Όταν διδάσκεις μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου ένα από τα μαθήματα που τους διδάσκεις είναι το μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής με στόχο την διαπαιδαγώγηση των μαθητών/μαθητριών στο να γίνουν καλοί/καλές πολίτες της ελληνικής Δημοκρατίας.
Η βασικότερη αρχή που διδάσκουμε εντός του συγκεκριμένου μαθήματος στις/στους μαθήτριες/μαθητές μας στο Δημοτικό Σχολείο και εν γένει στη Δημόσια Εκπ/ση όλων των βαθμίδων είναι ότι κανείς/καμιά δεν είναι υπεράνω των νόμων και των αποφάσεων των Δικαστηρίων, άλλωστε αυτό προβλέπεται και από τον θεμελιώδη καταστατικό χάρτη της ελληνικής Δημοκρατίας, το Σύνταγμα της Ελλάδας.
Στο μάθημά μας της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής στο τμήμα ΣΤ1 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, προ ολίγων ημερών, κλήθηκα να εξηγήσω στις/στους μαθήτριες/μαθητές μου – μελλοντικούς μαθητές Γυμνασίου – για ποιους λόγους, παρά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν μπορούν, κατά δήλωση της κας Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, να εγγραφούν στο 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, το σχολείο της γειτονιάς τους, εξαιτίας της μετατροπής του, χωρίς από κανέναν να ζητηθεί, από τον Μάρτιο του 2022 σε Πειραματικό Γυμνάσιο.
Πώς να κρυφτείς αλήθεια από τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…..όπως λέει ακριβολογώντας το λαϊκό άσμα μιας άλλης εποχής, αφού σύμφωνα με απόφαση του Γ΄ τμήματος του ΣτΕ, σε μείζονα σύνθεση αυτού (επταμελές), δικαιώθηκε η προσφυγή γονέων του Συλλόγου γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, εκπροσωπούμενοι από τον Δικηγόρο Αθηνών κα Ηλία Κολλύρη, κατά της απόφασης μετατροπής του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου σε Πειραματικό (Μάρτιος 2022) με αποτέλεσμα να εξοριστούν κυριολεκτικώς τα παιδιά – μαθητές του κέντρου της πόλεως του Αμαρουσίου από το 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου στο οποίο παραδοσιακά από το 1938 φοιτούσαν.
Η παραπάνω απόφαση του ΣτΕ, αποτελεί δικαίωση για τους γονείς και μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου αλλά και για όλες/όλους τις/τους κατοίκους του κέντρου της πόλεως του Αμαρουσίου των οποίων τα παιδιά θα μπορούν και πάλι να εγγραφούν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις άλλες πλην της διεύθυνσης κατοικίας τους, στο σχολείο της γειτονιάς τους. Μάλιστα ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου από την πρώτη στιγμή τάχθηκε αντίθετος στην μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου σε Πειραματικό για λόγους παιδαγωγικούς αλλά και γιατί αυτή η απόφαση ελήφθη από το ΥΠΑΙΘ χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση και χωρίς την σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών του σχολείου και των γονέων και μαθητών της περιοχής ή του Δήμου Αμαρουσίου, ο οποίος εξέδωσε και σχετικό ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του ενάντια στη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου σε Πειραματικό ώστε να μην εκδιωχθούν οι μαθητές/μαθήτριες του κέντρου της πόλης από το Γυμνάσιο της γειτονιάς τους.
Δυστυχώς, πριν ακόμα καθαρογραφτεί η απόφαση και επιδοθεί στο ΥΠΑΙΘ, έσπευσε να δηλώσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι: «Σε συμμόρφωση με τις επισημάνσεις κατά την ακροαματική διαδικασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ήδη εκδοθεί από το Υπουργείο Παιδείας νέα υπουργική απόφαση – πλαίσιο σχετικά με τη διαδικασία χαρακτηρισμού Πειραματικών Σχολείων.
Στη βάση αυτής της νέας Υπουργικής Απόφασης θα εκδοθεί άμεσα η νέα απόφαση χαρακτηρισμού του 26ου Γυμνασίου Αθηνών και του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου ως Πειραματικών Σχολείων για την απρόσκοπτη λειτουργία τους. Συνεπώς, η απόφαση δεν επηρεάζει την λειτουργία των σχολείων αυτών ως πειραματικών».
Πώς να εξηγήσεις στις/στους μαθήτριες/μαθητές σου ότι η παραπάνω δήλωση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί κατάφορη προσβολή της ελληνικής δικαιοσύνης και αποτελεί πλήγμα για την ανεξαρτησία αυτής, το κράτος δικαίου και τη συνταγματική νομιμότητα;
Τι να πεις στις/στους μαθήτριες/μαθητές σου για τον αδικαιολόγητο αποκλεισμό τους από το σχολείο της γειτονιάς τους και την εκδίωξή τους από το κέντρο της πόλης στο οποίο κατοικούν, όταν μάλιστα η ελληνική δικαιοσύνη έχει αποφασίσει εντελώς διαφορετικά και υπέρ της εγγραφής τους στο 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου.
Πώς να δικαιολογήσεις στις/στους μαθήτριες/μαθητές σου από τις/τους οποίες/οποίους απαιτείς να συμμορφώνονται με τις δικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων και τους νόμους της ελληνικής Δημοκρατίας ότι η εκλεγμένη κυβέρνηση και η κα Υπουργός Παιδείας αρνούνται να εφαρμόσουν και να συμμορφωθούν με τα παραπάνω;
Επειδή έμαθα ότι ο Πρωθυπουργός και η Υπουργός Παιδείας σκοπεύουν να επισκεφθούν την πόλη του Αμαρουσίου το Σάββατο 18 – 3 – 2023 στις 11:00 και να συνομιλήσουν με τους πολίτες της πόλης, απευθύνομαι στον Πρωθυπουργό κο Κυριάκο Μητσοτάκη και στην Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, ως εκπαιδευτικός που δηλώνει την «ανεπάρκειά» του να εξηγήσει στις/στους μαθήτριες/μαθητές του για ποιους λόγους η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας αρνούνται να εφαρμόσουν τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων συμμορφούμενοι με τους νόμους της ελληνικής Δημοκρατίας, τους καλώ να επισκεφθούν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου και το τμήμα που διδάσκω (ΣΤ1) και να εξηγήσουν οι ίδιοι στις/στους μαθήτριες/μαθητές μου για ποιους λόγους εφαρμόζουν και υλοποιούν τέτοιου είδους αντιπαιδαγωγικές και αντιλαϊκές πολιτικές.
Επίσης να δικαιολογήσουν στις/στους μαθήτριες/μαθητές μου το γεγονός της άρνησής τους να εφαρμόζουν τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων με τη θεσμική τους ιδιότητα, όταν οι αποφάσεις των δικαστηρίων και των νόμων πρέπει να τηρούνται από όλες/όλους τις/τους Ελληνίδες/Έλληνες πολίτες και πρώτα από τους ίδιους!!!!!!
Σε ό, τι με αφορά πάντως θα συνεχίσω να διδάσκω στις/στους μαθήτριες/μαθητές μου τη βασική αρχή της Δημοκρατίας, αυτήν που λέει ότι όλοι/όλες είμαστε ίσοι/ίσες απέναντι στον νόμο και κανείς δεν είναι υπεράνω αυτού και στην περίπτωση που αυτή την αρχή την παραβαίνει η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί της χρέος όλων μας, σύμφωνα και με το σχετικό άρθρο του συντάγματος, είναι να υπερασπιζόμαστε με κάθε μέσο την υπεράσπιση και εφαρμογή των νόμων και του συντάγματος και αυτό αποτελεί δείγμα πατριωτισμού για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες πολίτες.
* Δάσκαλος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, Φιλόλογος – Ιστορικός απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, Διδάκτωρ Νεότερης Ιστορίας του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστημίου Πολ. & Κοινωνικών Επιστημών, Πρόεδρος του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, τέως μέλος του Δ. Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (εκλεγμένος δις), τέως Δημοτικός Σύμβουλος Αμαρουσίου – Επικεφαλής της Αριστερής Ριζοσπαστικής Δημοτικής Κίνησης ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ Αμαρουσίου (εκλεγμένος τρις).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη