Σύμφωνα με το ψηφισθέν άρθρο 4 της τροπολογίας του ΥΠΑΙΘ, προβλέπεται ότι κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών, η αποτίμηση της αξιολογικής κρίσης από τον αξιολογητή γίνεται με έγγραφη τεκμηρίωση, οποία γνωστοποιείται κάθε πρόσφορο τρόπο επί αποδείξει στον αξιολογούμενο, προκειμένου να αρχίσει η πενθήμερη προθεσμία που προβλέπεται για την υποβολή της έκθεσης με τις παρατηρήσεις εκ μέρους του αξιολογούμενου, σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία.
Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας «για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών».
Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την έκθεση του εκπαιδευτικού που αφορά αξιολογική κρίση προβλέπονται τα εξής:
Ο αξιολογητής συζητά με τον εκπαιδευτικό την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας εγγράφως αποτίμησή του, η οποία γνωστοποιείται με κάθε πρόσφορο τρόπο επί αποδείξει αξιολογούμενο.
Ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει διάστημα (5) ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του, σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία, ως προς την αξιολογική κρίση.
Οι προεκλογικές μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας: ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε...
Σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο αναφέρει πως προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, εισήχθησαν στη Βουλή επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες προβλέπουν την ανάληψη υπηρεσίας, στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα εκκινήσουν άμεσα και κατά προτεραιότητα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα των νεοδιόριστων, καθώς η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους.
Στο πλαίσιο αυτό η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει μέσα στο Φεβρουάριο από τους νεοδιόριστους των Περιφερειακών Διευθύνσεων Κρήτης, Πελοποννήσου, Νοτίου και Βορείου Αιγαίου καθώς σε αυτές μέχρι τώρα ολοκληρώθηκαν οι "κρίσεις" των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα κληθούν να ξεκινήσουν τη διαδικασία μετά την τοποθέτηση και την ενημέρωσή τους.
Πότε αναμένεται να τοποθετηθούν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης στις άλλες Διευθύνσεις της χώρας
Ωστόσο πριν από τα μέσα Μαρτίου δεν αναμένεται να έχει τοποθετηθεί το σύνολο των 800 Σύμβουλων Εκπαίδευσης σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Και αυτό γιατί αν εξαιρέσουμε την Κρήτη, Πελοπόννησο, Νότιο και Βόρειο Αιγαίο, περιοχές στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής Συμβούλων Εκπαίδευσης (η τοποθέτησή τους θα γίνει την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου), η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης σε όλες τις άλλες περιοχές βρίσκεται εν εξελίξει.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Πρόγραμμα του A΄ και Β΄ Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής Συμβούλων Εκπ/σης, (Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας), η τελευταία συνέντευξη υποψηφίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου για το A΄ και την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου για το Β΄.
Ενώ για τα Ε’ και ΣΤ’ Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής Συμβούλων Εκπ/σης (Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), η τελευταία συνέντευξη υποψηφίου θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 01 Φεβρουαρίου για το Ε’ και την Πέμπτη 02 Φεβρουαρίου για το ΣΤ’.
Αυτό σημαίνει πως η τοποθέτηση και ανάληψη υπηρεσίας των Συμβούλων Εκπαίδευσης των περιοχών Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα πραγματοποιηθεί γύρω στα μέσα Φεβρουαρίου ενώ των περιοχών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας θα πραγματοποιηθεί γύρω στα μέσα Μαρτίου 2023.
Αυτό σημαίνει ότι η έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ των περιοχών αυτών, θα εκκινήσει εκ των πραγμάτων αργότερα και ίσως, στην πρώτη περίπτωση συμπέσει με τη διενέργεια των εθνικών εκλογών με ότι αυτό συνεπάγεται.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη