεί η επιλογή Διευθυντών, Προϊστάμενων και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), καθώς και των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ.

Και ξαφνικά όλα αλλάζουν στις κρίσεις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων. Τελικά με μια τροπολογία (που η Νίκη Κεραμέως την είχε έτοιμη από τον Ιούνιο) το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε κρίσεις διευθυντών με διαδικασίες fast track. 

Η θητεία των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2021, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων.

Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας χρειάστηκε 9 ολόκληρους μήνες για την επιλογή των νέων Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης. Εξάλλου, η παρατεταμένη χρονοκαθυστέρηση των τελικών αποτελεσμάτων είναι απόρροια των πιέσεων για την εκλογή των «αρεστών» της κυβέρνησης.

Η κ. Κεραμέως με αιφνιδιαστική τροπολογία (που ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής) στο τελευταίο και άσχετο, με τα θέματα της εκπαίδευσης, νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις διακοπές του καλοκαιριού, προβλέπει:

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ.

Νέα σύνθεση του ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ Επιλογής που απαρτίζεται από 1. τον Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, 2. Συντονιστή/ντρια, 3. Τρεις (3) εκπαιδευτικούς στελέχη εκπαίδευσης. Ασφαλώς και δεν προβλέπεται συμμετοχή αιρετών στο Συμβούλιο Επιλογής με τους οποίους θεωρεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ πως έχει «καθαρίσει» μετά τον ορισμό των δοτών αιρετών.

Αλλάζει η σειρά επιλογής και οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων θα προηγηθούν από την επιλογή των Συμβούλων Εκπαίδευσης και βέβαια των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης.

Tο άρθρο 190

Ρυθµίσεις για επιλογή διευθυντών, προϊσταµένων και υποδιευθυντών σχολικών µονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και των υπευθύνων τοµέων των Εργαστηριακών Κέντρων – Τροποποίηση άρθρου 232 ν. 4823/2021 1.

Η παρ. 4 του άρθρου 232 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136), περί των µεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β΄, τροποποιείται, ως προς τη σειρά προκήρυξης των θέσεων των στελεχών εκπαίδευσης, και η παρ. 4 διαµορφώνεται ως εξής: «4. Κατά την πρώτη εφαρµογή του παρόντος: α) προηγείται η προκήρυξη των θέσεων των Διευθυντών Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, των Συµβούλων Εκπαίδευσης, των διευθυντών, προϊσταµένων και υποδιευθυντών σχολικών µονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και των υπευθύνων τοµέων των Ε.Κ., β) ακολουθεί η προκήρυξη των θέσεων των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και του Προϊσταµένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και γ) έπεται η προκήρυξη των θέσεων των Προϊσταµένων των Τµηµάτων Εκπαιδευτικών Θεµάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και των Προϊσταµένων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Κ.Ε.ΠΕ.Α.»

2. Στο άρθρο 232 του ν. 4823/2021, περί των µεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β΄, προστίθεται παρ. 12 ως εξής: «12. Οι θέσεις διευθυντών, προϊσταµένων και υποδιευθυντών σχολικών µονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), υπευθύνων τοµέων των Ε.Κ. κατά την παρ. 4 του παρόντος πληρούνται µε επιλογή σύµφωνα µε τον παρόντα νόµο, µε την επιφύλαξη του επόµενου εδαφίου. Κατά την πρώτη εφαρµογή του παρόντος, το Τοπικό Συµβούλιο Επιλογής της παρ. 9 του άρθρου 37 αποτελείται από τα εξής µέλη: α) Τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, µε τον νόµιµο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο, β) έναν (1) Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθµιας ή Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ο οποίος υπάγεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του οποίου η αρµοδιότητα εκτείνεται και σε αυτή, µε τον νόµιµο αναπληρωτή του, ως Αντιπρόεδρο, γ) τρεις (3) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι: γα) υπηρετούν µε οργανική θέση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και γβ) έχουν: i) ο πρώτος τουλάχιστον εικοσαετή και οι υπόλοιποι τουλάχιστον δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθµίδα εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30 ή ii) τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν την προϋπόθεση της υπηρεσίας σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης του στοιχείου i). Το µέλος της περ. β) επιλέγεται, µε τον αναπληρωτή του, από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος µε βάση τα ακαδηµαϊκά του προσόντα.

Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους του προηγούµενου εδαφίου, ως µέλος της περ. β), µε τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκπαιδευτικός που υπηρετεί µε οργανική θέση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που υπάγονται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και έχει τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθµίδα εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30, µε κριτήρια επιλογής την ιεραρχική θέση και τα χρόνια της υπηρεσίας σε θέση στελέχους εκπαίδευσης κατά τα παραπάνω.

Εάν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν την προϋπόθεση της υπηρεσίας σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης του προηγούµενου εδαφίου, ως µέλος επιλέγεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκπαιδευτικός µε τουλάχιστον τριακονταετή εκπαιδευτική υπηρεσία και διοικητική εµπειρία, και αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι µε διοικητική εµπειρία, ο υποψήφιος µε τη µεγαλύτερη εκπαιδευτική υπηρεσία.

Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους, ως µέλος της περ. β) ορίζεται εκπαιδευτικός µε τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία που υπηρετεί µε οργανική θέση σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Τα µέλη της περ. γ) επιλέγονται µε τους αναπληρωτές τους από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Για την εφαρµογή του στοιχείου i) της υποπερ. γβ) της περ. γ) κριτήρια επιλογής συνιστούν η ιεραρχική θέση και τα χρόνια της υπηρεσίας σε θέση στελέχους εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30.

Για την εφαρµογή του στοιχείου ii) της ίδιας υποπερίπτωσης προτιµώνται όσοι έχουν διοικητική εµπειρία ή, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι µε διοικητική εµπειρία, προτιµώνται υποψήφιοι µε τη µεγαλύτερη εκπαιδευτική υπηρεσία.

Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους, τα µέλη της περ. γ) ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς µε τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα που υπηρετούν µε οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Κατά τα λοιπά εφαρµόζεται η παρ. 9 του άρθρου 37.»

3. Στο άρθρο 232 του ν. 4823/2021, περί των µεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β΄, προστίθεται παρ. 13 ως εξής «13. Το συγγραφικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων διευθυντών, προϊσταµένων και υποδιευθυντών σχολικών µονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των υπευθύνων τοµέων των Ε.Κ. αποτιµάται µε τις αξιολογικές µονάδες, που αντιστοιχούν στο κριτήριο της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 33 από το Τοπικό Συµβούλιο Επιλογής της παρ. 12 του παρόντος.» 

 

Αλλάζει η σειρά επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

Με την ίδια τροπολογία  ορίζεται ότι προηγείται η προκήρυξη των θέσεων των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ., ενώ έπονται η προκήρυξη των θέσεων των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η προκήρυξη των θέσεων των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Συγγραφικό έργο

Επιπλέον στο άρθρο 232 του ν. 4823/2021, περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β, προστίθεται παρ. 13 ως εξής:

«13. Το συγγραφικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ. αποτιμάται με τις αξιολογικές μονάδες, που αντιστοιχούν στο κριτήριο της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 33 από το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής της παρ. 12 του παρόντος.».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες