Σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος Ιωάννη Δελή με θέμα: «Για την φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες», απάντησε η υφυπουργός Ζέττα Μακρή.
Η απάντηση της Ζέττας Μακρή
«Σύμφωνα με τα ισχύοντα, χωρίς να αναφέρω πόσα έχουν προβλεφθεί και πόσα έχουν τροποποιηθεί, σε κάθε τμήμα Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τέσσερις αλλά κατ’ ανώτατο όριο επτά μαθητές. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις δύσκολων περιστατικών ή μπορεί τα παιδιά να μην είναι τόσα και τότε ο αριθμός μειώνεται σε τρεις μαθητές ανά τμήμα. Υπάρχει, δηλαδή, αυτό το περιθώριο με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή.
Σε ό,τι αφορά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εκεί ο αριθμός είναι τουλάχιστον πέντε και κατ’ ανώτατο όριο εννέα, πάλι με περιθώριο -με την ίδια διαδικασία, να μην κουράζω- να μειωθεί σε τρεις μαθητές ανά τμήμα.
Στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι κατ’ ελάχιστον πέντε και κατ’ ανώτατο όριο εννέα μαθητές, πάλι με την πρόβλεψη να είναι η μείωση των μαθητών τρεις ανά τμήμα, όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία που εξήγησα. Στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι τέσσερις το ελάχιστο και το ανώτατο επτά μαθητές με την ίδια διαδικασία.
Θέλω να πω ότι ούτε αυτό είναι αυθαίρετο. Ο αριθμός των μαθητών δεν είναι μεγάλος, αλλά πάντοτε οι ειδικοί είναι εκείνοι που μας δίνουν τις κατευθύνσεις. Σε ό,τι αφορά θέματα που, πέρα από τα εκπαιδευτικά, χρειάζονται και εισηγήσεις άλλων ειδικών, όπως εν προκειμένω των γιατρών, πάντοτε εκείνους ακολουθούμε.
Θα σας πω μόνο -και τελειώνω με αυτό- την αναλογία μαθητών και εκπαιδευτικών, επειδή γράφετε ότι είναι αυξημένη και ότι αυτό ενδεχομένως δημιουργεί και κινδύνους. Υπάρχει Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης -στη διάθεσή σας να σας πω και ποιο είναι- που την προηγούμενη σχολική χρονιά είχε εξήντα δύο μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ήταν τριάντα εννέα. Δηλαδή, κάθε τρεις μαθητές είχαν δύο εκπαιδευτικούς ή μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.»
Η Επίκαιρη Ερώτηση του Ιωάννη Δελή
Το σχετικό ερώτημα που έθεσε ο Ιωάννης Δελής για τις συνθήκες διεξαγωγής της φοίτησης των παιδιών σε σχολεία ειδικής αγωγής ήταν το εξής: «αλλά έχουμε και μια γενικότερη ερώτηση την οποία επαναφέρουμε: Τί θα κάνετε για να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών μέσα στις σχολικές μονάδες της ειδικής αγωγής, ώστε να μειωθούν και οι κίνδυνοι διάδοσης του covid;».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη