Ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στις δηλώσεις του στη βουλή είπε ότι «εργαζόμαστε για να κάνουμε πράξη την ελεύθερη επιλογή σχολείου.» Καθώς επίσης ότι «Θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα της κινητικότητας αυτής θεσμικά, πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες και αρχές, μέσα από μια λογική του να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά όπου μπορούμε.»
Στην ουσία θα υλοποιήσει την πρόθεση, της προηγούμενης Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως «για ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς».
Δε γνωρίζω εάν ο Υπουργός έχει κατανοήσει τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την ελεύθερη επιλογή σχολείου με το περιτύλιγμα ότι θα «υπάρχει η δυνατότητα της κινητικότητας αυτής θεσμικά, πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες και αρχές, μέσα από μια λογική του να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά όπου μπορούμε.»
Κύριε Υπουργέ
Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός, σας παραθέτω κάποιες πρώτες σκέψεις, πέρα από τα ωραία και εύηχα λόγια που πλανεύουν τον κάθε ανυποψίαστο γονέα και όχι μόνο:
Με ποιο τρόπο θα γίνεται η επιλογή των μαθητών; Με εισοδηματικά κριτήρια, με βάση τον τόπο κατοικίας, με εξετάσεις ή με το βαθμό;
Πως θα μετακινούνται οι μαθητές από μια περιοχή σε άλλη περιοχή και ποιος θα επωμιστεί τη δαπάνη αυτή;
Οι μαθητές, που το σχολείο βρίσκεται κοντά στο σπίτι τους και δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν σ΄ αυτό, θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε άλλη περιοχή, παρά τη θέλησή τους.
Σιγά-σιγά οι περιοχές με τα «καλά» σχολεία θα αναβαθμίζονται συνεχώς και οι άλλες με τα «κακά» σχολεία θα καταλήξουν γκέτο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τα μικρά επαρχιακά σχολεία θα αποδεκατιστούν και τελικά θα κλείσουν.
Με ποια κριτήρια και από που θα χρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες;
Μήπως σε λίγα χρόνια θα επιλέγουν οι μαθητές και τους καθηγητές τους;
Μήπως, μετά απ΄ όλα αυτά, ήρθε η ώρα των βάουτσερ για να χρηματοδοτηθεί και να ανδρωθεί έτι περαιτέρω κυρίως η ιδιωτική εκπαίδευση;
Μήπως εν τέλει τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές και όχι οι γονείς τα σχολεία;
Και κάτι για τους γονείς :
Είναι σίγουρο ότι το τυράκι το βλέπουν, τη φάκα δεν είναι σίγουρο πως τη βλέπουν!
Υ.Γ. Ουδείς λόγος για τα φλέγοντα ζητήματα , όπως:
Οι Εκπαιδευτικοί θα κάνουν τη δουλειά για την οποία διορίστηκαν; Ή θα τρέχουν σαν τρελοί κυνηγώντας τους άξονες, τις δράσεις και τους δείκτες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης για να «αναβαθμίσουν» το σχολείο και να έρθουν οι «καλοί πελάτες»;
Θα πληρωθούμε όπως πρέπει για να ζήσουμε σαν άνθρωποι; Ή θα κάνουμε, δεύτερες και τρίτες δουλειές για να τα βγάλουμε πέρα;
Το εργασιακό περιβάλλον θα βελτιωθεί ή θα χειροτερεύει;
Το επίπεδο των μαθητών που κάθε χρόνο χειροτερεύει θα βελτιωθεί; Ή δεν ενδιαφέρει κανέναν;
Πάντως την υποχρέωση το Υπουργείο την έβγαλε με τις εξετάσεις της Ελληνικής PISA. Λες, και χρειαζόταν η PISA για να αντιληφθούν στο Υπουργείο το μαθησιακό χάλι, μεγάλης μερίδας μαθητών, που όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά δημιούργησαν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη