Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικών ΑμΕΑ: Πώς το κράτος τους αγνοεί και τους παραγκωνίζει
Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν παράνομα και αντισυνταγματικά, τα δύο μέτρα και δύο σταθμά, ήτοι την άνιση μεταχείριση των ΑμεΑ Εκπαιδευτικών σε σχέση με το ΑμεΑ προσωπικό του λοιπού δημοσίου τομέα...

Μια συγκλονιστική επιστολή προς την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, από εκπαιδευτικούς ΑμΕΑ με την οποία ζητούν, μεταξύ άλλων, τη μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής θέσης, την ένταξη σε ειδική κατηγορία των ιδίων και των μελών των οικογενειών τους με άνω 67% ανεξάρτήτως παθήσεως πιστοποιημένη αναπηρία, τη διεύρυνση των ειδικών κατηγοριών, κ.α, δημοσιεύει σήμερα το alfavita.gr.

Στην επιστολή τους, οι εκπαιδευτικοί περιγράφουν με γλαφυρό τρόπο τις διακρίσεις που υφίστανται από την τωρινή νομοθεσία που δεν εφαρμόζεται για τους ίδιους όπως για άλλες κατηγορίες εργαζομένων ΑμΕΑ, με αποτέλεσμα να βρίσκονται πολλοί εγκλωβισμένοι για χρόνια σε προβληματικές περιοχές, μακριά από γιατρούς και οικογένεια, να διακινδυνεύουν τη ζωή, την υγεία και τη θεραπεία τους, και φυσικά σε βάρος της οικογενειακής τους ζωής...

Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν παράνομα και αντισυνταγματικά, τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που βιώνουν, ήτοι την άνιση μεταχείριση των ΑμεΑ Εκπαιδευτικών σε σχέση με το ΑμεΑ προσωπικό του λοιπού δημοσίου τομέα.

Και φυσικά, υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές με ειδικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν την αδιαφορία της κυβέρνησης, μεταμφιεσμένη σε υποσχέσεις και μεγαλοστομίες...

Ολη η επιστολή των εκπαιδευτικών με αναπηρίες

 Αξιότιμες/οι κυρίες/οι,   

Καθώς η πραγματικότητα ξεπερνά τη ‘φαντασία’, έχουμε την ανάγκη, εκ μέρους των εκπαιδευτικών με αναπηρίες ημών των ιδίων ή μελών της οικογενείας μας / νεοδιόριστων, να εκφράσουμε όχι απλώς την έντονη δυσαρέσκεια, αλλά την απόγνωσή μας και απευθύνοντας ύστατη κραυγή αγωνίας, να κάνουμε ακόμα πιο σαφές το αίτημά μας, ήτοι,

καθώς υφίστανται χρόνιες παθήσεις που το ποσοστό αναπηρίας καθορίζεται κάτω από 67%, παρότι απαιτούν χρόνια, τακτική, ψυχοφθόρα και κοστοβόρο ιατρική παρακολούθηση, αιτούμεθα την ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕ.Σ.Υ. ΤΟΥ 2016 (29-12-2016/Αρ. απόφ.:4/256η Ολομ./24-6- 2016), δηλαδή την ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ / αναδιαμόρφωση / επικαιροποίηση των ελαχίστων ειδικών κατηγοριών (που υφίστανται βάσει του αναχρονιστικού και ελλιπέστατου Π.Δ.50/1996 /Άρθρο 13) -και συνεπώς σε αντικατάστασή του, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.

Παραλλήλως αιτούμεθα την ένταξη σε ειδική κατηγορία ΟΛΩΝ, ΙΔΙΩΝ Η ΛΟΙΠΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΩ ΤΟΥ 67%, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΠΑΘΗΣΕΩΣ, πιστοποιημένη αναπηρία, καθώς και των εχόντων από 50% - 67% και μάλιστα με πιο ενισχυμένη, σε σχέση με την ισχύουσα, κλιμακωτή μοριοδότηση - και όχι μόνον για απόσπαση, αλλά ΚΑΙ για μετάθεση -ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ να δικαιούμεθα υπηρεσιακές μεταβολές - μετάθεση (άμεση = δίχως υπηρέτηση οργανικής), απόσπαση, τοποθέτηση -ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ (ΜΕ ΠΡΟΤΑΞΗ) και άμεσα και στον τόπο επιλογής, Δηλαδή, ΕΣΤΩ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ

Βλ. ‘Για τις τακτικές μεταθέσεις των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων (Ν. 3883/2010 - άρθρο 5), λαμβάνονται υπόψη και τα παρακάτω αναφερόμενα κατά σειρά σπουδαιότητας κριτήρια: … (2) ‘κοινωνικά κριτήρια’/ για (β) ‘Λόγους υγείας του ιδίου ή μέλους της οικογένειάς του’ και με καθεστώς ειδικής μεταθετικότητας, δηλαδή ‘Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά…’ ‘…Στελέχη που είτε έχουν σύζυγο με αναπηρία άνω του 67%...’

Στους δε αστυνομικούς : στις τακτικές μεταθέσεις ‘…προηγούνται οι αστυνομικοί που υπάγονται σε μια από τις κατωτέρω, κατά σειρά, κατηγορίες, συγκρινόμενοι, κατά κατηγορία, μόνο μεταξύ τους…’ : ‘Οι έχοντες μέλος της ιδίας οικογένειας με αναπηρία 67% τουλάχιστον ή με ειδικές ανάγκες’ κ.λπ. και μάλιστα με έξοδα μετακινήσεων και διαβίωσης, ‘δαπάνη του δημοσίου’ και άλλα προνόμια και παρότι δεν μετακινούνται κάθε χρόνο, όπως οι εκπαιδευτικοί.

Είναι αδιανόητα, ανεξήγητα, παράνομα και αντισυνταγματικά, τα δύο μέτρα και δύο σταθμά, ήτοι η άνιση μεταχείριση των ΑμεΑ Εκπαιδευτικών σε σχέση με το ΑμεΑ προσωπικό του λοιπού δημοσίου τομέα.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΜΕΑ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΘΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ.

Βάσει, άλλωστε,

  • Κοινοτικών οδηγιών,

  • Άρθρων του Συντάγματος,

  • Γενικότερου και ειδικότερου νομικού πλαισίου,

  • Δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα,

  • Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία κλπ.

είναι εκ των ων ουκ άνευ ‘ΕΥΛΟΓΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ’ η μετάθεση, απόσπαση και τοποθέτηση σε σχολείο, το οποίο βρίσκεται ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΘΗΣΗΣ / ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ.

Γι’ αυτό και έχει διακομματική στήριξη, καθώς και τη στήριξη του συνόλου των φορέων ΑμεΑ, αλλά και συλλόγων εκπαιδευτικών, συνδικαλιστικών και άλλων οργάνων. Καθώς οι ΑμεΑ, Νεοδιόριστοι Γενικής αγωγής του Αυγούστου 2021, κινδυνεύουμε περισσότερο από όλους, παρά την προϋπηρεσία, στην πλειονότητά μας, 12 και πλέον ετών μακριά από τους γιατρούς μας / νοσοκομεία παρακολούθησης της πάθησης καθώς και από τις οικογένειές μας και παρά τα ακαδημαϊκά μας προσόντα, ΝΑ ΕΓΚΛΩΒΙΣΤΟΥΜΕ - ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΜΑΣ ΠΛΕΟΝ - όχι μόνο για τον δεύτερο χρόνο υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής θέσης (ήδη ανέφικτο για πολλούς), αλλά για 10-20 χρόνια, στους μακρινούς - από τους τόπους επιλογής μας / μόνιμης κατοικίας μας – νομούς / περιοχές, στους οποίους διοριστήκαμε, (ειδικά μετά την προκλητική κάλυψη κενών από τους νέους διορισμούς του 2022 - και που δεν μας δόθηκαν τον Αύγουστο του 2021 - και δίχως να προηγηθεί, το εκ του νόμου, δικαίωμα αίτησης μετάθεσής μας),

ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΜΕΣΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΜΑΣ, ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΜΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ = ΠΡΟΤΑΞΗ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ / ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΜΑΣ / ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ / ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΩΝ.

Οργανικά κενά υπάρχουν πολλά ανά την επικράτεια, ή και δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξή τους, καθώς μπορούν να συσταθούν προσωποπαγείς θέσεις ή και να μας δοθεί απόσπαση εφ’ άπαξ, ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ.

Άλλωστε, ΔΕΝ είναι απαραίτητη η ύπαρξη οργανικών κενών, καθώς - όπως άλλοι παλαιότεροι μόνιμοι - θα είμαστε στη ‘διάθεση’ της υπηρεσίας (των κατά τόπους διευθύνσεων εκπαίδευσης), καλύπτοντας λειτουργικά κενά - που ούτως ή άλλως πρέπει να καλυφθούν και καλύπτονται στην πλειονότητά τους, συνήθως, από αναπληρωτές.

Τέλος, επειδή, με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το καθεστώς ‘ειδική κατηγορία’, στους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς, αφορά μόνον την υπηρεσιακή μεταβολή της μετάθεσης και μόνον μια μικρή κλιμακωτή μοριοδότηση και μόνο για απόσπαση (που συνιστά προσωρινή & αβέβαιη μετακίνηση & έξτρα ταλαιπωρία), απαιτείται τροποποίηση, που να ορίζει, πώς «όσοι εντάσσονται στο καθεστώς ‘ειδική κατηγορία’ αυτομάτως θα δικαιούνται όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές - μετάθεση, απόσπαση, τοποθέτηση (εντός της περιοχής διορισμού) -με πρόταξη και στον τόπο επιλογής / βιολογικών - ιατρικών αναγκών τους».

Είναι περιττό να αναφέρουμε και άλλη μία ΠΡΟΚΛΗΣΗ… ότι δηλαδή, εδώ και δεκαετίες, δικαίωμα ‘απόσπασης κατά προτεραιότητα’ έχουν, βάσει Εγκυκλίου Αποσπάσεων Αρ.Πρωτ.38342/Ε2/04-04- 2022/ΥΠΑΙΘ …σύζυγοι …πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), …εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων…, σύζυγοι του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ..., … σύζυγοι μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ…, … σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, τακτικού νοσηλευτικού, λοιπού επιστημονικού και παραϊατρικού προσωπικού…, Την ‘ώρα’ που ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΜΕΑ (με αναπηρίες ιδίων ή μελών της οικογενείας τους) Εκπαιδευτικοί, υπηρετούμε ΣΕ ΜΑΚΡΙΝΕΣ, ΑΓΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΔΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ και με τον ορατό κίνδυνο να τις υπηρετήσουμε  τουλάχιστον άλλη μία δεκαετία, εάν δεν υπάρξει, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, η ελάχιστη στοιχειώδης πρόνοια / συμμόρφωση με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό δίκαιο.

Καθώς, η ίση μεταχείριση των ανίσων είναι το ίδιο απαράδεκτη με την άνιση μεταχείριση των ίσων’ Νόμος 158(I)/1999 / ΜΕΡΟΣ VII / ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ / (3), Και καθώς, βάσει του άρθρου 5 του ν. 4443/2016 (Οδηγία 2000/78/ΕΚ):

«Για την τήρηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης στον τομέα της εργασίας και της απασχόλησης έναντι ατόμων με αναπηρία ή χρόνια ασθένεια, ο εργοδότης υποχρεώνεται στη λήψη όλων των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση μέτρων, Προκειμένου «τα άτομα αυτά να …ασκούν αυτήν και να εξελίσσονται…, …εφόσον τα μέτρα αυτά δεν συνεπάγονται δυσανάλογη επιβάρυνση για τον εργοδότη»,

