σχολεία
Ενώ το 2010 είχαμε περίπου 115.000 γεννήσεις  μια δεκαετία μετά, το 2021 είχαμε μόλις 85.000 γεννήσεις, δηλαδή περίπου 30.000 λιγότερα παιδιά.

Το φαινόμενο της αναστολής ή της κατάργησης της λειτουργίας σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα έχει πάρει εκρηκτικές μορφές τα τελευταία χρόνια. Μόνο για το σχολικό έτος 2023- 2024 μπαίνουν σε αναστολή λειτουργίας περίπου 200 σχολεία κυρίως λόγω έλλειψης μαθητών.

Η κεντρική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Ήπειρος είναι δυστυχώς «πρωταθλήτριες» στο κλείσιμο σχολείων. Με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων το καλοκαίρι του 2023 μπήκαν σε αναστολή λειτουργίας 117 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, 31 σχολεία στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και 29 σχολεία στην Ήπειρο

Κλείνουν σχολεία λόγω Υπογεννητικότητας

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία γεννήσεων της ΕΛΣΤΑΤ (https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/SPO03/-) έρχονται δύσκολες μέρες για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2024-2025.

ΕΤΟΣ

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

2010

114.766

 

2011

106.428

 

2012

100.371

 

2013

94.134

 

2014

92.149

 

2015

91.847

 

2016

92.898

 

2017

88.553

 

2018

86.440

 

2019

83.756

 

2020

84.764

 

2021

85.346

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛΣΤΑΤ)

Ενώ το 2010 είχαμε περίπου 115.000 γεννήσεις μια δεκαετία μετά, το 2021 είχαμε μόλις 85.000 γεννήσεις, δηλαδή περίπου 30.000 λιγότερα παιδιά.

 

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ , αν συνεχιστεί η ίδια τάση υπογεννητικότητας, μέχρι το 2035 θα έχουν «εξαφανιστεί» 430.000 μαθητές, δηλαδή το 1/3 όσων φοιτούν σήμερα. 

Δηλαδή θα έχουν «εξαφανιστεί» το 29,2 των σχολείων.

Από την περυσινή και φετινή χρονιά άρχισε να αποτυπώνεται για τα καλά η δραματική πτώση των γεννήσεων στη λειτουργία του γυμνασίου, ενώ το ίδιο θα συμβεί στα λύκεια από το 2025 και μετά. Εάν δεν αντιστραφεί η κατάσταση, το ΙΟΒΕ υπολογίζει ότι μέχρι το 2035 ο συνολικός αριθμός μαθητών στα σχολεία θα έχει μειωθεί σε 1.050.000, έναντι 1.480.000 το 2008, δηλαδή το 1/3 όσων φοιτούν σήμερα.

Στο πλαίσιο αυτό τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων πρέπει να εντείνουν τον αγώνα τους για μείωση των μαθητών ανά τμήμα έτσι ώστε να "αναπνεύσουν" οι τάξεις και να γίνεται καλύτερα το μάθημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kimolioa.jpg
Εκπαιδευτικοί Καλαβρύτων: Ζητούν αποκατάσταση της άδικης μοριοδότησης των σχολείων της Κλειτορίας Καλαβρύτων
Άδικη μοριοδότηση των σχολείων της Κλειτορίας Καλαβρύτων – Ανισότητα στην αντιμετώπιση σχολείων της ίδιας περιοχής
Εκπαιδευτικοί Καλαβρύτων: Ζητούν αποκατάσταση της άδικης μοριοδότησης των σχολείων της Κλειτορίας Καλαβρύτων
dieuthintes.jpg
Πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. για αλλαγές στην εκπαίδευση - «Μικρότερα τμήματα, περισσότερη στήριξη»
Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Πρόταση για μείωση του αριθμού μαθητών και ενίσχυση των...
Πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. για αλλαγές στην εκπαίδευση - «Μικρότερα τμήματα, περισσότερη στήριξη»
kyriakosmitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα αφήσουμε να περάσουν στον καταναλωτή οι υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Παρότι το τελευταίο εξάμηνο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι κάτω από 1% - χαμηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ- και, ειδικότερα,...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα αφήσουμε να περάσουν στον καταναλωτή οι υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος