Παρέμβαση έκανε σήμερα η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών σε θέση δασκάλων για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ.
Οπως τονίζει η ΟΙΕΛΕ, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συναδέλφου μας με πολυετή προϋπηρεσία σε ιδιωτικό σχολείο που οι υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ αρνούνταν να δεχθούν τα έγγραφά της, επειδή στη διαπιστωτική πράξη της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αναγραφόταν η έκφραση «λύεται η εργασιακή λόγω καταγγελίας σύμβασης» κι όχι «λόγω απόλυσης».
Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολύ χαρακτηριστική της άγνοιας, των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και της αποφυγής ανάληψης ευθύνης από υπαλλήλους του Υπουργείου, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι η καταγγελία σύμβασης είναι η πράξη του εργοδότη και η απόλυση το νόμιμο αποτέλεσμα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Επειδή τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε λάβει πολλές καταγγελίες για την λανθασμένη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ, αλλά και επειδή ακόμη εκκρεμεί το θέμα της ιστορικής αδικίας με την μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν σε θέση δασκάλων σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε στον Υπουργό Παιδείας την ακόλουθη επιστολή:
“Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε γίνει αποδέκτες μηνυμάτων οργής και αγωνίας από συναδέλφους μας απολυμένους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που, αν και πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει το άρθρο 61, παρ. 4ζ του Ν. 4589/2019 (δύο έτη πλήρους προϋπηρεσίας στον ίδιο εργοδότη και διαπιστωτική πράξη απόλυσης από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης), η προϋπηρεσία αυτή είτε για πραγματικά αστείους γραφειοκρατικούς λόγους είτε λόγω λαθών του συστήματος δεν προσμετράται για τον Πίνακα Κατάταξης του ΑΣΕΠ.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συναδέλφου μας με πολυετή προϋπηρεσία σε ιδιωτικό σχολείο που οι υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ αρνούνταν να δεχθούν τα έγγραφά της, επειδή στη διαπιστωτική πράξη της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αναγραφόταν η έκφραση «λύεται η εργασιακή λόγω καταγγελίας σύμβασης» κι όχι «λόγω απόλυσης». Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολύ χαρακτηριστική της άγνοιας, των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και της αποφυγής ανάληψης ευθύνης από υπαλλήλους του Υπουργείου, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι η καταγγελία σύμβασης είναι η πράξη του εργοδότη και η απόλυση το νόμιμο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει απόλυση χωρίς καταγγελία σύμβασης. Συγκεκριμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες, ωστόσο, αρνούνταν να το δεχθούν, ακόμη κι όταν υποχρεώθηκε ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ να επικοινωνήσει μαζί τους και να τους εξηγήσει τα αυτονόητα. Υπάρχουν, επίσης, πολλές περιπτώσεις συναδέλφων που για άγνωστους λόγους η προϋπηρεσία τους απλώς δεν προσμετράται, αν και έχουν καταθέσει ορθά τα δικαιολογητικά τους.
Οφείλουμε, τέλος, να επισημάνουμε δύο σημαντικά σημεία:
Στην κατάθεση των δικαιολογητικών στον ΟΠΣΥΔ υπάρχει υποχρέωση των απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών να δηλώσουν ότι δεν εργάζονται σε άλλο ιδιωτικό σχολείο. Πιθανότατα η σκέψη του θέτοντος τον όρο αυτό είναι να μην υπηρετεί ο συνάδελφος σε σχολείο την ημέρα πρόσληψής του. Θα ήταν παράλογο η πολιτεία να ζητά από έναν εκπαιδευτικό και δη απολυμένο να μην εργάζεται πουθενά ή να παραιτηθεί (!!) την ημέρα κατάθεσης των δικαιολογητικών του. Κανείς δεν του εγγυάται ότι με τα μόριά του θα προσληφθεί στο δημόσιο και θεωρούμε αδιανόητο η πολιτεία να ζητά από έναν εκπαιδευτικό να μένει άνεργος για 2 ή 3 έτη προκειμένου να δηλώσει συμμετοχή σε έναν Πίνακα προσλήψεων. Η άποψή μας είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει διόρθωση της συγκεκριμένης ρήτρας.
Θα πρέπει, επιτέλους, να διορθωθεί μια ιστορική αδικία που σχετίζεται με την προϋπηρεσία μιας σχετικά ολιγάριθμης ομάδας εκπαιδευτικών. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, κυρίως νηπιαγωγών, που κλήθηκαν να υπηρετήσουν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε θέση δασκάλων, σε μια περίοδο που υπήρχε τεράστια έλλειψη εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, μετά από απόφαση της τότε Υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου και την εισήγηση ΟΙΕΛΕ-ιδιοκτητών), υπηρέτησαν δυνάμει μονοετών συμβάσεων (μέχρι το 2013) και με κανονικό διορισμό μετά την ψήφιση του Ν. 4115/2023 ως δάσκαλοι κρατώντας όρθια τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, πολλά εκ των οποίων θα έβαζαν λουκέτο, καθώς ήταν αδύνατο να βρουν εκπαιδευτικό προσωπικό. Με τους εκπαιδευτικούς της κατηγορίας αυτής, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Αν και ο Ν. 4115/2013, στο άρθρο 39 ρητά προβλέπει την αναγνώριση της εκπαιδευτικής τους προϋπηρεσίας στον κλάδο που επιτρέπεται να ενταχθούν βάσει του βασικού τους πτυχίου μέχρι και την ημέρα ψήφισής του (αφήνοντας όμως αδιευκρίνιστο το τι συμβαίνει μετά την ψήφιση του νόμου), ο ΑΣΕΠ αρνείται να την αναγνωρίσει.
Λόγω των ασαφειών της διάταξης, αλλά κυρίως επειδή η πολιτική ηγεσία επί Υπουργίας Κ. Γαβρόγλου δεν τοποθέτησε αυτή την κατηγορία στις διατάξεις του Ν. 4589/2019, ο ΑΣΕΠ δεν προσμετρά την προϋπηρεσία για τους πίνακές του ούτε για όσους έχουν απολυθεί τεχνικά (λόγω λήξης των μονοετών συμβάσεων), ούτε για όσους απολύθηκαν στη συνέχεια, μετά την ψήφιση του Ν. 4415/2013. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας να μπαίνουν στους πίνακες με μηδενική προϋπηρεσία. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη αδικία που αφορά ανθρώπους οι οποίοι προσέφεραν πολλά την ιδιωτική εκπαίδευση, έχουν αδιαμφισβήτητη παιδαγωγική επάρκεια και βιώνουν εύλογα μεγάλη εργασιακή ανασφάλεια. (Επισυνάπτουμε επιστολή ομάδας εκπαιδευτικών προς την προκάτοχό σας κ. Κεραμέως για το ζήτημα).
Ελπίζουμε, Κύριε Υπουργέ, για την παρέμβασή σας σχετικά με τη ζητήματα αυτά και βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.”
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη