Τη διαμαρτυρία της εκφράζει η Βλάχου Ειρήνη, Γραμματέας Συλλόγου Γονέων δευτεροβάθμιας Κύθνου, σχετικά με τη έλλειψη τμήματος ένταξης στο μοναδικό δημοτικό σχολείο του νησιού.
Όπως τονίζει, «τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχει τμήμα ένταξης; Τι γίνεται όταν το σχολείο σου κάνει αίτηση επί τρία χρόνια και δεν εγκρίνεται; Ξεκινήσατε 3, γίνατε 9 και τώρα 11 τα παιδιά με γνωμάτευση για τμήμα ένταξης αλλά το κράτος κωφεύει».
«Αν ζεις στην Κύθνο σκίσε τη γνωμάτευση και πέτα τη στα σκουπίδια άχρηστη πάει! Αν ζεις στην Κύθνο και κουράστηκες πάρε το παιδί σου και φύγε! Γιατί στην Κύθνο δεν υπάρχει τμήμα ένταξης, δεν υπάρχει δεύτερο σχολείο να διαλέξεις, ούτε ιδιωτικό, ούτε ιδιώτες ειδικοί παιδαγωγοί», αναφέρει η επιστολή διαμαρτυρίας.
Χαρακτηριστικά η κ. Βλάχου, κλείνει λέγοντας πως «πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε ότι Κυκλαδίτης σημαίνει εξόριστος, πολίτης 3ης κατηγορίας. Η ισότητα δεν περνάει τον καταπέλτη των πλοίων στον Πειραιά».
Στο κείμενο γίνεται ξεκάθαρο, πως παρά την νομοθεσία που προβλέπει την δημιουργία τμήματος ένταξης όταν υπάρχουν πάνω από τρία άτομα, στο νησί υπάρχουν ήδη έντεκα δικαιούχοι μαθητές, αλλά δεν έχει αλλάξει ακόμα κάτι.
Η επιστολή διαμαρτυρίας
«Υπάρχει μια καταπληκτική δημόσια υπηρεσία στη Σύρο που ονομάζεται Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Οι άνθρωποι εκεί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικοί παιδαγωγοί κτλ. Βλέπουν κατόπιν αιτήσεως της σχολικής μονάδας και των γονέων, ένα παιδί που παρουσιάζει εικόνα μαθησιακών δυσκολιών όπως δυσλεξία ή ΔΕΠΥ αλλά και διαταραχές όρασης ή ακοής, κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, Στην περιοχή αρμοδιότητας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Σύρου εντάσσονται οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εδρεύουν στα νησιά: Σύρο, Κέα, Κύθνο, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Σίφνο, Σέριφο, Μήλο, Κίμωλο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Θήρα, Θηρασιά. Μιλάμε για κόσμο και κοσμάκη. Και όμως αυτοί οι άνθρωποι που συνήθως είναι και συμβασιούχοι εξυπηρετούν με αγάπη για το λειτούργημά τους όλα τα παιδιά και τους γονείς που ξεροσταλιάζουν μέρες έξω από το κτίριο και μένουν στη Σύρο 2 και 3 μέρες γιατί η ενδοκυκλαδική συγκοινωνία με τη Σύρο είναι αραιή!
Σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα, πολύ ευγενικοί άνθρωποι παίρνουν το παιδάκι σου από το χέρι, το υποβάλλουν στα απαραίτητα τεστ και εξετάσεις, ενώ ταυτόχρονα συζητούν και παίρνουν συνέντευξη από τους γονείς του παιδιού. Η διαδικασία αυτή κρατά 1-2 μέρες. Κατόπιν τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας συνεδριάζουν και εκδίδουν μια γνωμάτευση ή αξιολογική έκθεση που συμπεραίνει αν το παιδί έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία ή άλλο πρόβλημα και προτείνει παιδαγωγικές λύσεις για να βοηθηθεί το παιδί τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι και την καθημερινή του ζωή.
Συχνά η πρόταση των επιστημονικών συνεργατών είναι η φοίτηση του μαθητή σε τμήμα ένταξης. Το τμήμα ένταξης εφόσον υπάρχει στο σχολείο σου μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη εκπαίδευση στο παιδί σου και το βοηθά να εξομαλύνει τις δυσκολίες του και να συνυπάρξει πιο εύκολα στην τάξη με το σύνολο των παιδιών.
Τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχει τμήμα ένταξης; Τι γίνεται όταν το σχολείο σου κάνει αίτηση επί τρία χρόνια και δεν εγκρίνεται; Ξεκινήσατε 3, γίνατε 9 και τώρα 11 τα παιδιά με γνωμάτευση για τμήμα ένταξης αλλά το κράτος κωφεύει! Τι θα κάνεις; Θα το αλλάξεις σχολείο και θα επιλέξεις ένα άλλο που να έχει τμήμα ένταξης. Θα το στείλεις σε ειδικό παιδαγωγό και θα πληρώσεις από την τσέπη σου άλλη μια φορά τη δημόσια δωρεάν παιδεία.
Αν ζεις στην Κύθνο όμως; Αν ζεις στην Κύθνο σκίσε τη γνωμάτευση και πέτα τη στα σκουπίδια άχρηστη πάει! Αν ζεις στην Κύθνο και κουράστηκες πάρε το παιδί σου και φύγε! Γιατί στην Κύθνο δεν υπάρχει τμήμα ένταξης, δεν υπάρχει δεύτερο σχολείο να διαλέξεις, ούτε ιδιωτικό, ούτε ιδιώτες ειδικοί παιδαγωγοί. Ο δάσκαλος ή η δασκάλα δεν προλαβαίνει ή δεν ξέρει πως να αντιμετωπίσει το παιδί σου. Το παιδί χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη αλλά που να την βρει αφού ούτε σχολικοί ψυχολόγοι υπάρχουν. Έχει να αντιμετωπίσει και τα κακεντρεχή σχόλια των συμμαθητών του, πιθανώς και κάποια κοροϊδία γιατί διαβάζει αργά, γιατί έχει απορίες που μοιάζουν αστείες, γιατί αργεί να γράψει ή αργεί να σκεφτεί. Πάρε το παιδί σου και φύγε! Φύγε να σωθείς και να το σώσεις!
Ακόμα στη χώρα αυτή οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ταμπού! Σε αντιμετωπίζουν με οίκτο ή κακή περιέργεια. Είναι κληρονομικό φταίει ο τάδε, φταις εσύ, φταίω εγώ!
Το ένα και μοναδικό λοιπόν δημοτικό σχολείο Κύθνου με επικεφαλής τον διευθυντή κο Δημήτρη Μπακάλη προσπαθεί και αιτείται 3 χρόνια συνεχόμενα την δημιουργία τμήματος ένταξης, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Η νομοθεσία αναφέρει ότι από 3 και πάνω μαθητές δικαιούμαστε τμήμα ένταξης. Το σχολείο μας έχει 9 δικαιούχους μαθητές από πέρυσι και 2 νεότερους. Είναι δικαιούχοι όχι ΑΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ. Σήμερα η κυβέρνηση σε όλες τις Κυκλάδες ανακοινώνει την δημιουργία 2 μόνο νέων τμημάτων, ένα στη Σύρο και ένα στην Τήνο. Οι υπόλοιποι αιτούντες του χρόνου πάλι ίσως κληρώσει!
Πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε ότι Κυκλαδίτης σημαίνει εξόριστος, πολίτης 3ης κατηγορίας. Η ισότητα δεν περνάει τον καταπέλτη των πλοίων στον Πειραιά! Η νησιωτικότητα, όρος που οι πολιτικοί μάλλον εφηύραν, όχι για να περιγράψουν τις ειδικές συνθήκες της ζωής των Κυκλαδιτών αλλά για να δείχνουν πιο περισπούδαστοι, δεν συνυπολογίζεται σε τίποτα. Μέχρι να λυθεί λοιπόν και αυτό το πολύ σημαντικό πρόβλημά της σχολικής μας κοινότητας να βρίσκεστε σε συναγερμό! Αγαπητοί Θερμιώτες αγρυπνείτε! Ενδιαφερθείτε, ρωτήστε, δεν έχει σημασία αν έχετε παιδί στο σχολείο ή όχι! Κρατήστε την Κύθνο στην επικαιρότητα!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη