kerameos
«Είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας», δήλωσε η Ν. Κεραμέως στην Παγκόσμια Σύνοδο για την Καινοτομία

Τους πέντε μεταρρυθμιστικούς άξονες για την Παιδεία ανέλυσε κατά την ομιλία της στην εναρκτήρια εκδήλωση της Παγκόσμιας Συνόδου για την Καινοτομία που διεξάγεται στη χώρα μας η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης με την παρουσία πολιτικών, επιχειρηματιών και καθηγητών από τις 34 χώρες- μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (Global Federation of Competitiveness Councils –GFCC). H Υπουργός ήταν η κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης με θέμα «Χτίζοντας την Ανταγωνιστικότητα του Αύριο στην Ελλάδα».

kerameos

Κατά την τοποθέτησή της, η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε τη σημασία της διοργάνωσης, η οποία διεξάγεται για πρώτη φορά στην χώρα μας, ενώ επεσήμανε παράλληλα  τη δυσκολία της πρόβλεψης των επαγγελματικών απαιτήσεων για τις μελλοντικές γενιές, δεδομένων των ραγδαίων τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων. «Τα παιδιά που σήμερα είναι τεσσάρων ετών και φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, θα μπουν στην αγορά εργασίας περίπου το 2040. Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα μπορέσει να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της».

Η Υπουργός εν συνεχεία αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την Παιδεία  το οποίο κινείται σε πέντε άξονες: 

  • Ο πρώτος άξονας αφορά στην καλλιέργεια δεξιοτήτων: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία, μέσω των 166 Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της διδασκαλίας Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης (διαδραστικοί πίνακες, αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού και ψηφιακών υποδομών στα σχολεία).
  • Ο δεύτερος άξονας αφορά στην Αυτονομία και την Αξιολόγηση, δίπολο το οποίο ενισχύθηκε μέσω της αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και της διεύρυνσης αρμοδιοτήτων διευθυντών και εκπαιδευτικών των σχολείων, αλλά και των πανεπιστημίων, της εφαρμογής αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες (εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου, των εκπαιδευτικών και στελεχών, συνολική αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της «ελληνικής PISA», δημιουργία  της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης).
  • Ο τρίτος άξονας αφορά στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω α) της δημιουργίας  νέου πλαισίου για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ώστε τα προγράμματα σπουδών να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, β) της  ίδρυσης Πειραματικών και Θεματικών Δημόσιων ΙΕΚ και την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού και την αναβάθμιση των εργαστηρίων και των εγκαταστάσεών τους, γ) του νέου νόμου πλαισίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην στενότερη σύνδεση των Πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας (επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά, ενισχυμένη πρακτική άσκηση για τους φοιτητές σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς), αλλά και στην αναβάθμιση των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.
  • Ο τέταρτος άξονας αφορά στη συμπερίληψη μέσω της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα τέσσερα έτη, του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την Ισότιμη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση και της ενσωμάτωσης των παιδιών προσφυγικού και μεταναστευτικού υποβάθρου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
  • Ο πέμπτος άξονας αφορά στην διεθνοποίηση και την εξωστρέφεια της εκπαίδευσης και δη της τριτοβάθμιας, η οποία επιτυγχάνεται μέσω α) της θέσπισης νέου νομοθετικού πλαισίου που δίνει τη δυνατότητα στα πανεπιστήμιά μας να αναπτύξουν συνέργειες με πανεπιστήμια του εξωτερικού, β) της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και γ) της δημιουργίας συνεργασιών με σημαντικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως αυτά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

«Αυτό είναι το μέλλον που αξίζουν τα παιδιά μας. Αλληλεπίδραση χωρίς σύνορα, δεξιότητες χωρίς περιορισμούς αλλά και εκπαίδευση χωρίς εμπόδια σε κάθε δημόσιο σχολείο», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή της η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε: «προσωπικά πιστεύω ότι όσον αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να ξεκινάμε νωρίς, να σκεπτόμαστε μεγαλόπνοα και να στοχεύουμε ψηλά. Γιατί είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trofes-stomaxi-512x320.jpg
Τροφές και ροφήματα που δεν πρέπει να καταναλώνουμε με άδειο στομάχι
Oρισμένα τρόφιμα και ροφήματα, ενδέχεται να μας προκαλέσουν πεπτικά προβλήματα αν δεν έχουμε ήδη καταναλώσει κάτι άλλο προηγουμένως ή αν δεν τα...
Τροφές και ροφήματα που δεν πρέπει να καταναλώνουμε με άδειο στομάχι
pota-cocktail.jpg
Ποια ποτά νοθεύονται περισσότερο: Πως να το αντιληφθείτε και πως να προφυλαχθείτε
Το φαινόμενο της νοθείας παρατηρείται κυρίως σε νυχτερινά μαγαζιά, μπαρ και πίστες, και σπάνια σε ταβέρνες
Ποια ποτά νοθεύονται περισσότερο: Πως να το αντιληφθείτε και πως να προφυλαχθείτε