Αμείωτες οι αντιδράσεις με την επιστολή του αναπληρωτή καθηγητή που δημοσίευσε το alfavita.gr. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και γονείς νιώθουν την ανάγκη να υπερασπίσουν τον εκπαιδευτικό και ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να κάνει τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να επιστρέψει ο εκπαιδευτικός στην εκπαίδευση.
Δημοσιεύουμε Επιστολή που έλαβε το alfavita.gr από το 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου και απευθύνεται και στο Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τον αναπληρωτή εκπαιδευτικό που παραιτήθηκε.
Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ενός σχολείου που υπηρέτησε παλιότερα ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός αναφέρονται στην εξαιρετική παιδαγωγική δράση του εκπαιδευτικού και ζητούν να αναλάβει πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας έτσι ώστε "να επιτευχθεί η άμεση επιστροφή του συναδέλφου μας στην εκπαιδευτική διαδικασία"
Η Επιστολή του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Κίσσαμος, 24/10/2022
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ Αρ. Πρωτ. : 376
Προς:
Υπουργείο Παιδείας
υπόψη κ. Κεραμέως Ν.
Θέμα: Παραίτηση συναδέλφου Θεόδωρου ...
Αξιότιμη κ. υπουργέ
Με θλίψη ενημερωθήκαμε για την παραίτηση του περυσινού εξαιρετικού συναδέλφου μας, βιολόγου εκπαιδευτικού, Θεόδωρου …………..
Με μεγάλη θλίψη, διότι αυτό όχι μόνο έχει μεγάλο κόστος για τον ίδιο (δεν έχει δικαίωμα διορισμού για τα επόμενα δύο χρόνια), αλλά δημιουργείται ταυτόχρονα μια μεγάλη απώλεια για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου μπορεί προφανώς να προσφέρει πολλά.
Γνωρίζουμε καλά τον εκπαιδευτικό, την εργατικότητά του και το ήθος του. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα προβλήματα μαθητών που αντιμετώπιζαν τόσο μαθησιακές όσο και οικογενειακές δυσκολίες, προσπαθώντας να επιτύχει την ομαλή ένταξη τους στη μαθησιακή διαδικασία.
Πέρα από την εργασία του πέρυσι στο σχολείο μας ως αξιόλογος εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, διέθεσε άπειρο χρόνο και ενέργεια σε ένα πρόγραμμα του σχολείου μας (στα πλαίσια του διεθνούς προγράμματος CONNECT της ΠΔΕ Κρήτης) για την προέλευση της ροζ άμμου στις δημοφιλείς παραλίες της περιοχής μας. Ήρθε σε επαφή με επιστήμονες στη Γερμανία, εργάστηκε με μαθητές στα μικροσκόπια και τελικά διαχύθηκε η έρευνα σε όλη την τοπική κοινωνία, με πολλές κοινοποιήσεις, λόγω του μεγάλου οικονομικού και τουριστικού ενδιαφέροντος. Χάρη σε αυτόν, η παγκοσμίως γνωστή ιστοσελίδα των τρηματοφόρων έχει πλέον και δείγμα από τη ροζ άμμο της περιοχής μας https://foraminifera.eu/loc.php?locality=Falasarna . Παράλληλα συμμετείχε ενεργά ως υπεύθυνος ομάδας στο πρόγραμμα Erasmus+, που υλοποιείται στο σχολείο μας, με αντικείμενο τη βιοποικιλότητα, δαπανώντας αφειδώς προσωπικό χρόνο.
Οι μαθητές του σχολείου μας τον εκτίμησαν απεριόριστα.
Για όλους όσοι τον γνώρισαν είναι αντιληπτό ότι η παραίτηση του είναι απόρροια μιας απόλυτα ανυπόφορης ψυχολογικής πίεσης που τον εξώθησε σε αυτήν την ενέργεια. Ξέρουμε καλά ότι αγαπά και είναι προσηλωμένος στο εκπαιδευτικό του έργο , το οποίο ασκεί με συνέπεια και αφοσίωση.
Αν, λοιπόν, αξιόλογοι εκπαιδευτικοί, που έχουν τη διάθεση να προσφέρουν τα μέγιστα στην εκπαίδευση, εξαναγκάζονται σε παραίτηση και απομακρύνονται από το σχολείο, για δύο χρόνια μάλιστα, αναρωτιέται κάποιος εύλογα, τι είδους εκπαιδευτικούς θέλουμε;
Τι μήνυμα θα περάσει; Τι μέλλον βελτίωσης υπάρχει στην εκπαίδευση;
Υπόψη, ότι ο εκπαιδευτικός στη διεξοδική του ανάλυση, δεν επιρρίπτει τόσο τις ευθύνες στους μαθητές όσο σε ένα σύστημα που επιτρέπει να υπάρχουν φυτώρια, όπου καλλιεργούνται πολίτες που επιδεικνύουν τα χαρακτηριστικά που αναφέρει (εκφοβισμό, νταηλίκι, επιθετικότητα, ασέβεια, χυδαιότητα). Το σύστημα είμαστε όλοι: Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και βέβαια η Πολιτεία. Και το μεγάλο ερώτημα είναι τι σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο Παιδείας;
Ένα σενάριο είναι να ακουστούν οι συνήθεις ρητορείες από όλους τους υπεύθυνους, μέχρι να ξεχαστεί το θέμα στο χρόνο. Ένα άλλο σενάριο όμως που έχετε είναι να αδράξετε την ευκαιρία που σας δίνει ο συνάδελφος και «να σπάσουν αυγά» όπως προτείνει. Είναι ένα σενάριο που επιζητά όλη η ελληνική κοινωνία.
Θεωρούμε όμως ως πρώτο και αναγκαίο βήμα την άμεση επιστροφή του συναδέλφου μας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο τρόπος επαφίεται στη διακριτική σας ευχέρεια. Η επάνοδος του θα σημάνει ότι θα έχει κερδίσει η εκπαίδευση έναν άξιο, μάχιμο εκπαιδευτικό.
Με εκτίμηση
Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Ο διευθυντής
…
Εκ μέρους του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Η πρόεδρος
…
Εκ μέρους του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Ο πρόεδρος
…
Υ: Ένα απόσπασμα από την εντυπωσιακή ανάλυση στην επιστολή του συναδέλφου.
«…Απέναντι σε μαθητές χωρίς φιλότιμο, χωρίς στοιχειώδη κοινωνικό πολιτισμό, το υπάρχον πλαίσιο είναι σχεδόν ανήμπορο. Την αδυναμία αυτή, έχουν ανακαλύψει και εκμεταλλεύονται συνειδητά οι πλέον παραβατικοί, βασανίζοντας εκπαιδευτικούς, εμποδίζοντας άλλους μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία και καταργώντας ουσιαστικά το σχολείο επιβάλλοντας τη δική τους κυριαρχία.
Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται. Λιγότερο ή περισσότερο ανάλογα την ιδιοσυγκρασία και τις συνθήκες αλλά φοβούνται. Κι αν αυτός ο φόβος για κάποιους σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να αποτελεί υπεκφυγή από τα καθήκοντα τους, σε επίσης αρκετές περιπτώσεις ιδιαίτερα όταν πρόκειται για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας σε δομές σαν τα ΕΠΑΛ είναι τελείως βάσιμος.
Έτσι όπως είναι διαρθρωμένο και εκφυλισμένο το εκπαιδευτικό μας σύστημα, οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ είναι ουσιαστικά οι αποδέκτες μιας αθροιστικής διαχρονικής παραμέλησης. Οι παραβατικοί αυτοί μαθητές, που δεν είναι απαραίτητα από «χαμηλά οικονομικά κοινωνικά στρώματα», είναι «προϊόντα» παραμέλησης από τις οικογένειες τους (για διάφορους λόγους με συχνότερο την ανεπάρκεια), αλλά και τους εκπαιδευτικούς των προηγούμενων ετών, και γενικότερα από το σύστημα εκπαίδευσης μιας και στα σχολεία κυριαρχεί η λογική «φύγε κακό από πάνω μου και…. πήγαινε στον επόμενο».
Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν παιδιά που με τα βίας κάνουν ανάγνωση συλλαβίζουν χωρίς να είναι δυσλεκτικά κι όμως φθάνουν σε Λυκειακό επίπεδο. Υπάρχουν μαθητές λυκείου με γνώσεις και δεξιότητες 3ης δημοτικού.
Πώς οι μαθητές αυτοί πέρασαν από το δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο ΕΠΑΛ αλλά και στο γενικό Λύκειο;
Και τι μπορεί να κάνουν σε μια τάξη Λυκείου, μαθητές που έχουν χάσει το «εκπαιδευτικό τραίνο» από το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο; Τι επιλογές για κοινωνική καταξίωση στο μαθητικό περιβάλλον έχουν πέρα από το να επιβάλλουν το δικό τους πρότυπο και τους δικούς τους κανόνες όταν μάλιστα βρίσκονται και υπό την επήρεια της εφηβείας. …»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη