Μετά το περιστατικό bullying στο Αρσάκειο, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, είπε στην ΕΡΤ ότι η πλατφόρμα για άμεσες καταγγελίες περιστατικών βίας στα σχολεία δεν υπάρχει ακόμα και ότι θα λειτουργήσει αμέσως μετά το Πάσχα.
Συγκεκριμένα, δήλωσε για το νομοσχέδιο για την βία που έχει ήδη περάσει από τη Βουλή ότι «είναι ένας ψηφιακός κόμβος, όπου έχουμε εργαλεία και υπηρεσίες δικτύωσης, έχουμε επιμορφωτικό υλικό, έχουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης – για να επιμορφωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, κυρίως τα στελέχη στην αρχή – έχουμε καλές πρακτικές για να εμφανίζονται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και να υιοθετούνται».
«Στην πλατφόρμα μπορούν να μπαίνουν μαθητές είτε ανώνυμα είτε επώνυμα, οι δε γονείς μόνο επώνυμα και να καταγράφουν το περιστατικό βίας και αυτό αυτομάτως να πηγαίνει στην ομάδα δράσης του σχολείου και παράλληλα και στην Ομάδα Δράσης σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δηλαδή σε 116 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Θα λειτουργήσουμε αμέσως μετά το Πάσχα, άρα ακόμα δεν υπάρχει πλατφόρμα αυτή» επισήμανε.
Επιπλέον, ο Αλέξανδρος Κόπτσης επισήμανε ότι η βία δεν είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο που εμφανίζεται στο σχολείο ξαφνικά. «Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, που η γενεσιουργός αιτία βρίσκεται κυρίως εκτός σχολείου. Απλά το σχολείο σαν κοινωνικό πεδίο συνάθροισης είναι πιο πρόσφορο για να εκδηλωθούν τέτοια φαινόμενα εκδηλώνονται και αλλού, αλλά πιθανόν να είναι ερμητικά κλειστές οι πόρτες, να μην ανοίγουν στόματα», είπε.
Θέλει επίβλεψη και μόχθο
«Πρέπει να πω ότι απαιτείται μια συνεχής προσπάθεια και μια συνεργασία όλων και χρόνος, γιατί ξέρετε, θέματα που έχουν να κάνουν με την ψυχή των παιδιών, δεν θεραπεύονται με μια προτροπή, με μια ποινή» ανέφερε μεταξύ άλλων.
«Θέλει επίβλεψη, μόχθο, ειδική μεταχείριση με την άκρη του ματιού μας να βλέπουμε κάθε αλλαγή συμπεριφοράς του παιδιού μας είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι. Γιατί τα φαινόμενα βίας δεν έρχονται ξαφνικά προειδοποιούν και αλίμονο εάν δεν τα διαπιστώνουμε» συμπλήρωσε.
Στη συνέχεια, υπογράμμισε τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας και την ολιστική προσέγγιση που απαιτείται για να υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις. «Πρέπει να ισορροπήσουμε σε δύο βασικούς πυλώνες, την παιδαγωγική πλευρά και την επιβολή συνεπειών, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο και απαιτεί χρόνο. Όλα αυτά τα μέτρα που έχουμε πάρει, όπως είναι η αναβάθμιση των φορέων, οι ψυχολόγοι, οι σύμβουλοι σχολικής ζωής, οι θεσμοί, οι νέοι σε θεματικές, τα προγράμματα σπουδών, το νέο νομοσχέδιο για τη βία, είναι πάρα πολλές δράσεις που έχουμε κάνει τελευταία» τόνισε.
Όσο για το πόσοι κοινωνικοί λειτουργοί και παιδοψυχολόγοι έχουν προσληφθεί τα περασμένα 4 χρόνια, ισχυρίστηκε ότι: «Έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των ψυχολόγων. Εμείς όταν αναλάβαμε πριν τέσσερα χρόνια, ήμασταν στις 1600 άτομα και αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει τα 1.200, δηλαδή σχεδόν σε κάθε σχολείο της χώρας, είτε εξολοκλήρου στα ΕΠΑΛ είτε σε ομάδες σχολείων, όπου μία φορά την εβδομάδα περνούν από κάθε σχολείο, έχουν πεντάδες σχολείων, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς».
«Υπάρχει μία ομάδα η οποία επιβλέπει και η οποία δρομολογεί λύσεις όπου υπάρχουν προβλήματα και φυσικά έχουμε τους υποστηρικτικούς μας θεσμούς, δηλαδή team για δράση, τους ψυχολόγους που βρίσκονται σε αυτές τις υποστηρικτικές δομές και παρεμβαίνουν άμεσα» πρόσθεσε.
Τέλος, κατέληξε: «Εμείς κεντρικά, μόλις διαπιστώσουμε ένα περιστατικό στέλνουμε την ίδια μέρα ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς επί τούτου για να ασχοληθούν».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη