ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τα αποκαϊδια μιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στις πολλές τελευταίες «χαλαρές» της συνεντεύξεις με δημοσιογράφους τύπου «λιβανιστήρι», προβάλλει για χιλιοστή φορά το «μεταρρυθμιστικό της έργο». 

Ας δούμε ένα μέρος της «κληρονομιάς» που αφήνει:

1. Η παγίωση των εξετάσεων (τύπου «Pisa») στην ΣΤ’ δημοτικού και Γ’ γυμνασίου

Το Μάϊο του τρέχοντος έτους, θα έχουμε τη δεύτερη εφαρμογή των εξετάσεων της «ελληνικής Pisa», πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», όπως τονίζουν, με επιτηδευμένη αφέλεια, οι επιτελείς του ΥΠΑΙΘ. Ωστόσο, είναι πλέον γνωστό ότι στην περίπτωση των προβαλλόμενων ως αθώων εξεταστικών δοκιμασιών, όλη η υπόθεση εξελίσσεται σε έναν μηχανισμό «παρακυβέρνησης» της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς η «ελληνική Pisa» επιχειρεί με όχημα τα πορίσματά της (την επίδοση των μαθητών) να πριμοδοτήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αξιολόγηση των ίδιων των εκπαιδευτικών.

2. Η τράπεζα θεμάτων και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου

Την τρέχουσα σχολική χρονιά, η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, που προβάλλεται με φωτοστέφανο αθωότητας από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ αποτελεί το πιο δηλητηριώδες τμήμα της οικοδόμησης του λεγόμενου «νέου σχολείου», θα περιλάβει και τους μαθητές της Γ’ Τάξης του Λυκείου. Ετσι, το ένα γρανάζι (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) θα πιάσει το άλλο (τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις) και θα «δέσει το γλυκό». Με αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο Παιδείας επιτυγχάνει ουσιαστικά μια μετατροπή των ενδοσχολικών εξετάσεων του Λυκείου (προαγωγικές και από φέτος και απολυτήριες) σε άτυπες «πανελλήνιες», ενισχύοντας τον ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος και ολοκληρώνοντας έναν «θωρακισμένο μηχανισμό αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του Λυκείου.

3. Η εισαγωγή καινούργιων ρόλων στην εκπαιδευτική μονάδα (μέντωρ και συντονιστής)

Πρόκειται για την εισαγωγή καινούργιων ρόλων στην εκπαιδευτική μονάδα, συγκεκριμένα του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, με την οποία το υπουργείο θεσμοθετεί οργανόγραμμα ιδιωτικής επιχείρησης με manager και team managers! Με τους μέντορες, το ΥΠΑΙΘ δημιουργεί ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, κόβοντας σε φέτες τούς συλλόγους των εκπαιδευτικών και αποδυναμώνοντας την όποια συνοχή τους, ενώ με τους ενδοσχολικούς συντονιστές επιχειρεί να βαθύνει τη «διαβάθμιση» - διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, «κατασκευάζοντας» έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

4. Η εισαγωγή της ατομικής αξιολόγησης στα σχολεία

Μετά την προσπάθεια εισαγωγής της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, την προηγούμενη χρονιά, τώρα το υπουργείο εξαπολύει με ΦΕΚ, Εγκυκλίους, Συμβούλους Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κάνοντας την αρχή στο σώμα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι το στρατηγικό εργαλείο αφενός για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και αφετέρου για την ένταση του καθεστώτος χειραγώγησης και ομηρίας των εκπαιδευτικών και δραστικής ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Το μοντέλο της αξιολόγησης είναι δεμένο με ένα νήμα με τη λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την αποκέντρωση και οδηγεί με μεγάλη ένταση στα σχολεία πολλών ταχυτήτων, στην ταξική διαφοροποίηση στο ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου όπου εργαλειοποιείται ό,τι είναι μετρήσιμο, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση του ρόλου της γονεϊκής επιλογής, η χημεία των οποίων αποδομεί τον δημόσιο χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ολες αυτές οι πολυδιαφημιζόμενες παρεμβάσεις αποτελούν βολές πυροβολικού στο χαραγμένο εκπαιδευτικό σώμα, που επιχειρούν να του αλλάξουν τα ανεμολόγια και τους ορίζοντες.

5. Η Ε.Β.Ε. και ο «απεγκλωβισμός» δεκάδων νέων από τα Πανεπιστήμια!

Η υπουργός Παιδείας, στο δικό της σύμπαν, υποστήριξε ότι με την ελάχιστη βάση εισαγωγής «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια». 

Oi συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που πλέον "τρούπωσαν"  στις πανελλαδικές εξετάσεις και δημιούργησαν εκατόμβες εξοστρακισμένων υποψηφίων. Πρέπει να το παραδεχθούμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ιδεολογική συνέπεια και "θερίζει" με μέθοδο. Έτσι για πράδειγμα και στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις (2022) δικαίωσε τον εαυτό του. «Απεγκλώβισε» άλλες 37.623 νέους και νέες από τα Πανεπιστήμια!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά