Thumbnail
Μερικές σκέψεις για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που μόλις ξεκινά...

Η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, λένε, πως θα έχει βελτιωτική στόχευση και όχι τιμωρητική...

Τι σημαίνει αυτό...

Έχεις μια πορεία ως εκπαιδευτικός...κάτι σε μιάμιση δεκαετία, κατ' ελάχιστον, για τους νεοδιόριστους (που έχουν στο σύνολό τους δουλέψει επί πολλά χρόνια προηγουμένως ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση).

Έχεις εμπειρία, έχουν περάσει απ' τα χέρια σου εκατοντάδες ή και χιλιάδες (αν είσαι καθηγητής ειδικότητας) μαθητές. Έχεις αντιμετωπίσει καταστάσεις, ανθρώπους, κρίσεις. Έχεις κληθεί να προβείς σε σημαντικές επιλογές, έχεις διαχειριστεί ιδιαίτερες συνθήκες. Πατάς πλέον στα πόδια σου ως ένας έμπειρος και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός...και τότε τι;

Έρχεται για δύο (!) διδακτικές ώρες ένας άγνωστος, προκειμένου να σχηματίσει ολόπλευρα (!) άποψη για το διδακτικό σου έργο, για τη σχέση σου με τους μαθητές σου, για την αποτελεσματικότητά σου, προκειμένου να σε αξιολογήσει.

Όλο αυτό, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού (μάθημα θερμοκηπίου δηλαδή) χωρίς καμία πρότερη βύθιση του παρατηρητή στην ιδιαίτερη ανθρωπογεωγραφία της τάξης, στα προβλήματα των οικογενειών, στις ιδιαιτερότητες των παιδιών, στην ιδιοσυστασία των χαρακτηριστικών που προσδιορίζουν την ανθρωπογεωγραφία αυτή.

Υπόθεση:

Ο παρατηρητής, για τους δικούς του λόγους (που δεν είναι επί της παρούσης να εκθέσω και να σχολιάσω), βγάζει απορριπτέο τον εκπαιδευτικό και τον παραπέμπει σε υποχρεωτική επιμόρφωση...

Και τότε τι;...

Τι προβλέπει λοιπόν το υπουργείο αυτό, το οποίο υποτίθεται αφορά ως περιεχόμενο και στόχευση στην επαφή με τη ζώσα πραγματικότητα και τους αληθινούς ανθρώπους...αυτούς που έχουν σάρκα, οστά και αίμα και δεν αποτελούν ποσοστά πάνω σε ρουμπρίκες και πίνακες του PowerPoint...Τι προβλέπει το υπουργείο της Παιδείας;

Το υπουργείο αυτό, λοιπόν, προβλέπει πως ο άρτι απορριφθείς εκπαιδευτικός, χαρωπά και πρόθυμα, θα πάρει το μπλοκ του, τα μολύβια και τις γομολάστιχές του και (είτε δια ζώσης, είτε με τηλεδιάσκεψη) θα παρακολουθήσει με ζήλο τα μαθήματα που θα του έχουν φορτώσει υποχρεωτικά στο κεφάλι, πάντα για να τον βελτιώσουν...

Ρωτώ λοιπόν...ποια η ψυχολογία του απορριφθέντος εκπαιδευτικού, για να κάνει κάτι τέτοιο; Ποια η διάθεσή του να παρακολουθήσει έναν κύκλο θεωρητικών διαλέξεων που κάποιοι του λένε πως θα τον βελτιώσει, γιατί είναι ανεπαρκής; Ποια η ψυχολογική και διανοητική ανοιχτότητα και διαθεσιμότητά του, ώστε να επέλθει γνωστική όσμωση εν προκειμένω;

Προσωπικά, και μόνο που το σκέφτομαι, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι...

Εκτός αν θεωρούμε πως η ψυχολογική και διανοητική προαίρεση δεν αποτελούν ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΕΙΣ προϋποθέσεις της μαθησιακής / γνωστικής διαδικασίας. Εκτός αν θεωρούμε πως κάποιος μπορεί να βελτιωθεί "με το στανιό" και με το βούρδουλα, μέσα από διαύλους που ΔΕΝ επέλεξε ο ίδιος και του επεβλήθησαν μάλιστα ως αποτέλεσμα ακύρωσής του ως επαγγελματία...μια ακύρωση, που θα τον συνοδεύει πλέον σε όλη την υπόλοιπη σταδιοδρομία του, στον ψηφιακό φάκελο που το υπουργείο δημιούργησε γι' αυτόν, χωρίς αυτόν...

Γιατί, προφανώς, οι άνθρωποι του υπουργείου κάτι τέτοιο σκέφτονται, κάπως έτσι προσβλέπουν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών. Θεωρώντας τους ρομποτάκια ή άβουλα όντα, που με τον βούρδουλα και το στανιό θα επιμορφωθούν και μετά, όταν θα ξαναμπούν στην τάξη τους, θα έχουν πάρει έστω και ένα ψίχουλο απ' όλο αυτό, πέραν της αγανάκτησης και της οργής τους...

Αλήθεια...τα υποχρεωτικά μαθήματα των απορριφθέντων επιμορφούμενων, ποια θα είναι ακριβώς; Αυτά που παρακολουθούσαμε στην εισαγωγική μας επιμόρφωση, όταν διοριστήκαμε (στα ΠΕΚ οι  παλαιότεροι);...

Διαχείριση τάξης; Ασφάλεια σχολικής μονάδας; Γνωσιοθεωρίες;

Πραγματικά πιστεύει κανείς, πως όλα αυτά θα προσφέρουν κάτι ΑΠΤΟ στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του ερεβώδους τοπίου που ανατέλλει βιαστικά κι αστόχαστα, επιβαλλόμενο άγαρμπα και άρον-άρον, προκειμένου να βγουν οι δέουσες προεκλογικές εξαγγελίες, περί πλήρους υλοποίησης των δεσμεύσεων της κυρίας Κεραμέως και του πρωθυπουργού από το 2019;

Γιατί, ας μην έχει κανένας αμφιβολία: ο μόνος απτός στόχος που θα επιτευχθεί μέσα απ' όλο αυτό, θα είναι ακριβώς αυτός: το να διατυμπανίζεται απ' τα προεκλογικά μπαλκόνια, η ακριβής και απαρέγκλιτη τήρηση του προγράμματος του κυβερνώντος κόμματος, απ' το 2019...τίποτε άλλο...απολύτως τίποτε άλλο...

Η αποτελεσματικότητα της επερχόμενης ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν θα είναι τίποτε άλλο πάρεκτος μιας τρικυμίας σε ποτήρι...

Μπλέξαμε φίλοι...μπλέξαμε...

Η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, λένε, πως θα έχει βελτιωτική στόχευση και όχι τιμωρητική...

Τι σημαίνει αυτό...

Έχεις μια πορεία ως εκπαιδευτικός...κάτι σε μιάμιση δεκαετία, κατ' ελάχιστον, για τους νεοδιόριστους (που έχουν στο σύνολό τους δουλέψει επί πολλά χρόνια προηγουμένως ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση).

Έχεις εμπειρία, έχουν περάσει απ' τα χέρια σου εκατοντάδες ή και χιλιάδες (αν είσαι καθηγητής ειδικότητας) μαθητές. Έχεις αντιμετωπίσει καταστάσεις, ανθρώπους, κρίσεις. Έχεις κληθεί να προβείς σε σημαντικές επιλογές, έχεις διαχειριστεί ιδιαίτερες συνθήκες. Πατάς πλέον στα πόδια σου ως ένας έμπειρος και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός...και τότε τι;

Έρχεται για δύο (!) διδακτικές ώρες ένας άγνωστος, προκειμένου να σχηματίσει ολόπλευρα (!) άποψη για το διδακτικό σου έργο, για τη σχέση σου με τους μαθητές σου, για την αποτελεσματικότητά σου, προκειμένου να σε αξιολογήσει.

Όλο αυτό, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού (μάθημα θερμοκηπίου δηλαδή) χωρίς καμία πρότερη βύθιση του παρατηρητή στην ιδιαίτερη ανθρωπογεωγραφία της τάξης, στα προβλήματα των οικογενειών, στις ιδιαιτερότητες των παιδιών, στην ιδιοσυστασία των χαρακτηριστικών που προσδιορίζουν την ανθρωπογεωγραφία αυτή.

Υπόθεση:

Ο παρατηρητής, για τους δικούς του λόγους (που δεν είναι επί της παρούσης να εκθέσω και να σχολιάσω), βγάζει απορριπτέο τον εκπαιδευτικό και τον παραπέμπει σε υποχρεωτική επιμόρφωση...

Και τότε τι;...

Τι προβλέπει λοιπόν το υπουργείο αυτό, το οποίο υποτίθεται αφορά ως περιεχόμενο και στόχευση στην επαφή με τη ζώσα πραγματικότητα και τους αληθινούς ανθρώπους...αυτούς που έχουν σάρκα, οστά και αίμα και δεν αποτελούν ποσοστά πάνω σε ρουμπρίκες και πίνακες του PowerPoint...Τι προβλέπει το υπουργείο της Παιδείας;

Το υπουργείο αυτό, λοιπόν, προβλέπει πως ο άρτι απορριφθείς εκπαιδευτικός, χαρωπά και πρόθυμα, θα πάρει το μπλοκ του, τα μολύβια και τις γομολάστιχές του και (είτε δια ζώσης, είτε με τηλεδιάσκεψη) θα παρακολουθήσει με ζήλο τα μαθήματα που θα του έχουν φορτώσει υποχρεωτικά στο κεφάλι, πάντα για να τον βελτιώσουν...

Ρωτώ λοιπόν...ποια η ψυχολογία του απορριφθέντος εκπαιδευτικού, για να κάνει κάτι τέτοιο; Ποια η διάθεσή του να παρακολουθήσει έναν κύκλο θεωρητικών διαλέξεων που κάποιοι του λένε πως θα τον βελτιώσει, γιατί είναι ανεπαρκής; Ποια η ψυχολογική και διανοητική ανοιχτότητα και διαθεσιμότητά του, ώστε να επέλθει γνωστική όσμωση εν προκειμένω;

Προσωπικά, και μόνο που το σκέφτομαι, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι...

Εκτός αν θεωρούμε πως η ψυχολογική και διανοητική προαίρεση δεν αποτελούν ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΕΙΣ προϋποθέσεις της μαθησιακής / γνωστικής διαδικασίας. Εκτός αν θεωρούμε πως κάποιος μπορεί να βελτιωθεί "με το στανιό" και με το βούρδουλα, μέσα από διαύλους που ΔΕΝ επέλεξε ο ίδιος και του επεβλήθησαν μάλιστα ως αποτέλεσμα ακύρωσής του ως επαγγελματία...μια ακύρωση, που θα τον συνοδεύει πλέον σε όλη την υπόλοιπη σταδιοδρομία του, στον ψηφιακό φάκελο που το υπουργείο δημιούργησε γι' αυτόν, χωρίς αυτόν...

Γιατί, προφανώς, οι άνθρωποι του υπουργείου κάτι τέτοιο σκέφτονται, κάπως έτσι προσβλέπουν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών. Θεωρώντας τους ρομποτάκια ή άβουλα όντα, που με τον βούρδουλα και το στανιό θα επιμορφωθούν και μετά, όταν θα ξαναμπούν στην τάξη τους, θα έχουν πάρει έστω και ένα ψίχουλο απ' όλο αυτό, πέραν της αγανάκτησης και της οργής τους...

Αλήθεια...τα υποχρεωτικά μαθήματα των απορριφθέντων επιμορφούμενων, ποια θα είναι ακριβώς; Αυτά που παρακολουθούσαμε στην εισαγωγική μας επιμόρφωση, όταν διοριστήκαμε (στα ΠΕΚ οι  παλαιότεροι);...

Διαχείριση τάξης; Ασφάλεια σχολικής μονάδας; Γνωσιοθεωρίες;

Πραγματικά πιστεύει κανείς, πως όλα αυτά θα προσφέρουν κάτι ΑΠΤΟ στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του ερεβώδους τοπίου που ανατέλλει βιαστικά κι αστόχαστα, επιβαλλόμενο άγαρμπα και άρον-άρον, προκειμένου να βγουν οι δέουσες προεκλογικές εξαγγελίες, περί πλήρους υλοποίησης των δεσμεύσεων της κυρίας Κεραμέως και του πρωθυπουργού από το 2019;

Γιατί, ας μην έχει κανένας αμφιβολία: ο μόνος απτός στόχος που θα επιτευχθεί μέσα απ' όλο αυτό, θα είναι ακριβώς αυτός: το να διατυμπανίζεται απ' τα προεκλογικά μπαλκόνια, η ακριβής και απαρέγκλιτη τήρηση του προγράμματος του κυβερνώντος κόμματος, απ' το 2019...τίποτε άλλο...απολύτως τίποτε άλλο...

Η αποτελεσματικότητα της επερχόμενης ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν θα είναι τίποτε άλλο πάρεκτος μιας τρικυμίας σε ποτήρι...

Μπλέξαμε φίλοι...μπλέξαμε...

Αθανάσιος Προίσκος, εκπαιδευτικός ΠΕ79.01

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες