foititries_panepistimiou_patrwn
Θα εκπροσωπήσουν τον Νοέμβριο το πανεπιστήμιο Πάτρας στον παγκόσμιο διαγωνισμό Χημικής Μηχανικής στην Αριζόνα των ΗΠΑ

Οι πέντε φοιτήτριες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους αλλά τις ένωσε από το πρώτο έτος κιόλας του Πανεπιστημίου Πατρών το κοινό ενδιαφέρον για τον πανελλήνιο διαγωνισμό χημικής μηχανικής.

Λόγω κορoνοϊού για δυο χρόνια ο διαγωνισμός δεν πραγματοποιήθηκε αλλά πέρυσι στο τρίτο έτος φοίτησής τους, είδαν στη λίστα πως ήταν οι μοναδικές που είχαν δηλώσει συμμετοχή. Και τότε είχαν την ίδια σκέψη «να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να εκπροσωπήσουν το πανεπιστήμιό τους στον διαγωνισμό με μια ομάδα μόνο με κορίτσια.

Το ζητούμενο ήταν ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός καινοτόμου ενεργειακά αμαξιδίου, που κινείται και σταματά αποκλειστικά με χημικό τρόπο διανύοντας μια συγκεκριμένη απόσταση.

«Ξεκινώντας θεωρούσαμε πως θα είναι κάτι απλό» λένε σήμερα. «Πως θα ασχολούμασταν κάποιες ώρες την ημέρα και αυτό θα ήταν αρκετό, ίσως και υπερβολικό, αλλά τελικά αφιερωθήκαμε για έξι μήνες εξ ολοκλήρου στον «Όσκαρ».

Έτσι αποκαλούν το αμαξίδιο, από το car (αυτοκίνητο) και το χημικό στοιχείο ΟS. Την ομάδα τους την ονόμασαν Lamborgenious.

Ξεκίνησαν κάνοντας έρευνα στη βιβλιογραφία για να καταλάβουν τους μηχανισμούς που θα χρησιμοποιούσαν και προχώρησαν στον σχεδιασμό και στα πειράματα.

Το πανεπιστήμιο κάλυψε τα έξοδα (800 ευρώ) και τους διέθεσε ένας εργαστήριο. Στην πορεία τους έδωσε και τα κλειδιά γιατί τα κορίτσια ήθελαν να κάθονται μέχρι αργά, συχνά μετά τα μεσάνυχτα, αφού το πανεπιστήμιο είχε ερημώσει.

Όταν προκρίθηκαν στην πρώτη φάση και θα εκπροσωπούσαν το πανεπιστήμιό τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό , η συμμετοχή τους στον παγκόσμιο δεν φάνταζε τόσο απιθανη.

«Δυο ημέρες πριν από τον τελικό νιώσαμε πως όλα είχαν τελειώσει. Όλα πήγαιναν λάθος, οι μηχανισμοί είχαν χαλάσει. Μας πήρε από κάτω αλλά αποφασίσαμε να μην τα παρατήσουμε. Πήραμε κρέπες, κουβέρτες από τα σπίτια μας κι όλο το βράδυ κάναμε πειράματα στο διάδρομο της σχολής. Το ξημέρωμα το αμαξίδιο λειτούργησε ξανά όπως το θέλαμε. Ήταν μια μοναδική στιγμή» θυμούνται.

Την ημέρα του διαγωνισμού, όταν μπήκαν στην αίθουσα αντίκρισαν μια γεμάτη κερκίδα. Οι άνθρωποι του μηχανουργείου, οι ερευνήτριες από το διπλανό εργαστήριο που τους είχαν βοηθήσει, μέλη της λέσχης ρομποτικής όπου είχαν εκτυπώσει τα τελικά γρανάζια του «Οσκαρ», ακόμη και  φοιτητές που δεν τις γνώριζαν προσωπικά.

Τα κορίτσια τα περίμενε μια δύσκολη πρόκληση: Τους ανακοίνωσαν πόσα μέτρα έπρεπε να διανύσει το αμαξίδιο και είχαν μια ώρα για να προσαρμόσουν την μπαταρία και τον μηχανισμό ώστε ο «Όσκαρ» να τρέξει και να φτάσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στον στόχο.

Όταν συνειδητοποίησαν ότι είχαν κερδίσει την πρώτη θέση και άρα τη συμμετοχή τους στον παγκόσμιο διαγωνισμό της Αμερικής αγκαλιάστηκαν συγκινημένες.

Η Αγγελική Σούλου, που έχει απόλυτη ακρίβεια στα πειράματα, η Βαλεντίνη Βασιλείου που οργάνωνε την ομαδα, η Ειρήνη Μίκου που έχει πάντα χρήσιμες ιδέες και παρατηρήσεις, η Εριφύλη Μωραϊτη, η ήρεμη δύναμη που κρατούσε τις ισορροπίες και η Σοφία Σαβελώνα που τον ενθουσιασμο της τις κρατούσε σε εγρήγορση.

Τα χρήματα για το ταξίδι

Στην Πάτρα και την Πολυτεχνική σχολή επέστρεψαν αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο για να προετοιμαστούν για την επόμενη μεγάλη πρόκληση. Τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό στην Αριζόνα στις αρχές Νοεμβρίου . Ήδη από την εταιρεία «Πλαστικά Κρήτης» είχαν επικοινωνήσει μαζί τους και χωρίς να τις γνωρίζουν προσωπικά θα τους κάλυπταν τα αεροπορικά εισιτήρια. Έβαλαν όμως κάτω τα υπόλοιπα έξοδα και συνειδητοποίησαν ότι ουτε το πανεπιστήμιο, ούτε οι ίδιες θα μπορούσαν να τα καλύψουν

Ξεκίνησαν να ψάχνουν χορηγίες και οργάνωσαν μια διαδικτυακή καμπάνια χρηματοδότησης. Συγκινήθηκαν όταν είδαν όχι μόνο φίλους αλλά και άγνωστους να καταθέτουν κάποιοι ακομη και 3 ευρώ για να μπορέσουν εκείνες να ταξιδέψουν.

«Ο ανταγωνισμός εκεί είναι τεράστιος. Οι 39 καλύτερες ομάδες του κόσμου που συμμετέχουν είναι πολύ οργανωμένες, συνήθως πολυάριθμες και κάποιες δουλεύουν χρόνια πάνω στα δικά τους αμαξάκια. Αλλά αποδείξαμε πως με σκληρή δουλειά μπορούμε να σταθούμε ισάξια δίπλα τους». Και να τα καταφέρουν!

*Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»