panelladikes-sxoleia-taksi
Nick Paleologos / SOOC
Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών στις τάξεις όχι μόνο γιγαντώνει λανθασμένα τα τμήματα, αλλά παρεμποδίζει και την ορθή εκπαιδευτική διδασκαλία.

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων τονίζει το ιδιαιτέρως σημαντικό πρόβλημα του αυξημένου αριθμού των μαθητών στις σχολικές τάξεις. Όπως αναφέρεται, ο μεγάλος αριθμός των διδασκόμενων προκαλεί κωλύματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Παράλληλα, "καλεί το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων να δρομολογήσουν την πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει μεγάλο αριθμό μαθητών".

Η ανακοίνωση

"Για ακόμα μία φορά η έναρξη της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται από οξυμένα προβλήματα που έχουν την αιτία τους στη δωδεκάχρονη πολιτική υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα που οδηγεί στη γιγάντωση των τμημάτων και στην ακύρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε συνδυασμό με την αύξηση του ωραρίου των καθηγητών έχει οδηγήσει τα σχολεία σε τραγελαφικές καταστάσεις.

Η εμμονή του υπουργείου στη συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές και ο προγραμματισμός να προσλάβει αναπληρωτές με βάση τον ακραίο αριθμό των 27 μαθητών ανά τμήμα, δημιουργεί συνθήκες απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, εξάντληση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη βάση της αγωνιώδους προσπάθειας των γονιών να εγγράψουν τα παιδιά τους είτε σε σχολεία με μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τμήμα είτε να βρουν διέξοδο στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η ευθύνη για αυτή την κατάσταση βαρύνει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που εφαρμόζει ακραίες νεοφιλελεύθερες και αντιπαιδαγωγικές πολιτικές. 

Επίσης βαραίνει και τα εδώ στελέχη της εκπαίδευσης τα οποία, παρόλο που το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ήδη από το καλοκαίρι τους είχε επισημάνει ότι θα δημιουργούνταν αυτά τα προβλήματα, εφαρμόζουν άτεγκτα και απαρέγκλιτα την αντιεκπαιδευτική αυτή πολιτική, ξεχνώντας ότι προέρχονται από το χώρο των μάχιμων εκπαιδευτικών και σε αυτόν θα ξανάρθουν. 

Στο πλαίσιο αυτό το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων κρίνει σκόπιμο να επισημάνει τόσο στη διοίκηση της Δ.Δ.Ε Ιωαννίνων όσο και στους διευθυντές των σχολικών μονάδων ότι είναι υψίστης σημασίας για τη μη υπονόμευση του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου η αυστηρότατη τήρηση της νομοθεσίας όσον αφορά τiς μετεγγραφές των μαθητών, καθώς και των προβλεπόμενων διατάξεων για την χωροταξική κατανομή των μαθητών στις σχολικές μονάδες. 

Για αυτό το λόγο τους καλούμε να μη συνδράμουν με οποιοδήποτε τρόπο στην υλοποίηση της εκπεφρασμένης θέλησης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να άρει τους χωροταξικούς περιορισμούς στην εγγραφή των μαθητών, επιτρέποντας στους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους σε όποιο σχολείο επιθυμούν. Είναι δεδομένο ότι αυτό θα δημιουργήσει σχολεία 1ης και 2ης κατηγορίας με εξαιρετικά δυσάρεστες συνέπειες για τη χρηματοδότηση, την οργανικότητα και εν τέλει ακόμα και την ύπαρξη κάποιων σχολείων.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων λαμβάνοντας υπόψη τις δύσκολες συνθήκες που δημιουργεί η αναζωπύρωση της επιδημίας, τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, καλεί το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων να δρομολογήσουν την πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει μεγάλο αριθμό μαθητών, γιατί μόνο έτσι θα εξασφαλιστεί η εύρυθμη, ασφαλής και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων."

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
δάσκαλοι
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
Μπορούν όλοι οι αναπληρωτές να δουν την εκκαθαρισμένη τους θέση και να υπολογίζουν τόσο μελλοντικό διορισμό όσο και μελλοντικές προσλήψεις
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
teachers
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών
Οι διορισμοί των ειδικοτήτων στη Γενική της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα είναι κάτω από 5.000 - Ο αριθμός 5.500 αφορούσε τόσο γενική όσο και ΕΑΕ,...
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών