Thumbnail
ΕΛΜΕ Κέρκυρας: Απαιτούμε από το κράτος να παρέμβει άμεσα έτσι ώστε τα παιδιά του «Χαμόγελου» να μην απομακρυνθούν από το σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον

«Οι μαθητές μας, τα παιδιά από το «χαμόγελο» για δεύτερη φορά στη ζωή τους «ξεριζώνονται», όπως χαρακτηριστικά είπαν οι συνάδελφοι. Τα σταθερά σημεία της μέχρι τώρα ζωής τους στην Κέρκυρα, το σπίτι και το σχολείο, οι συμμαθητές και οι φίλοι, οι δραστηριότητες και η κοινωνική τους ζωή αποτελούν τα σημεία αναφοράς τους. Έκπληκτοι συνειδητοποιούμε τη βίαιη εκρίζωσή τους και μάλιστα, στο μέσον της σχολικής χρονιάς και παραμονές Χριστουγέννων»

Αυτό αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σχολιάζοντας την είδηση για το κλείσιμο της δομής στο νησί, καθώς στο σπίτι που φιλοξενεί 14 παιδιά και λειτουργεί στην περιοχή των Μαγουλάδων από το 2001, δεν είναι δυνατόν να γίνουν οι οικοδομικές παρεμβάσεις που θέτει στις απαραίτητες προϋποθέσεις το Υπουργείο Εργασίας, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αλλάξει η λειτουργία του σπιτιού και να μετατραπεί σε κέντρο ημερήσιας φροντίδας για τα παιδιά της ευρύτερης περιοχής.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Την χθεσινή μέρα ενημερωθήκαμε από δημοσιεύματα του τύπου ότι το σπίτι του «Χαμόγελου του Παιδιού» στο χωριό Μαγουλάδες κλείνει. Μέχρι το μεσημέρι, συνάδελφοί μας από τα Γυμνάσια και το Λύκειο της περιοχής, στα οποία φοιτούν παιδιά από το «Χαμόγελο», μας ενημέρωναν για το κλίμα στενοχώριας και θυμού, που επικρατούσε σε καθεμιά από αυτές τις σχολικές κοινότητες εξαιτίας της απομάκρυνσης των παιδιών από εκεί.

Οι μαθητές μας, τα παιδιά από το «χαμόγελο» για δεύτερη φορά στη ζωή τους «ξεριζώνονται», όπως χαρακτηριστικά είπαν οι συνάδελφοι. Τα σταθερά σημεία της μέχρι τώρα ζωής τους στην Κέρκυρα, το σπίτι και το σχολείο, οι συμμαθητές και οι φίλοι, οι δραστηριότητες και η κοινωνική τους ζωή αποτελούν τα σημεία αναφοράς τους. Έκπληκτοι συνειδητοποιούμε τη βίαιη εκρίζωσή τους και μάλιστα, στο μέσον της σχολικής χρονιάς και παραμονές Χριστουγέννων.

Οι μαθητές μας αυτοί δεν μπορούν να είναι για άλλη μια φορά θύματα αντιλαϊκών και ανάλγητων πολιτικών επιλογών σε μια ηλικία, εξαιρετικά ευαίσθητη και μετά από την ιδιαίτερη προσπάθεια, που κατέβαλαν, όπως και όλοι οι μαθητές, να επανέλθουν στο σχολείο, στο φυσικό κοινωνικό τους χώρο (μετά την πανδημία και τον εγκλεισμό).

Είναι ολοφάνερο ότι, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα αρνητικές, εκμεταλλευτικές, καταχρηστικές και κακοποιητικές συμπεριφορές σε βάρος απροστάτευτων παιδιών, τις οποίες το κράτος ανέχτηκε επί σειρά ετών, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεθεμελιώσει και τα τελευταία υπολείμματα κρατικής πρόνοιας για την οικογένεια και το παιδί. Με πονηρές μεθοδεύσεις και δήθεν αυστηρότερες προδιαγραφές για τη λειτουργία των ιδρυμάτων στοχεύει να τα συρρικνώσει. Ήδη εδώ και πολλά χρόνια με την υποχρηματοδότηση και την εγκατάλειψη της φροντίδας του παιδιού σε ποικιλώνυμους ιδιωτικούς οργανισμούς, εκκλησιαστικά μορφώματα και ΜΚΟ, έχουν προετοιμάσει την απεμπόληση, εκ μέρους του κράτους, κάθε ευθύνης για τη μέριμνα απέναντι στην οικογένεια και το παιδί. Από τη μία πλευρά εγκαταλείπουν τα ευάλωτα κοινωνικά στρώματα στην ανέχεια, στην έλλειψη και των πιο στοιχειωδών υλικών μέσων διαβίωσης, στην εξαθλίωση και την κοινωνική περιθωριοποίηση και από την άλλη μιλούν υποκριτικά για την «κακοποιητική φύση» των ιδρυμάτων.

Οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, οι συνειδητοί πολίτες δεν θα ανεχτούν να επαναληφθεί η ντροπή της λεγόμενης «αποασυλοποίησης» των ψυχικά πασχόντων, που κυριολεκτικά πέταξε ανθρώπους στο δρόμο. Τα παιδιά των ιδρυμάτων δεν πρέπει να καταλήξουν σε βιαστικές και αμφίβολης ποιότητας επιλογές αναδοχής ούτε να παραδοθούν στα νύχια ιδιωτών, που θα τα χρησιμοποιήσουν ως εφεδρικό στρατό εργαζομένων ανηλίκων ή ως μέσο άσκησης πίεσης για τους δικούς τους σκοπούς λες και τα παιδιά τους ανήκουν. Επιτέλους η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της !

Απαιτούμε από το κράτος να παρέμβει άμεσα έτσι ώστε τα παιδιά του «Χαμόγελου» να μην απομακρυνθούν από το σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Με ευθύνη των κρατικών δομών αλλά και των υπηρεσιών που ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους να δοθεί λύση στη φιλοξενία τους και στη συνέχιση της ζωής τους. Το ίδιο πρέπει να γίνει βέβαια για όλες τις δομές που κινδυνεύουν να κλείσουν σε όλη τη χώρα.

Κανείς εργαζόμενος να μη χάσει τη δουλειά του, να ενταχθούν στις κρατικές δομές για να αξιοποιηθεί η πολυετής εμπειρία τους.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση και να παρέμβει κεντρικά, γιατί τα ζητήματα των ιδρυμάτων παιδικής πρόνοιας αφορούν μαθητές μας σε όλη την Ελλάδα

Η ΠΑΙΔΕΙΑ Η ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΝΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!