Αναμένουμε, προτείνοντας, την άμεση και με την διαδικασία του κατεπείγοντος, αντικατάσταση του άρθρου 13 Π.Δ. 50/1996, που ορίζει τις ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών που μετατίθενται ή τοποθετούνται κατά προτεραιότητα, ήτοι, την τροποποίηση του Ν.4722/2020 - ΦΕΚ Α΄ 177/15-9-2020 / Άρθρο 42

ΣΕ :

«Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α΄ 47), αντίστοιχα, καθώς και οι επιπλέον ειδικές κατηγορίες - βάσει της απόφασης του ΚΕ.Σ.Υ. / 29-12-2016 / Αρ. απόφ.: 4/256η Ολομ./24-6-2016 με Θέμα: Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 «Μεταθέσεις & τοποθετήσεις εκπαιδευτικών α΄ βάθμιας και β΄ βάθμιας εκπαίδευσης». (ΦΕΚ.45/τ. Α΄/8-3- 1996) - καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι, ή οι σύζυγοί τους, ή τα τέκνα τους, ή τα αδέλφια τους, ή οι γονείς τους, ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να ΜΕΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ, να αποσπώνται και να τοποθετούνται, άμεσα, και δίχως υποχρέωση υπηρέτησης της οργανικής θέσης, ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ / ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ, καθώς και όσοι έχουν από 50%- 67%, βάσει ενισχυμένης κλιμακωτής μοριοδότησης, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω».

Με την πεποίθηση πως θα εγκύψετε στο πρόβλημα επιβίωσής μας, έστω και τώρα, αλλά και επιφυλασσόμενοι κατά παντός νομίμου δικαιώματός μας και αναμένοντας τη λήψη αρ. πρωτοκόλλου στο e-mail : [email protected]

Με εκτίμηση

Εκπαιδευτικοί με Αναπηρίες ιδίων, συζύγου, τέκνου, αδελφού, γονέα /Νεοδιόριστοι Γενικής Εκπαίδευσης Αυγούστου 2021 (Υπογράφοντες φόρμα διαμαρτυρίας)

Υ.Γ.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΈΚΘΕΣΗ

Επειδή:

  1. Ο νομοθέτης, αυτό-ακυρώνεται, διότι δεν αναγνωρίζει ούτε καν την προαναφερθείσα κλιμακωτή μοριοδότηση, όσον αφορά στην αίτηση μετάθεσης, (μετά τη διετία), συνεπώς όλοι οι εκπαιδευτικοί με αναπηρίες ιδίων ή συζύγου ή τέκνου, μπαίνουν στην ίδια χοάνη - άνευ προτεραιότητας / πρόταξης - με όλους τους λοιπούς, δίχως αναπηρίες, εκπαιδευτικούς.

Το δικαίωμα - απλώς - μετάθεσης, μετά τη διετία, χωρίς ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρίες ιδίων ή συζύγου, ή τέκνου, είναι κενό περιεχομένου, αφού, παρότι μπορεί να έχουν ακόμα και μεγάλα ποσοστά αναπηρίας, αυτά δεν προσμετρώνται καν / δεν λαμβάνονται υπόψη και οι εκπαιδευτικοί ΑμεΑ συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους, ΔΙΧΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΡΟΤΑΣΣΟΝΤΑΙ.

Αυτό σημαίνει, πως είναι μάλλον απίθανη η μετάθεση στην οικογενειακή εστία τους, με βεβαιότερη την πιθανότητα μάλλον μιας απόσπασης κάθε χρόνο σε διαφορετικό τόπο, ή και νομό, ανά την επικράτεια, ή μια αναίτια ανελαστική παραμονή στον τόπο διορισμού, όχι για ένα, όχι για δύο, αλλά για πολλά περισσότερα χρόνια. Τα άνωθι συνιστούν κατάφωρη παραβίαση

    1. Του νόμου 158(I)/1999 / ΜΕΡΟΣ VII ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ /

      1. ‘Η ίση μεταχείριση των ανίσων είναι το ίδιο απαράδεκτη με την άνιση μεταχείριση των ίσων’.

    2. Της Αρχής της καλής πίστης / 51.-(1) Η διοίκηση δεν επιτρέπεται να ενεργεί με τρόπο ασυνεπή, αντιφατικό ή κακόπιστο, ώστε να εξαπατά ή να ταλαιπωρεί χωρίς λόγο τον διοικούμενο.

      1. Δεν είναι επιτρεπτό στη διοίκηση να αίρει εκ των υστέρων, σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, κίνητρα που προέβλεψε ο νόμος ή που η ίδια έθεσε, για να προσελκύσει ορισμένη συμπεριφορά των διοικουμένων.

    1. Των Αρχών της χρηστής διοίκησης / 50.

…επιβάλλουν στα διοικητικά όργανα, κατά την άσκηση της διακριτικής τους εξουσίας, να ενεργούν σύμφωνα με το περί δικαίου αίσθημα, ώστε κατά την εφαρμογή των σχετικών νομοθετικών διατάξεων σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση να αποφεύγονται ανεπιεικείς και άδικες λύσεις.

  1. Ο νομοθέτης, όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία των ιδίων ή μελών της οικογενείας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ‘πνεύμα’ του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα N.352807 /άρθρο 67 παράγραφος 8, σύμφωνα με τον οποίο επιτρέπεται «κατ’ εξαίρεση η μετάθεση… …είτε για σοβαρούς υπηρεσιακούς ή προσωπικούς λόγους».

  2. Παραβιάζεται η οδηγία 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρώπης, στο ψήφισμά του, της 17ης Ιουνίου 1999, σχετικά με την ισότητα των ευκαιριών για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όπου επιβεβαιώνει ότι προέχει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, ιδίως στην πρόσληψη και στην παραμονή στη θέση εργασίας.

  3. Καταστρατηγούνται συνταγματικά δικαιώματα

    1. Ίσης πρόσβασης στην εργασία, (άρθρο 4,

παράγραφος 1 και άρθρο 22, παράγραφος 1, εδάφιο α΄),

    1. Προστασίας από πάσης φύσεως διακρίσεις

(εδάφιο β΄),

    1. Προστασίας οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με

αναπηρίες / άρθρο 21: ‘….(1)Το Κράτος μεριμνά για τη διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των πολιτών μέσω ενός

συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, όπως νόμος ορίζει… (2)…ανάπηροι… …και ειρηνικής περιόδου, …καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο, έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος, (3) Tο Kράτος

μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία …του γήρατος, της αναπηρίας… (6) Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που

εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας.

ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,

Οι Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ - άμεσα ή έμμεσα - καθώς, στην πλειονότητά τους διορίστηκαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την οικογενειακή τους εστία και τους γιατρούς τους, βρισκόμενοι ήδη πάνω από τα όρια των αντοχών τους, αφού όχι μόνον δεν έχει αναγνωρισθεί η πολύχρονη προσφορά τους, μεταναστεύοντας κάθε χρόνο μακριά από τους - με αναπηρία - σύζυγο, παιδιά (νήπια, εφήβους ή και φοιτητές), ή και τους ηλικιωμένους πλέον ή και υπερήλικους γονείς - καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών με αναπηρία, ιδιαιτέρως όσων υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, είναι πια τα 45-50 έτη, ή και αδυνατώντας να κάνουν οικογένεια, λόγω της χρόνιας ταλαιπωρίας, αλλά τιμωρούνται… με μια καταχρηστικά ανελαστική παραμονή στον τόπο διορισμού, για ένα, δύο ή και πολλά περισσότερα έτη.

  1. Καταστρατηγείται ο Νόμος 4443/2016 / Άρθρο 5 / Εύλογες προσαρμογές για τα άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση (άρθρο 5 της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ) /

Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2000/43/ΕΚ / …Για την τήρηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης στον τομέα της εργασίας και της απασχόλησης έναντι ατόμων με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, ο εργοδότης υποχρεώνεται στη λήψη όλων των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση μέτρων, προκειμένου τα άτομα αυτά να έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε θέση εργασίας και να ασκούν αυτήν και να εξελίσσονται  εφόσον τα μέτρα αυτά δεν συνεπάγονται δυσανάλογη επιβάρυνση για τον εργοδότη.  Δεν θεωρείται δυσανάλογη η επιβάρυνση, όταν αντισταθμίζεται επαρκώς από μέτρα προστασίας που λαμβάνονται στο πλαίσιο άσκησης της πολιτικής υπέρ των ατόμων με αναπηρία ή χρόνια πάθηση.

  1. Παραβιάζεται η εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της «προστασίας και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους».

  2. Παραβιάζεται η παιδαγωγική αρχή / το δικαίωμα της σταθερότητας της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού (και δη ΑμεΑ) – μαθητών, καθώς, παρότι διορίστηκαν, υπηρετούν την οργανική τους όντας ‘στη διάθεση’ της υπηρεσίας, που σημαίνει πως κατά το δεύτερο έτος, πάρα πολλοί, προβλέπεται να υπηρετούν σε άλλο / διαφορετικό σχολείο από το σχολείο της πρώτης προσωρινής τοποθέτησης, καθώς πολλοί έχουν τοποθετηθεί σε λειτουργικό και όχι οργανικό κενό και συγκρίνονται με όλους τους άλλους, χωρίς αναπηρίες, εκπαιδευτικούς (άνευ πρόταξης / προτεραιότητας).

Ως εκ τούτου, ακυρώνεται στην πράξη η πιθανότητα σταθερής / συνεχόμενης υπηρέτησης στην ίδια σχολική μονάδα.

  1. Καταστρατηγείται η αρχή της χρηστής διοίκησης και της καλής πίστης, καθώς οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί με αναπηρίες ιδίων ή συζύγου ή τέκνου, Α. Έχουν επιλέξει να υπηρετούν το δημόσιο αγαθό της Παιδείας, παρ’ όλες τις ανάγκες τους σε επίπεδο θεραπευτικό, ιατρικό/νοσοκομειακό, πρακτικό, οικογενειακό, οικονομικό, κοινωνικό και ψυχολογικό. Β. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έχουν υπηρετήσει επί σειρά πολλών ετών, με μεγάλο προσωπικό κόστος, λόγω – μεταξύ όλων των άλλων – και των αντικειμενικών δυσκολιών της αναπηρίας, υπό το καθεστώς της ‘αναπλήρωσης’, συνεπώς δεν θα έπρεπε καν να λογίζονται ως «νεο»-διοριζόμενοι ή δόκιμοι. Γ. Στη μεγάλη τους πλειονότητα, έχουν βιώσει ετήσια / επαναλαμβανόμενη εσωτερική μετανάστευση /προσφυγιά - για πάνω από μια δεκαετία - και μάλιστα, σε κάθε σχολικό έτος, όχι μόνο σε διαφορετική σχολική μονάδα, αλλά και σε διαφορετικό τόπο και με ‘επαναλαμβανόμενες’ αλλά όχι ανανεούμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ήτοι με απόλυση και ‘επαναπρόσληψη’ (και όχι πάντα από την αρχή της σχολικής περιόδου). Και εξαναγκάζονται είτε να εγκαταλείπουν κάθε χρόνο μόνο του, τον/την σύζυγο ή το τέκνο ΑμεΑ, ‘πίσω’ στον τόπο μόνιμης κατοικίας, είτε να μετακινούν / φέρουν μαζί τους τα ΑμεΑ (ή και κάποια από τα υπόλοιπα) μέλη της οικογενείας, βιώνοντας τις αντίξοες συνθήκες της ελληνικής παραμεθορίου / νήσων ανά την επικράτεια, αναζητώντας, κάθε χρόνο ιατρική περίθαλψη σε ανύπαρκτες νοσοκομειακές δομές, νέα ‘βιώσιμη’ στέγη, αλλά και συντηρώντας δύο σπίτια στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης / εξόντωσης). Δ. Έχουν στηρίξει και συνεχίζουν να στηρίζουν, με τη μέγιστη δυνατή ενσυναίσθηση, ‘φύσει και θέσει’, - εν μέσω της πολυετούς οικονομικής κρίσης, αλλά και της πρόσφατης υγειονομικής / οικονομικής κρίσης, καθώς και της τωρινής γεωπολιτικής / ενεργειακής / οικονομικής κρίσης - το δημόσιο σχολείο, στήριξη που ‘ματώνει οικονομικά’ για 12 και πλέον έτη και που πλέον όμως καθίσταται ανέφικτη.

  2. Το ελάχιστο προαπαιτούμενο, (που δίνεται για απόσπαση μόνον, προ της υποχρεωτικής υπηρέτησης), ποσοστό του 75% είναι αυθαίρετο, αψυχολόγητο, δίχως καμία επιστημονική βάση και απαράδεκτα υψηλό, καθώς έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τα κλιμάκια αναπηρίας των ΚΕ.Π.Α. (Κέντρα πιστοποίησης αναπηρίας), ήτοι έως 50%, 50% έως 66% / (Μερική αναπηρία), 67% έως 79% / (Βαριά αναπηρία), 80% και άνω / (Πολύ βαριά αναπηρία)

  3. Καταστρατηγείται η αρχή της ίσης μεταχείρισης, και μάλιστα στην πλέον ευάλωτη / ευπαθή και ευαίσθητη ομάδα εκπαιδευτικών με αναπηρία των ιδίων ή μελών της οικογενείας, καθώς, πριν την υποχρεωτική υπηρέτηση της οργανικής, δίνεται μόνον δικαίωμα απόσπασης, που μάλιστα αφορά ελάχιστους, δεν έχει πραγματικό αντίκρισμα, καθώς δεν απαλλάσσει από την υπηρέτηση, και μάλιστα δυο ετών στην οργανική θέση του τόπου διορισμού όσον αφορά στον ίδιο τον εκπαιδευτικό, ή στον/στη σύζυγο, απαιτείται 75%, ενώ όσον αφορά στο τέκνο απαιτείται 67%. Έτι περαιτέρω, ο νομοθέτης, σε πλήρη και πάλι, αντίφαση με τους προαναφερθέντες διαχωρισμούς, αναγνωρίζει, κλιμακωτή μοριοδότηση, ΜΕΤΑ τη διετή υπηρέτηση οργανικής, λαμβάνοντας υπόψη τα κλιμάκια των ΚΕ.Π.Α. (50%-66%, 67%-79%, 80% και άνω), ήτοι

α. των ίδιων των εκπαιδευτικών, των τέκνων ή/και συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω) β. των γονέων των ίδιων των εκπαιδευτικών (και όχι των συζύγων τους), που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής, όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω) γ. αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (δικαστικοί συμπαραστάτες) (μονάδες 5) Η ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΗ και αφορά ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ και μόνο μετά τη διετή υπηρέτηση ΚΑΙ ΔΙΧΩΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ, όσους ΔΕΝ εμπίπτουν σε ‘ειδική κατηγορία’ (βάσει του 50/1996) και ας έχουν ακόμα και μεγάλα ποσοστά αναπηρίας…

  1. Καταστρατηγείται η αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς στους ΑμεΑ Εκπαιδευτικούς ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ Ο,ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ, ήτοι ‘… Για τις τακτικές μεταθέσεις των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων (Ν. 3883/2010 - άρθρο 5), λαμβάνονται υπόψη και τα παρακάτω αναφερόμενα κατά σειρά σπουδαιότητας κριτήρια: … (2) ‘κοινωνικά κριτήρια’ / για (β) ‘Λόγους υγείας του ιδίου ή μέλους της οικογένειάς του’ και με καθεστώς ειδικής μεταθετικότητας, δηλαδή ‘Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά…’ ‘…Στελέχη που είτε έχουν σύζυγο με αναπηρία άνω του 67%...’Στους δε αστυνομικούς : στις τακτικές μεταθέσεις ‘…προηγούνται οι αστυνομικοί που υπάγονται σε μια από τις κατωτέρω, κατά σειρά, κατηγορίες, συγκρινόμενοι, κατά κατηγορία, μόνο μεταξύ τους…’ : ‘Οι έχοντες μέλος της ιδίας οικογένειας με αναπηρία 67% τουλάχιστον ή με ειδικές ανάγκες’ κ.λπ…

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ / ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Όσον αφορά στο δικαίωμα υπηρεσιακών μεταβολών, που για εμάς συνιστά θέμα επιβίωσης, αυτό το έχουν μόνον κάποιοι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις παθήσεις του ελλιπέστατου / απαρχαιωμένου / αναχρονιστικού άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996. Στην παράλογη αυτή ‘λογική’, βασίζεται η Εγκύκλιος Μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2021-2022, 11-11-2021, Αρ. Πρωτ.: 144390/Ε2, όπου, όπως ορίζεται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄, «ειδικές κατηγορίες μετάθεσης», δικαίωμα υποβολής μετάθεσης κατά προτεραιότητα, έχουν αποκλειστικά και μόνον κάποιες ελάχιστες ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών ΑμεΑ… και μάλιστα μετά τη διετή υπηρέτηση της οργανικής. Ταυτοχρόνως, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4722/2020 (Α΄177) ,όσον αφορά στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, έχουν ενταχθεί σε τρόπον τινά ειδική κατηγορία - μάλλον ως εμπαιγμός - και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, το απαραδέκτως υψηλό ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, με δικαίωμα - μάλλον ως δεύτερος εμπαιγμός – μόνον απόσπασης και μάλιστα μάλλον ως τρίτος εμπαιγμός - χρωστώντας / οφείλοντας τη διετή υπηρέτηση της οργανικής τους θέσης.

Και τέλος, όσον αφορά στην οριστική τοποθέτησή τους και τοποθετήσεις εν γένει, (που αφορούν είτε μόνιμους είτε αναπληρωτές) - αυτή πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων ή αποσπάσεων (ή προσλήψεων για αναπληρωτές), στο πλαίσιο της οποίας - όχι μόνον ΔΕΝ προτάσσονται, αλλά δεν λαμβάνουν ΚΑΜΙΑ μοριοδότηση – δηλαδή συγκρίνονται κατά περίπτωση με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους…

Παρά την ύπαρξη πάμπολλων οργανικών, καθώς και λειτουργικών κενών, στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων και για όλους σχεδόν τους κλάδους / ειδικότητες, αντί των ‘νεο’- διορισθέντων ΑμεΑ του 2021 είτε ‘προτιμώνται’, για την κάλυψη (των λειτουργικών κενών), αναπληρωτές / προσωρινά συμβασιούχοι, αλλά χωρίς καμία δυνατότητα επιλογής / ευελιξίας… είτε γίνονται νέοι διορισμοί - Ιουλίου 2022 – και μάλιστα από τον ίδιο πίνακα που έγιναν οι διορισμοί της 10ης-8-2021 και προ της κατοχύρωσης - των εκ του νόμου - υπηρεσιακών μεταβολών για τους νεοδιόριστους του 2021 και σε αντίθεση με τις προαναγγελθείσες θεσμικές δηλώσεις, γεγονός που συνεπάγεται τον μόνιμο πλέον εγκλωβισμό, αλλά και τη διακινδύνευση της ζωής των μελών των οικογενειών των εκπαιδευτικών ΑμεΑ, νεοδιόριστων του 2021 για πολλά επιπλέον έτη, ίσως και μέχρι τη συνταξιοδότησή τους… εάν αντέξουν…    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
taksi
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό
Η παρούσα πρόσκληση έχει ως στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό
Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών